kaked08
kaked08: Hei Onko täällä asiantuntijoita, jotka voivat tunnistaa mitä juuri purin 4 neliömetriä? Erittäin terävät reunat ja erittäin kova materiaali. Terveisin
0 vastausta · 701 lukukertaa
·
H
HappySleep: Hei, en ole tehnyt paljonkaan muuta. Muutamia (monta) tunteja painepesurilla toimii. Valitettavasti kuumailmapuhallin meni rikki, joten sitä ei ole testattu.
2 vastausta · 2,0k lukukertaa
É
ÉlPon: Rakentajalla ei ole kaikkia tietoja talosta. Hän tietää kuormat ja niin edelleen, ja omassa tapauksessani vaihdan tuntemattomasta 16cm:stä leveämpään 25cm:iin, mikä tuskin voi vaikuttaa negatiivisesti kantavuuteen. Jäljelle jää sitten kysymys lämmöstä/kosteudesta. Jos minun pitäisi spekuloida (en ole yhteydessä rakentajaan), uskoisin, että rakentaja ajatteli minun haluavan
3 vastausta · 3,1k lukukertaa
·
N
Nygge72: Te, jotka olette asentaneet ulkoverhouksen ja jiiranneet kulmat ulkokulmiin (45 astetta). Lisäättekö muutaman mm laudan pituuteen, jotta se sulautuu hyvin yhteen, ja jos niin, kuinka monta mm? Vai jiiraatteko tarkalleen reunasta ja se sulautuu saumaan? Kiitos etukäteen
0 vastausta · 1,4k lukukertaa
Jonatan79
Jonatan79: [citat] Aha, kerää ne, jotka ovat hyvässä kunnossa, ja aseta ne samaan paikkaan, niin vältyt ylimääräiseltä työltä. Osa säännöstöstä voidaan varmasti myös säilyttää, sitähän ei kuitenkaan näy.
7 vastausta · 5,3k lukukertaa
·
M
myrstack: [citat] Normaalisti käytetään rautoja teräville kulmille, jotka ovat jopa 90 astetta, mutta niitä voi käyttää myös suojaamaan pienempiä kulmia. Sen lisäksi, että ne ottavat iskuja ajoneuvoilta ym., ne ovat käytännöllisiä, jotta betonia voidaan raaputtaa reunalta, kun se alkaa kovettua.
4 vastausta · 8,1k lukukertaa
·
T
tompabighouse: Yritän koota kehikon. Materiaali on höylätty mänty 45x25 (aika ohut siis). Sahasin kaikki kulmat 45° sahalla + jiirilaatikolla ja ruuvasin kulmat yhteen. Kun asetan kehikon pystyyn, se seisoo erittäin vino (No shit sherlock). Ymmärrän, että yksi ruuvi per kulma tekee kulman säilyttämisestä vaikeaa ja materiaali on luultavasti liian kevyttä, ja käsisahaus halpaan jiirivakaan antaa
0 vastausta · 2,3k lukukertaa
C
Colino: [citat] Intensiivisen googlailun jälkeen olen nyt todennut, että se on luultavasti olkea tai pellavaa, joita on käytetty eristysmateriaalina. Jos jollain on muuta tietoa, se on tervetullutta.
1 vastaus · 1,7k lukukertaa
·
AJ82
AJ82: Pyykkitupa on tuuletettu mekaanisella poistoilmalla, joka toimii jatkuvasti. Olemme asuneet talossa vasta juhannuksesta lähtien ja olemme kuivanneet kaiken pyykin ulkona emmekä ole käyttäneet kuivausrumpua. Ennen kuin muutimme sisään, talo oli tyhjänä noin vuoden ajan, joten en usko, että pyykkitupa olisi ollut erityisen kostea, ainakaan lähiaikoina. Vesivuotoa ei voi sulkea pois,
22 vastausta · 8,8k lukukertaa
·
anders07
anders07: Minulla on ovi kellariosassa asennettuna melko syvään "syvennykseen" sisäpuolella. Alkuun syvennyksessä oli rapatut seinät, mutta ikkunan/oven vaihdon jälkeen ne vaurioituivat niin pahasti, että laitoin levyt syvennyksen sisäpuolelle. Ulkopuolen salaojitus on vain Platonia, joten jonkin verran kosteutta tunkeutuu seinän läpi (400 mm ytong). Ensimmäinen yritys oli tavalliset MDF-levyt
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
Stefan N
Stefan N: Käytän aina primeria, jotta paperi ei ime liian nopeasti.
3 vastausta · 2,4k lukukertaa
BirgitS
BirgitS: Seinä, joka on mukana leikkauspiirustuksessa, on kantava. Eli seinät, jotka haluat poistaa, ovat kantavia osia. Jos haluat avata enemmän noissa seinissä, sinun täytyy ottaa mukaan rakennussuunnittelija selvitystä ja mitoitusta varten, jotta saat ne tiedot, jotka tulee liittää rakennusilmoitukseen kunnalle.
1 vastaus · 928 lukukertaa
·
Viktor.J
Viktor.J: Olen samaa mieltä yllä olevan kanssa. Etsi taitava konstruktör ja säästä rahaa, sillä sen korjaaminen voi maksaa. jos aikoo purkaa savupiipun ja koko hjärnseinä, niin täytyy tehdä yhtä sun toista muutakin. Vaihtoehtoisesti etsi uusi hus.
2 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
M
myrstack: [citat] kuten luulen aiemmin kirjoitetun, näyttää olevan alinna graniittimuuri ja se mitä näet, on luultavasti kuistin perustusmuuri, ei mikään verhouskivi ( ellei aiemmat omistajat voi vannoa sisällytetystä rakenteesta toisessa materiaalissa ). Kivifirman pitäisi löytää vastaavanlainen tyyppi verhouskiveä lohkopinnalla, mutta vanhan perustusmuurin jäljittely on hieman
5 vastausta · 2,0k lukukertaa
·
F
fribygg: [citat] Ei suinkaan, minä olen lukenut huolimattomasti.
12 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
D
Deboerak: [citat] Hmm, mitä sanotte. Pitäisikö minun valita tasoitettu seinä vai käyttääkö Metalli rankoja ja kipsiä? Kumpi on edullisempaa? Huone on noin 15 neliömetriä.
4 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
N
Nymis: Hei, Yritän löytää tietoa kevytbetoni välikerroksista (kevytbetonipalkeilla) vaihtoehtona "perinteiselle" puupalkkivälikerrokselle. Perinteiselle "puupohjaiselle" välikerrokselle olen löytänyt seuraavat kerrokset ja ominaisuudet johtavuuden ja tiheyden suhteen. Näiden tietojen avulla voidaan sitten laskea U-arvo osoitteessa http://www.energiberakning.se/default.aspx. Mutta miltä
0 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
T
Timmerö: [citat] Aion kokeilla soralla! Mutta se olisi hienoa, jos sora "pysyisi kiinni", koska ajattelin rakentaa sen niin, että kulhoa voi kiertää, jos haluaa sen täysin vaakasuoraksi. Luulen kuitenkin, että se useimmiten tulee olemaan kallistettuna kuten yllä olevassa kuvassa. Pidän ajatuksesta durkslaget! Aion kokeilla sitä myös, googlasin hieman ja se vaikuttaa hyvältä tavalta polttaa
6 vastausta · 4,6k lukukertaa
·
R
richardke: [citat] Noin 4,5x4,5 m
6 vastausta · 2,0k lukukertaa
Dave Huldin
Dave Huldin: Kiitos vinkistä!
2 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
Dave Huldin
·
Daniel_N
Daniel_N: Hei! Minulla on WW-kattotuolit. Jänneväli 12m, c-c kattotuolit 1200mm, mitta ylä/alapalkki 45x220mm. Voiko näillä tiedoilla laskea hyötykuorman/m2 ullakolla?
0 vastausta · 1,0k lukukertaa
Matti_75
Matti_75: Huomioi, että sen on kestettävä aikuinen henkilö, joka kaatuu siihen.
1 vastaus · 1,4k lukukertaa
·
Claes Sörmland
Claes Sörmland: [citat] Niin kauan kuin kanavassa ei polteta, niin se varmaan käy. Mutta leca on huokoisa, joten se päästää läpi savukaasuja eikä kestä korkeaa lämpöä koska se on sementtisidosteinen.
4 vastausta · 968 lukukertaa
S
senegym: Voin myös mainita, että vanha asennus oli todennäköisesti enemmän: ratkaise tämä niin, että meillä on wc suihkumahdollisuudella, kohtuulliseen hintaan enemmän kuin: ratkaise tämä mahdollisimman tyylikkäästi, jotta saamme hyvän käytännöllisen kylpyhuoneen.
7 vastausta · 2,3k lukukertaa
·
Chrillthesill
Chrillthesill: Suuret kiitokset kaikista vinkeistä! Jotta minun ei tarvitsisi porata isompia reikiä kokeilematta helpointa vaihtoehtoa, vaihdoin ruuvin sellaiseen, jossa on kierre koko matkalta. Olin unohtanut tämän kiireessä saada kaikki valmiiksi ennen illallisvieraiden saapumista. Nämä ruuvit pitivät huomattavasti paremmin, koska luonnollisesti formply on kantava. En usko, että se kestää suuria
4 vastausta · 1,3k lukukertaa
·
G
Gabbe1: [citat] Yleensä käytän samoja oletusarvoja kuin sinä, 50 kg/m2 oma paino ja 200 kg/m2 kuorma sekä että puolet kuormasta rasittaa palkkia (jos se sijaitsee keskellä). Näillä arvoilla pääsee yleensä melko lähelle totuutta, vaikka onkin asioita, jotka voivat vaikuttaa. Esimerkiksi enemmän kuin puolet kuormasta rasittaa palkkia, jos välipohjan lattianiskat kulkevat katkeamattomina koko
3 vastausta · 1,2k lukukertaa
P
phattrance: Minulla oli hylly television yläpuolella, joka romahti alas tänään ja olen aiemmin käyttänyt neljää kipsiankkuria ruuveilla ( https://www.clasohlson.com/se/Gipsankare-med-skruv/p/Pr409228000 ), mutta jostain syystä hylly ei kestänyt painetta ja keskikaiutin romahti alas. Tietääkö kukaan, miten voisin korjata nämä kaksi ylempää reikää? Kaksi alempaa kohtaa peitän uudella
0 vastausta · 2,1k lukukertaa
·
Lexington
Lexington: [citat] Ehdottomasti. Aion vaihtaa keittiön pian, joten on juostava paljon eteisen läpi, luultavasti tasoitamme sen jälkeen, ehkä lokakuun puolivälissä!
18 vastausta · 3,8k lukukertaa
·
H
Hanna Eriksson Harrkvist: [citat] aukko ateriasalin ja olohuoneen välillä on tällä hetkellä seinä, tämä on alkuperäinen piirustus ja seinä on edellisen omistajan tekemä. Nyt on vain aukko (kaari) olohuoneen ja hallin välillä, ja kattoa vasten oleva ”palkki” on hieman yli 12-13 cm leveä.
·
Jonatan79
Jonatan79: Muuten valaa ehkä kantapää…
1 vastaus · 777 lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.