11 651 lukukertaa ·
29 vastausta
12k lukukertaa
29 vastausta
Materiaali takan ympärillä, etäisyys?
Hei taas kaikille.
Kumma juttu, olen kuullut muurarilta, että on olemassa minerit, jolla on samat mitat kuin kipsilevyllä, esim. 12,5 mm. Ja sen pitäisi olla maalattavissa. Mutta en löydä mitään sellaista. Vain rumia valmiiksi kuvioituja laattoja. Tietääkö joku, mikä sen nimi on?
Kumma juttu, olen kuullut muurarilta, että on olemassa minerit, jolla on samat mitat kuin kipsilevyllä, esim. 12,5 mm. Ja sen pitäisi olla maalattavissa. Mutta en löydä mitään sellaista. Vain rumia valmiiksi kuvioituja laattoja. Tietääkö joku, mikä sen nimi on?
Jos sen sijaan käyttää hakusanana Minerit (tavaramerkki) sijasta fibercementti (materiaali), niin ainakin minä löydän osumia "fibercementti 12 mm" useilta toimittajilta.
Kuulostaa hyvältä.J jonaserik sanoi:
Onko se siis tällainen mitä minun pitäisi käyttää?
https://www.beijerbygg.se/privat/sv...mbrit-multiforce-12x900x2550-2-29m2-900035932
Siinä ei saa olla mitään palavaa suoraan vasten. Palosuoja levy väliin. Kannattaa myös miettiä, miten hienot lasit ja vastaavat juomat reagoivat lämpöön (esimerkkikuvissa on viinipulloja kaapissa).
Varauksella siitä, että olen saattanut ymmärtää väärin, miten lasivitriinin tulisi sijaita suhteessa kamiinaan.
Varauksella siitä, että olen saattanut ymmärtää väärin, miten lasivitriinin tulisi sijaita suhteessa kamiinaan.
Kiitos vastauksesta,
vitrinekippi ei tule olemaan suoraan kosketuksissa takan seinään, kaappi tulee seisomaan reiän keskellä eli niiden välillä tulee olemaan 12 cm ilmarako kaapin ja vitriinin välillä. Reikä peitetään levyllä, jotta ei näy rako. Mutta kuten ymmärrän, on parasta käyttää palokipsiä ollakseen varma. Voin ottaa uuden kuvan huomenna.
vitrinekippi ei tule olemaan suoraan kosketuksissa takan seinään, kaappi tulee seisomaan reiän keskellä eli niiden välillä tulee olemaan 12 cm ilmarako kaapin ja vitriinin välillä. Reikä peitetään levyllä, jotta ei näy rako. Mutta kuten ymmärrän, on parasta käyttää palokipsiä ollakseen varma. Voin ottaa uuden kuvan huomenna.
S Sir Duke sanoi:
En vieläkään tiedä, ymmärränkö oikein, mutta käsitän säännöt siten, että kamiinan vieressä pitäisi olla vähintään 50 cm ilmaa, 25 cm jos asetat paloturvallisen levyn/levyn.Z Zsolt Csomortani sanoi:Kiitos vastauksesta,
vitrinikaappi ei tule olemaan suorassa kosketuksessa kamiinan seinän kanssa, kaappi tulee seisomaan keskellä aukkoa eli niiden väliin jää 12 cm ilmarako kaapin ja vitriinin väliin. Aukko peitetään levyllä niin, että väliä ei näy. Mutta kuten ymmärrän, on parasta käyttää palokipsilevyä varmuuden vuoksi. Voin ottaa uuden kuvan huomenna
Ei saa peittää välimatkaa sovituspalalla vaan ympärillä on oltava vapaa ilma.
Kaikki riippuu siitä, mikä takka ja kuka henkilö sen hyväksyy. Joillakin takoilla on 20 cm palavasta materiaalista, toisilla 50 cm+, ja myös ero riippuu siitä, onko se takana vai sivuilla.
Minä kysyisin nuohoojalta tai mestarilta, joka tarkastaa takkasi.
Minä kysyisin nuohoojalta tai mestarilta, joka tarkastaa takkasi.
Kuinka paljon kaappi työntyisi ulos huoneeseen uunin vieressä? Tai mahtuuko kaappi kokonaan syvennykseen?Z Zsolt Csomortani sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi