1 717 lukukertaa ·
2 vastausta
2k lukukertaa
2 vastausta
Paneeli osb:n päälle katossa?
Minulla on ajatus, johon en löydä vastausta. Aion asentaa sisäkaton ja olen muuttanut suunnitelmaa hieman, nyt tarkoitus on asentaa 14 mm paksu ja 120 mm leveä paneeli. Tällä hetkellä siellä on 11 mm paksu OSB tämän takana rimoitettu cc30. Kysymys kuuluu nyt, onko mahdollista asentaa paneelit samassa suunnassa kuin rimat, vai onko olemassa riski, että OSB-levy aaltoilee ajan myötä. Ei ole varmaa, että osun rimoihin millään kerralla. Mielestäni tämä ei pitäisi olla ongelma, mutta en löydä tietoa siitä, mitä OSB kantaa tällä tavalla. Ja ei, ei ole mahdollista asentaa harvarimaa koska en voi laskea kattoa enempää eri täysin merkityksettömistä syistä. Onko jollakin mielipiteitä vai eikö muuta kuin mennä eteenpäin?
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 8 586 viestiä
Jos aiot asentaa panelin OSB:n päälle, sen pitäisi toimia erinomaisesti samalla tavalla. 11 mm OSB:lla ei todennäköisesti ole ongelmia kantaa vähän paneelia, varsinkin jos se on kiinnitetty cc30...
Jos aiot purkaa OSB:n, sinun täytyy mennä poikittain tai harventaa kuitenkin.
Jos aiot purkaa OSB:n, sinun täytyy mennä poikittain tai harventaa kuitenkin.
Minulla ei ole aikomusta ottaa alas osb'ta. Enkä usko, että se putoaisi, mutta kysymys onkin lähinnä siitä, onko riskinä, että levy roikkuu. Katto tulee valaistuksi, joten jos se roikkuu vuoden tai kahden jälkeen, se todennäköisesti näkyy erittäin hyvin valaistuksen takia. Olen hieman kokematon osb:n käytössä katossa, ja kun yrittää etsiä tietoa siitä, löytää vain, mitä se kestää, kun se ripustetaan seinälle, mutta silloin vetovoima on levyn suunnassa, mikä on erilaista katossa.klaskarlsson sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi