4 123 lukukertaa ·
34 vastausta
4k lukukertaa
34 vastausta
Viemäriputki betonimuottivalussa
Se olisi ehdottomasti vaihtoehto kustannuksista riippuen. Eikö ole suurempi riski, että se tarttuu metalliini kuin puuhun? Vai onko rapsiöljyn vuoksi sillä merkitystä?F fribygg sanoi:
Olin ajatellut tehdä muotin OSB-levyistä, onko raakapontti suositeltavampi?
Se irtoaa helpommin sileistä peltimuoteista ilman turhia yksityiskohtia, formpyfa on varmaan paras jos aiot käyttää puumateriaalia etkä tarvitse/halua elinikää, jonka muottilaudat antavat valulle.E ElecTriX sanoi:
OSB on ymmärtääkseni edullinen vaihtoehto ja sopii parhaiten lattioiden peittämiseen rakennusvaiheessa.
Jos samaa muottia käytetään todella monta kertaa, niin suosittelisin muottilastulevyä.E ElecTriX sanoi:
https://www.byggmax.se/formplywood
Mielestäni raakalauta on vähän muotostabiilimpi kuin osb, mutta se riippuu muotin korkeudesta, kuinka paksua osb:tä valitaan ja muista asioista, kuten siitä miten se vahvistetaan, että se pysyy kasassa. Olen valanut molemmilla materiaaleilla hyvällä tuloksella. 20 cm korkea muotti ei aiheuta kovin suuria sivusuuntaisia voimia.
Miksi et rakenneta muottia tukevaksi ja valaa pylväät pystyasennossa? Noiden pylväiden nostaminen ja käsittely käsin jälkikäteen vaikuttaa tarpeettoman raskaalta.B BSOD sanoi:Jos aiot käyttää samaa muottia todella monta kertaa, suosittelisin formplyfa.
[linkki]
Minusta råspont on hieman muotostabiilimpi kuin osb, mutta se riippuu muotin korkeudesta, kuinka paksua osb:tä valitset jne., sekä kuinka muottia vahvistetaan, jotta se pysyisi kasassa. Olen valanut molemmilla materiaaleilla hyvällä menestyksellä. 20 cm korkea muotti on aika maltillinen sivuvoimiltaan.
Klikkaa tästä vastataksesi