Hei!

Rakennan sisäseiniä lecatiilillä ja mietin, mitä olisi parasta tehdä ovien yläpuolella. Olen puhunut muuraajien kanssa, jotka sanovat lecabalk, mutta se näyttää olevan vaikea löytää. Ovet ovat 80 cm leveitä. Onko jollain vinkkejä, miten voisin tehdä?
 
Kiitos, mutta katsoin näitä, seinäni ovat 150mm leveät, ja silloin palkin pitää kai olla samat mitat. Lisäksi ne olivat mielestäni kalliita.
 
M mossanbo sanoi:
Hei!

Rakennan sisäseiniä leca-lohkareista ja mietin mikä olisi paras tapa tehdä ovien päälle. Olen puhunut muurarin kanssa, joka sanoo lecakappaleen, mutta vaikuttaa vaikealta saada. Ovet ovat 80 cm leveitä. Onko kenelläkään vinkkejä kuinka voisin tehdä?
Sen voi tehdä itse, sahaa/kaiverra 2 lecastenistä U:n muotoiseksi, sitten raudoitus ja betonia siihen
 
Kiitos, se oli jotain sellaista jota olin ajatellut. Enkö voi sitten ostaa lecablock joka on jo lovettu kuin U?
 
Ovatko nämä uusia väliseiniä olemassa olevassa huoneessa, vai tulevatko seinät kantamaan painoa ylhäältä? Jos on kyse ensimmäisestä, niin vain oviaukon yläpuoliset lecaharkot kantavat itseään, ja silloin voi tehdä kuten erään sukulaisen luona tehtiin; tehdä vain väliaikainen kehikko oviaukkoon ja muurata lecaharkot oven päälle tavallisesti – ne ovat kiinnitettyinä vain toisiinsa. Sen jälkeen ne lepäävät myös ovenkarmin päällä, mutta tässä tapauksessa se ei ole kovin suuri paino.
 
Kiitos, se oli hyvä ratkaisu. Ylhäältä ei tule lepäämään mitään kantavaa.
 
Pääsetkö täyttämään ylhäältä, saat hyvän tuloksen, jos asetat sopivan kokoisen teräspalkin ja rakennat muotin sen ympärille, jotta voit sitten täristää betonin alas.
Olen tehnyt näin sekä kellarissa että autotalliprojektissa. Oikein tehtynä se tulee olemaan vahvempi kuin lecabalkit.
 
Kiitos kaikista hyödyllisistä vinkeistä. Onhan olemassa hyviä vaihtoehtoja kalliille valmiille palkkeille.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.