D
Aion sala ovenkarmia ja sitten asettaa listat. Tapa yleensä sekä salaaminen että lista viistää 45 astetta keskitetysti kulman yli. Se tarkoittaisi siis sitä, että tulisi yleinen virhe, eli liitoskohta salausten ja listan välillä on samassa paikassa, ehkä se ei ole mikään ongelma?
 
D Derbyboy sanoi:
Aion listoittaa ovenkarmia ja sitten asentaa vuorilaudan. Yleensä sekä listoitus että vuorilauta tehdään 45 asteen kulmassa keskitetysti kulman yli. Tämä tarkoittaisi, että tulee generaaliskuu, eli liitoskohta listoituksen ja vuorilaudan välillä olisi samassa paikassa, ehkä se ei ole ongelma?
Ei jos on hyvä kiinnitys. Henkilökohtaisesti en yleensä geeraa listoitusta, koska siten se on helpompi kiinnittää ja mielestäni se ei näy tai näytä huonolta. Vinkkinä on liimata listojen geraukset yhteen ja kiinnittää listat ohuilla bradseilla. Tällöin listat pysyvät kiinni vahvemmin kuin listoituksessa, ja geraukset pysyvät tiukkoina, vaikka puu liikkuisi. Silloin bradit antavat hieman periksi sen sijaan.
 
D
Lyöntipinta on 15mm korkea ja 20mm leveä. Minulla on hyvä kiinnitys naulata kiinnitys karmiin.

en oikein pysy mukana siinä mitä kuvailet

mitä ovat listat ja ohuet brads?
 
D Derbyboy sanoi:
Slagningen blir 15mm hög och 20mm bred. Jag har bra fäste att spika fast salningen i karmen.

hänger inte riktigt med på det du beskriver

va e listor och tunna brads?
Listalla tarkoitan tässä tapauksessasi reunalistaa. Pieni nippu messinkisiä brad-nauloja, joita käytetään listojen kiinnittämiseen, asetettuna puiselle pinnalle valossa. Tässä ovat brads, pieniä nauloja, jotka tavallisesti ammutaan sisään naulapyssyllä.
Ikkunanpokan puulista, asennettu pienillä nauloilla. Tässä näkyy nurkkaliitos ja puun luonnollinen kuviointi.
Näin minä asennan. Ohuet naulat voivat liikkua hieman verrattuna listaruuvin ja liiman kanssa, joka kiinnittää kulman on vahvempi kuin kiinnitys salaukseen.
 
  • Tykkään
Derbyboy
  • Laddar…
D
Ovikarmeen on asennettu tiivistyskerros. Ajattelen olla käyttämättä liimaa, jotta voin helpommin vaihtaa listat, jos ne tulevaisuudessa vahingoittuisi kosteudesta lattian vieressä.

Mitä mieltä olet?
 
D Derbyboy sanoi:
Ovikarmin tiiviste on kiinni. Mietin olla käyttämättä liimaa, jotta voin helpommin vaihtaa listan, jos se tulevaisuudessa kosteusvaurioituu lattiaa vasten.

mitä mieltä olet?
Jos liimaat vain jiirin, niin ei ole ongelmaa irrottaa listaa.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.