Hei,

Voiko porata portaaseen, joka koostuu betonista ja koristeellisista kivistä?

Betoniportaat, joiden pinnalla on koristeellisia pikkukiviä, ja musta kaide. Ajatuksena asentaa ovenpysäytin poraamalla reikä lähelle kaidetta.

Minulla on poravasara Julasta, joka ei ole mikään tarkkuusväline, mutta poraa reiän betoniseinään päivittäin nurkumatta, mutta ehkä kivet tekevät siitä vaikeampaa?

Haluan laittaa ovenpysäyttimen ja siksi tehdä reiän aika lähelle kaidetta, mutta en halua rikkoa levyä tai aiheuttaa muuta suunnittelematonta vahinkoa...

MrJay
Miksi et liimaa ovistoppia paikalleen PU-liimalla, kuten Tec-7, niin vältyt kaikilta ongelmilta?

• Tykkään
Jonobe
  • Laddar…
Jos liimaaminen ei onnistuisi, harkitsisin poraamista reikäsahalla ilman iskua.

Pahimmassa tapauksessa tavallisella poravasaralla, mutta silloin käyttäisin ohjaimena puupalikkaa, jossa on reikä, jotta pora ei lähde vaeltamaan.

MrJay MrJay sanoi:
Miksi et liimaisi ovenpysäytintä PU-liimalla, kuten Tec-7, niin vältyt kaikilta ongelmilta?
Olen samaa mieltä liimaamisesta, mutta Tec7 on MS-polymeeri toisin kuin PU-liima?

Tässä tapauksessa voi olla parempi käyttää vaahtoavaa PU-liimaa, kuten kiviliimaa, tai D5 puuliimaa (PU) esim. https://www.illbruck.com/sv_SE/produkt/pu204-traelim-pu/

MrJay
Anders243 Anders243 sanoi:
Olen samaa mieltä liimaamisesta, mutta Tec7 on kai MS-polymeeri toisin kuin PUlim?
Täysin oikein, virhe minulta.

Kiitos kaikista vinkeistä

Minulla on itse asiassa pullo Illbruck PU700:ta, jota ajattelin käyttää kiinnittääkseni askelmat niin, etteivät ne heilahda jos astuu reunalle.

Se näyttää liimaavan myös metallia, mutta olen hieman epäileväinen, koska se vaahtoaa ja tulee yleisesti ottaen sotkuiseksi ympäriinsä. Askelmien alla se ei ole huolenaihe, joten en ollut miettinyt sitä paljoakaan, kun ostin tuubin.

Oletan, että siitä tulee melko vahva ja kestävä, vaikka liimaisi tällaisella tavalla:

Ruostumattomasta teräksestä valmistettu oventoppari, jossa on musta kuminen pää, suojaa ovea ja seinää. Dold fastsättning skruvstiftillä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.