1 088 lukukertaa ·
8 vastausta
1k lukukertaa
8 vastausta
Leca-harkkoseinä
Hei!
Rakennan sisäseiniä lecatiilillä ja mietin, mitä olisi parasta tehdä ovien yläpuolella. Olen puhunut muuraajien kanssa, jotka sanovat lecabalk, mutta se näyttää olevan vaikea löytää. Ovet ovat 80 cm leveitä. Onko jollain vinkkejä, miten voisin tehdä?
Rakennan sisäseiniä lecatiilillä ja mietin, mitä olisi parasta tehdä ovien yläpuolella. Olen puhunut muuraajien kanssa, jotka sanovat lecabalk, mutta se näyttää olevan vaikea löytää. Ovet ovat 80 cm leveitä. Onko jollain vinkkejä, miten voisin tehdä?
Öhh... https://www.beijerbygg.se/privat/sv...k-lattklinker/lecabalk-200x190x1490-005250627M mossanbo sanoi:
Sen voi tehdä itse, sahaa/kaiverra 2 lecastenistä U:n muotoiseksi, sitten raudoitus ja betonia siihenM mossanbo sanoi:
Ovatko nämä uusia väliseiniä olemassa olevassa huoneessa, vai tulevatko seinät kantamaan painoa ylhäältä? Jos on kyse ensimmäisestä, niin vain oviaukon yläpuoliset lecaharkot kantavat itseään, ja silloin voi tehdä kuten erään sukulaisen luona tehtiin; tehdä vain väliaikainen kehikko oviaukkoon ja muurata lecaharkot oven päälle tavallisesti – ne ovat kiinnitettyinä vain toisiinsa. Sen jälkeen ne lepäävät myös ovenkarmin päällä, mutta tässä tapauksessa se ei ole kovin suuri paino.
Pääsetkö täyttämään ylhäältä, saat hyvän tuloksen, jos asetat sopivan kokoisen teräspalkin ja rakennat muotin sen ympärille, jotta voit sitten täristää betonin alas.
Olen tehnyt näin sekä kellarissa että autotalliprojektissa. Oikein tehtynä se tulee olemaan vahvempi kuin lecabalkit.
Olen tehnyt näin sekä kellarissa että autotalliprojektissa. Oikein tehtynä se tulee olemaan vahvempi kuin lecabalkit.
Klikkaa tästä vastataksesi