3 779 lukukertaa ·
5 vastausta
4k lukukertaa
5 vastausta
Salningar ja listoitukset
D
Derbyboy
Talon omistaja
· Skogen
· 8 046 viestiä
Derbyboy
Talon omistaja
- Skogen
- 8 046 viestiä
Aion sala ovenkarmia ja sitten asettaa listat. Tapa yleensä sekä salaaminen että lista viistää 45 astetta keskitetysti kulman yli. Se tarkoittaisi siis sitä, että tulisi yleinen virhe, eli liitoskohta salausten ja listan välillä on samassa paikassa, ehkä se ei ole mikään ongelma?
Ei jos on hyvä kiinnitys. Henkilökohtaisesti en yleensä geeraa listoitusta, koska siten se on helpompi kiinnittää ja mielestäni se ei näy tai näytä huonolta. Vinkkinä on liimata listojen geraukset yhteen ja kiinnittää listat ohuilla bradseilla. Tällöin listat pysyvät kiinni vahvemmin kuin listoituksessa, ja geraukset pysyvät tiukkoina, vaikka puu liikkuisi. Silloin bradit antavat hieman periksi sen sijaan.D Derbyboy sanoi:
Listalla tarkoitan tässä tapauksessasi reunalistaa.D Derbyboy sanoi:


Näin minä asennan. Ohuet naulat voivat liikkua hieman verrattuna listaruuvin ja liiman kanssa, joka kiinnittää kulman on vahvempi kuin kiinnitys salaukseen.
D
Derbyboy
Talon omistaja
· Skogen
· 8 046 viestiä
Derbyboy
Talon omistaja
- Skogen
- 8 046 viestiä
Ovikarmeen on asennettu tiivistyskerros. Ajattelen olla käyttämättä liimaa, jotta voin helpommin vaihtaa listat, jos ne tulevaisuudessa vahingoittuisi kosteudesta lattian vieressä.
Mitä mieltä olet?
Mitä mieltä olet?
Klikkaa tästä vastataksesi