Hei,

me suunnittelemme rakentavamme tiivistä aitaa, joka on noin 10 m pitkä ja 180 cm korkea. Aita on tarkoitus päällystää pystysuunnassa 20 x 120 laudoilla, jotka ruuvataan/naulataan sisäänrakennettuun naulakuviin (20 x 120) ylhäällä ja alhaalla. Tolpat on tarkoitus kiinnittää plitjärnillä (350 mm), jotka valetaan paperiputkiin yhdessä raudoituksen kanssa.

Kysymykseni on: Luulevatko, että 70 tolppaa on liian heikko, jos tolppaväli on noin 150 cm? Olisi todella mukavaa välttää nämä kömpelöt ja hankalat 95 tolpat.

Kiitollinen vastauksesta.

Håkan

Viimeksi muokattu:
Claes Sörmland
Luulen, että se kestää, mutta tuntuu heikolta noilla mitoilla. Sisäänrakennetulla 34 mm säännöllä jää jäljelle vain 36 mm puuta 120 mm:stä, joka kantaa lankkua. Ajatellen tuulen voimia.

Claes Sörmland Claes Sörmland sanoi:
Luulen, että se kestää, mutta tuntuu heikolta noille mitoille. Upotetulla 34 mm sääntö jää enää 36 mm puuta yli 120 mm kantamaan lankun. Ajattelen tuulesta tulevia voimia.
Anteeksi, olin vahingossa kirjoittanut väärän paksuuden naularegelille ja verhoukselle. Sen pitäisi olla 20 x 120. Mutta kuten sinä kirjoitat, ehkä sittenkin liian heikko.

K Kvaddis sanoi:
Anteeksi, olin vahingossa kirjoittanut väärän paksuuden naularimalle ja verhoukselle. Sen pitäisi olla 20 x 120. Mutta kuten kirjoitat, ehkä se on silti liian heikko.
20 mm on aivan liian heikko naularimaksi lankuille

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.