Olen nyt onnistunut laskemaan, kuinka monta lautaa tarvitaan, ja miten ensimmäinen ja viimeinen lauta leikataan.
Olen myös aloittanut kolmella laudalla. Siellä oli kolme kattopistorasiaa, joiden läpi piti mennä.
Tämä on harjakatossa, jossa vaakasuunnassa on 1,5 laudan levyinen kohta harjalla, missä kattopistorasiat sijaitsevat, muuten 27 asteen kaltevuus.
Se on vähän askartelua saada laudat kohtaamaan hienosti harjalla, 90-27 = 63 astetta leikattava.
Silloin täytyy säätää pöytäsaha 27 asteeseen ja asettaa lauta pystyasentoon leikatessa, ja laittaa yksi lauta taakse, muuten alumiinituki ottaa kiinni sahanterään.
Ajattelin viedä 4 lautaa paikalliseen puusepänverstaaseen ja saada ne jyrsittyä.
Ja naulaamisen suhteen se toimii. Muutaman kerran olen joutunut leikkaamaan dyckerten, koska se on tullut liian kauas taakse, eli sinne missä seuraavan laudan ura tulee olemaan. Tee uudelleen, tee oikein.
Joskus näkyy puolikas pää, joskus kokonainen.
Jos olisin ammattilaissnikeri, olisin naulannut suoraan uraan ja antanut maalarin täyttää.
Nyt se on hieman näpertämistä.
MrTim: se oli kyllä mielenkiintoinen idea!
Tarkoititko, että ammuit T-Dyckertin clipsin reiän läpi? Voin kuvitella, että on hankalaa tähdätä siihen...
Vai ammuitko vain muutenkin ja Dyckert teki uuden reiän clipsiin?
Ammuin vain läpi, ei ollut ongelmia päästä läpi.
Onnea matkaan.
35 mm dyckert sinisessä asennossa on parasta.
Haittapuolena on, että sinun täytyy mennä perässä ja lyödä dyckerten sisään spikjagarella (onko se niin?).
Mutta se voidaan tehdä myöhemmin yhdellä kertaa, kun koko katto on ylhäällä.
Dyckerthål näkyvät tuskin kulmassa laudan ja jousen välillä.
Mielestäni on sääli naulata "keskelle" lautaa. Näyttää rumalta, jos naularivit eivät linjaudu täydellisesti.
Niin minä ainakin yleensä teen. En ole koskaan pitänyt spikpistoolia kädessäni. Liikunta on hyödyllistä
Okei, olen ajanut puolet harjakattosta vihreää tänään.
Aluksi vähän hankalaa, ennen kuin pääsee vauhtiin.
Sillä kun kallistat pistoolia, ei naulain yllä yhtä kauas eteen, joten syvyys on säädettävä, ja jos sitten muuttaa kulmaa, menee pieleen, joten ehkä 5-10 naulaa olen saanut painaa jälkikäteen, mutta se ei ole maailmanloppu.
Ja yhtä monta olen leikannut pois sivuleikkureilla ja tehnyt uudelleen.
Ja 90 % tapauksista seuraava lauta peittää koko naulapään, joskus näkyy puolet, mutta en ole vielä onnistunut niin paljon mokaamaan, että koko naula näkyisi.. vielä...
Vanha ketju, mutta kohtasin saman ongelman nyt, kun katto piti naulata. Faijalla oli yksinkertainen niksi piilottaa naulat, jonka ajattelin jakaa kanssanne: käännä lankku niin, että teillä on ura itseänne päin sen sijaan että olisi sulka ja naulaa uran yläreunaan:
Silloin seuraavan laudan sulka piilottaa naulan.
Olen asentanut näin toisessa huoneessa (olin ehtinyt asentaa ensimmäisessä vihreällä ennen kuin hän tuli ja pudisti päätään...) ja se oli sekä helppoa että tyylikästä.
Pidä hauskaa!
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.