Hei,
Aloitan kellaritilan remontin, josta tulee makuuhuone. Siinä tulee väistämättä mietittyä, miten rakentaa ja mitä menetelmiä käyttää. Olin yhteydessä rakennusinsinööriin, joka sanoi, että käytetään teräsprofiileja eristyksellä, sitten muovia, OSB-levyä ja kipsiä. On tärkeää, että kiilan seinän ja uuden seinän väliin jää ilmarako. Lattia on tarkoitus olla parketti kelluvalla ratkaisulla (platonmatto ylösnostolla jne.).
Nyt olen puhunut muiden toimijoiden kanssa, jotka pitävät parempana pukea ulkoseinät kevytbetonilohkoilla (tyyppi Siporex tai Ytong) ja mahdollisesti käyttää teräsprofiileja solupolystyreeniä, OSB-levyä ja kipsiä sisäseinillä (lämpimät seinät). Miten näette asian? Kelluvan "platonlattian" suhteen vaikuttaa, että useimmat ovat sitä mieltä, että tämä on hyvä ratkaisu. Rakentaminen kellarissa on viidakkoa. Kellariseinä ei ole eristetty ulkoa (platonmatto mutta ei isodrän). Itse salaojitus on kuitenkin hyvä ja seinät ovat kuivia. Kosteusongelmia kellarissa ei ole ikinä ollut. Miten sinä olisit tehnyt?
Kiitos etukäteen.