Meillä on portti, jonka toinen pää on kiinnitetty tiiliseinän saumoihin. Nyt se kiinnitys on irtoamassa. Kuinka korjaan sen mahdollisimman helposti, jotta voin kiinnittää ruuvit uudelleen? Jokin saumamassa?

Portin ruostunut kiinnitys tiiliseinään, jossa on halkeama ja löysä ruuvi.
 
Ei kenelläkään ole mitään ehdotusta?
 
Krokben
Onhan olemassa laastia "spruta", joka saattaisi toimia? Sitä käytetään laastin korjaamiseen ja irronneen laastin täyttämiseen.
 
Onhan se alun perin tuomittu epäonnistumaan kiinnittää portti tuolla tavalla............Saumassa ei ole mitään, mihin ruuvata, ellei heillä ole useiden dm:n ruuveja, jotka mahdollisesti tarttuvat johonkin puuhun takana?
 
Kyllä, ymmärrän sen itsekin, mutta se näytti siltä, kun muutimme tänne lähes 9 vuotta sitten ja oli luultavasti näyttänyt siltä jo jonkin aikaa ennen sitä. Se on toiminut puoleen vuoteen/vuoteen asti tai niin, sitten se alkoi pettää. Tietysti minun olisi pitänyt tehdä jotain jo silloin, mutta...
Se on ranskalainen puuruuvi, 50 - 60 mm, ja tulppa.
 
Onko se "moderni" sauma, eli sementtiä ja kivikovaa? Silloin se voi toimia vielä 10 vuotta, jos puhdistat ja todella käytät jonkun ruiskun ja täytät sauman täysin pohjasta ylös sementtilaastilla. Sitten voi merkitä ja painaa uuden proppun märkään laastiin niin, että se todella valetaan kiinni periaatteessa. Mutta mittaa kuinka syvä se on ja kuinka pitkän ruuvin voit käyttää. Mitä pidempi se on, sitä vakaampi se on. Ja sitten proppu sen jälkeen.
 
Kiitos!
Talo on rakennettu -76, joten se on aika moderni. Skanskan rakentama, joten todennäköisyys, että se on betonia, on aika suuri. :D
Hyvä idea painaa plugi sisään alusta asti.
Onko linkkaamani massa hyvää, vai onko jotain parempaa?
 
  • Tykkään
Jesper943
  • Laddar…
Se toimii varmasti, muuten ajattelin enemmän, että sekoitettaisiin vain tavallista brukia ja sitten keksittäisiin jotain millä ruiskuttaa se sisään.
Suuri ongelma muuten on, että todennäköisesti porattiin reikä alusta alkaen. Se harvoin onnistuu hyvin ja bruk murentuu ja reiästä tulee ehkä liian suuri ja siitä irtoaa paloja takaosasta ja se on kajko jo alusta lähtien.
Kun on tulppa märässä brukissa, niin mahdollisuus kasvaa valtavasti, että se sitten pysyy.
 
Katso, voisiko "ankarmassa" olla jotain, mitä voisit käyttää?
 
Valaa sisään ruostumaton kierteinen tanko ja asenna kaksi mutteria tai lukituslevy ja mutteri ulkopuolelle. Tarkalleen mitä sinun pitäisi/voit käyttää valamista/saumaamista/liimaamista varten, en tiedä, mutta arvelen, että sinun pitäisi avata saumaa enemmän poistaaksesi mahdolliset irtonaiset osat siitä ja sitten puhdistaa se puhaltamalla tai käyttää tehokasta imuria.
 
S Stefan1972 sanoi:
Sen se toimi, muuten ajattelin enemmän, että vain sekoitettiin tavallista laastia ja sitten löydettiin jotain mitä käyttää sen ruiskuttamiseen.
Iso ongelma muuten on, että luultavasti reikä porattiin alussa. Se harvoin toimii hyvin ja laasti murenee, reikä voi olla liian suuri ja paloja irtoaa taustalta ja sitten se on pielessä alusta alkaen.
Kostean laastin kanssa mahdollisuudet ovat suuremmat, että se pysyy myöhemmin.
Aloitin "yksinkertaisimmalla tavalla":rofl: joten valmis massa voittaa (jos se toimii...), mutta muuten olet todennäköisesti oikeassa. Yritän painaa kiilat sisään ennen sen kuivumista. Odotan vain vähän lämpimämpää säätä.
 
K Kurtivan sanoi:
Tarkista, voiko "ankarmassa" olla jotain, jota voit käyttää?
Olen miettinyt sitä, mutta oletan, että ruuvia ei voi sen jälkeen irrottaa, jos haluan sen jostain syystä? Vai tarkoitatko, että laitetaan kiilaholkki sisään ennen kuin se kovettuu, kuten "Stefan 1972" ehdottaa?
 
Z z_bumbi sanoi:
Valaa sisään ruostumattomasta teräksestä valmistettu kierreosainen tanko ja laita kaksi mutteria tai lukkomutteri ja yksi mutteri ulkopuolelle.
En tiedä tarkalleen mitä sinun pitäisi/voisit käyttää valamiseen/kiinnittämiseen/liimaamiseen, mutta arvelen, että sinun pitäisi avata sauma enemmän saadaksesi irti mahdolliset löysät osat ja sitten puhaltaa puhtaaksi tai käyttää rakennuspölynimuria.
Se on hieman kuin edellisessä, voiko sen poistaa, jos haluaisin tehdä sen?
Puhdistan pinnan ja puhallan/imuroin sen.

Kiitos kaikista ehdotuksista!
 
Se onnistuu, jos naputat/porat/katkaiset sauman. Jos haluat vaihtaa grind och peittää tangon kokonaan, voit helposti katkaista tangon, hioa alas ja sitten porata pois, jotta voit peittää hieman uudella käytetyllä aineella. Jos ei ole vaatimusta peittää, leikkaa vain ja hio tarvittaessa alas. Fiksua, jos haluat peittää, on itse asiassa asettaa uudet saranat paikan päälle.

On vaikeaa kaataa plugi sisään, koska plugi voi puristua/massa/sauma täyttää sen, ja siinä tapauksessa sinun on joka tapauksessa porattava reikä pois.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.