Hei kaikki!

En löydä vastausta juuri tähän.

Minulla on savupiippu, jossa on uusi kamiina. Aion järjestää jonkinlaisen sileän valkoisen pinnan sen ympärille, joka sulautuu yhteen huoneen muun valkoiseksi maalatun kipsiseinän kanssa. Olen saanut vinkin mineritistä. Mutta kysymys 1, on vaikea etsiä sitä, onko sillä nykyään joku muu nimi? Ja kysymys 2, täytyykö koko savupiippu pukea mineritillä, vai onko se vain tietty pinta lähellä kamiinaa? Kuinka kaukana kamiinasta voi olla kipsiä?

Kipsiä pitäisi saada olla suoraan yhteydessä, koska se ei pala.

S
P Prodigys sanoi:
Kipsilevy pitäisi olla suoraan vierekkäin, koska se ei pala.
Valitettavasti ei tavallinen paperipäällysteinen kipsi.

• Tykkään
Workingclasshero ja 1 muu
  • Laddar…
S
S Sir Duke sanoi:
Hei kaikki!

En löydä vastausta juuri tähän.

Minulla on savupiippu uudella kamiina-asennuksella. Aion järjestää jonkinlaisen sileän valkoisen pinnan ympärille, joka sulautuu yhteen muun huoneen valkoiseksi maalatun kipsiseinän kanssa. Sain vinkin mineritistä. Mutta kysymys 1, onko se vaikea löytää, kutsutaanko sitä nykyään joksikin muuksi? Ja kysymys 2, täytyykö koko savupiippu peittää mineritillä vai vain tietty alue lähellä kamiinaa? Kuinka kaukana kamiinasta voi olla kipsiä?
Onko se muurattu savupiippu? Sitten voit rappata sen.

Muuten sinun pitää lukea, mitä valmistaja kirjoittaa etäisyyksistä palavasta materiaalista. Yleisesti se on 50 cm eristämättömistä osista.

50cm kuulostaa todella paljon?

• Tykkään
Workingclasshero
  • Laddar…
S
S sinuslinus sanoi:
Onko se muurattu savupiippu? Silloin voit rapata sen.

Muuten sinun tulee lukea, mitä valmistaja kirjoittaa paloturvallisista etäisyyksistä. Yleensä se on 50 cm eristämättömistä osista.
Ok. Ettei tulisi väärinkäsitystä:
Se on siis takka, joka on täysin upotettu, siis tasan savupiipun kanssa. Pitäisikö minulla olla kuitusementtilevy ympärillä, joka ulottuu 50 cm sivuille? Kuinka paljon korkeussuunnassa, onko se 100 cm?

S Sir Duke sanoi:
Ok. Vain jotta en ymmärrä väärin:
Onko kyseessä siis uuni, joka on täysin upotettu, eli tasassa savupiipun kanssa. Silloin minun pitäisi olla kuitusementtilevy ympärilläni, joka ulottuu 50 cm sivuille? Kuinka paljon korkeussuunnassa, onko se 100 cm?
Onko se takkasydän? Kuva helpottaisi asiaa.

.

• Takka- tai tulisijainstallaatio keskeneräisessä, tiiliseinällä varustetussa tilassa.
  • Tykkään
Storthuslitenpump
  • Laddar…
Yksi panos vain muurata sisään eikä tarvita lisälaitteita.

• Tykkään
Fred vom Jupiter ja 2 muuta
  • Laddar…
J jonaserik sanoi:
Asennus vain muurata paikalleen eikä tarvita lisälaitteita
Kiitos, haluaisin kuitenkin välttää muurauksen ja saada sileän seinän aivan eteen, savupiippu tasaan viereisen seinän kanssa. Ajattelin siis kipsiä. Mutta sen täytyy varmaan olla tyyppiä minerit takan lähellä. Kysymys on kuinka lähellä.

Joten ajattelen, että koko savupiipun pinnasta tulee tasainen aina takkaan saakka.

J jonaserik sanoi:
Joten ajattelen, että tasaisen pinnan pitäisi ulottua koko savupiipun eteen kamin'''en saakka
Juuri niin!

Minnerit toimii, sen voi laittaa seinälle ja seinälle keittiön liesien taakse, mutta sinun täytyy silti muurata reunat ja muut kiinnitykseen, voi mennä teräskarmeilla, levyt täytyy olla kiinni muuten kaikki liikkuu jos ne roikkuvat ilmassa ei näy nyt mutta sinun tulisi olla nuohousluukku yläpuolella

Miettisin uudelleen.....parempi, että savupiipun ympärillä oleva seinä on rapattu ja sitten ratkaista siirtyminen seinästä rappaukseen jollain tavalla.

• Tykkään
kest
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.