3 403 lukukertaa ·
5 vastausta
3k lukukertaa
5 vastausta
Liimataanko ruostumatonta MDF:ään?
Teen parhaillaan työtasoa autotallissa, jossa perustana on MDF-levy, joka on tarkoitus peittää noin 1 mm paksulla ruostumattomalla teräslevyllä.
Voinko liimata teräslevyn MDF-levyyn ja mikä liima sopii parhaiten?
Liima tuubissa tai sellainen, jonka voi vaikka levittää rollaamalla?
Ajattelen, että jos käyttää tuubia, liimapinta-ala jää pieneksi, kun taas rollaamalla liima tarttuu koko pinnalle?
Jos laittaa liimaa muistuttavia viivoja tuubista, minulla on se käsitys, että siitä voi tulla paksuja kerroksia, jolloin teräslevy lepää vain liimaviivojen päällä eikä MDF:n päällä?
Levy on taivutettu ylös takaseinälle ja alas MDF-levyn etureunalle, joten se on vähän löysä ja hieman kaareva itse työtasolla, joten levyn painamiseksi alas liiman kovettumisen aikana täytyy laittaa painoja.
Onko jollain vinkkejä toteutukseen?
Voinko liimata teräslevyn MDF-levyyn ja mikä liima sopii parhaiten?
Liima tuubissa tai sellainen, jonka voi vaikka levittää rollaamalla?
Ajattelen, että jos käyttää tuubia, liimapinta-ala jää pieneksi, kun taas rollaamalla liima tarttuu koko pinnalle?
Jos laittaa liimaa muistuttavia viivoja tuubista, minulla on se käsitys, että siitä voi tulla paksuja kerroksia, jolloin teräslevy lepää vain liimaviivojen päällä eikä MDF:n päällä?
Levy on taivutettu ylös takaseinälle ja alas MDF-levyn etureunalle, joten se on vähän löysä ja hieman kaareva itse työtasolla, joten levyn painamiseksi alas liiman kovettumisen aikana täytyy laittaa painoja.
Onko jollain vinkkejä toteutukseen?
Käytin vanhaa pulloa tavallista puuliimaa, jonka levitin tasaiseksi kerrokseksi puupalalla, kun tein saman projektin. Kuitenkin lattialastulevyllä työtasona, se on kestänyt hyvin useita vuosia.
Oikeampi tapa olisi varmaan muutama tuubi rakennusliimaa, jonka levittää tasaisesti isommalla lastalla.
Oikeampi tapa olisi varmaan muutama tuubi rakennusliimaa, jonka levittää tasaisesti isommalla lastalla.
Levität liiman pinnalle, mutta sinun ei tarvitse uhrata mitään maalausteloja, koska voit levittää useimmat liimat puupalalla tai vanhalla luottokortilla. Kysyisin vain siltä, mistä ostat liiman, mitä sinun kannattaa käyttää, mutta puuliima tarttuu usein huonosti metalliin ja irtoaa, jos se sattuu lämpenemään.
Kaikkitietävä
· Västra götaland
· 10 922 viestiä
Kontaktiliimaa olisin käyttänyt, sitä löytyy nykyään spraypullossa...
Kaikkitietävä
· Västra götaland
· 10 922 viestiä
Oja! Vähän jännitystä elämään haluaa kai olla.. 
Edit: luulen föv että on olemassa kontaktiliimatyypin sprayliimaa, jota voi suihkuttaa vain yhdelle pinnalle, jolloin säätäminen on mahdollista jonkin aikaa..
Edit: luulen föv että on olemassa kontaktiliimatyypin sprayliimaa, jota voi suihkuttaa vain yhdelle pinnalle, jolloin säätäminen on mahdollista jonkin aikaa..
Klikkaa tästä vastataksesi