Hei
Minulla on etelärinteessä sijaitseva talo, jossa on terassi eteläsivulla, ja olen suunnitellut kaivavani rinteen nykyisen terassin alta, jotta voisin rakentaa sinne kaksi asuntoa, joiden kokonaispinta-ala on 8*10 m (jokainen asunto olisi siis noin 40 neliömetriä). Asuntojen päälle rakennetaan terassi, ja haasteena on löytää asunnoille kattoratkaisu, joka nostaa rakennuksen korkeutta mahdollisimman vähän (johdosta viemäriä pitää vetää sisään, yläpuolella olevan terassin oven etäisyys jne.). Asunnot on tarkoitus rakentaa styroksilohkotekniikalla.

Kuinka rakennan näille asunnoille katon mahdollisimman fiksulla tavalla? Minkä tyyppinen eristys ja kuinka minun pitäisi miettiä, jotta saataisiin hyvä vedenpoisto? Ja kuinka minun pitäisi miettiä terassin rakentamisesta päälle?

Onko joku viisas tällä foorumilla, jolla on ideoita kuinka voin suunnitella koko rakennelman?

Ystävällisin terveisin, Micke

• Käsin piirretty kaaviokuva, joka näyttää talon, terassin ja suunnitellut asunnot rinteessä terassin alla, mittasuhteet ja selitteet mukana.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.