18 891 lukukertaa ·
19 vastausta
19k lukukertaa
19 vastausta
Harvaporata, kattogarasi, miten kiinnittää viimeiset palat päätyihin?
Jäsen
· Västerbotten
· 549 viestiä
Sketchup! Ilmainen helpompi vaihtoehto CAD:ille. http://sketchup.google.com/training/videos/new_to_gsu.html joitakin videoesimerkkejä varten. Todella nopeaa, kun sen oppii.Mäster sanoi:
Mm. Olen tietojenkäsittelytieteilijä, mutta luovutin puolen tunnin jälkeen. On korkea kynnys päästä CAD-ohjelmilla eteenpäin! Jos on pakko, niin se onnistuu kyllä, mutta pelkästään huvin vuoksi piirustuksen tekeminen ei toiminut minulle.
Vanha ketju mutta minulla on täsmälleen sama kysymys eikä löydy muuta tietoa.I importensketsig sanoi:Kiitos paljon avusta! Kulta arvoinen, kun on täysin aloittelija rakentamisessa. Valitsen jonkin seuraavista kolmesta vaihtoehdosta sen mukaan, löydänkö hyvän tukipuun puukasan joukosta vai en. Haluaisin päästä eteenpäin tyyliin joulupäivänä, jolloin mikään rakennustarvikekauppa ei kuitenkaan ole auki.
Vaihtoehto 1: ruuvaa ylimääräinen osa harvalaudoituksen päälle seinän yläpuolelle, yksi osa oikean harvalaudoituksen pituutta kohti
Vaihtoehto 2: kuten 1, mutta kiinnitetty ensisijaisesti lisäämällä vähän harvalaudoitusta suoraan kattotuoliin. Vähemmän riippuvainen hyvästä kiinnityksestä alaspäin seinään.
Vaihtoehto 3: Ehdotuksen mukaisesti, vaakasuorassa oleva tukipuu vankemmista mitoista.
Vain vaihtoehto 3 antaa muuten todella hyvän otteen ruuville tai naulalle alapuolelta.
Ei riitäkö vaihtoehto 3 ja vain laita harva lauta koko päädyn pituiseksi? Missä 70mm leveys roikkuu puoliksi ulkona, se riittänee kantamaan jos vetää naulaa hieman vinosti lisäksi? Naulaan 90mm naulapyssyllä.
Ei tarvitse olla niin hiton karkea, niin ei tarvitse leikata pois eristystä päältä sitten. Vai pitäisikö leikata eristys päältä myös 28x70 kanssa…?
Ei näyttänyt olevan ketään, joka olisi osannut tämän. Mutta huomasin itse alkaessani piirtää, että "yläristikko", jonka kuvasin (sama kuin vaihtoehto 3), ei ole tarpeen, koska gles saa tukea vaakatasossa olevasta asennuskerroksesta (punaiset kuvassa), joka tulee seuraavassa vaiheessa.É ÉlPon sanoi:Vanha ketju mutta minulla on täsmälleen sama kysymys eikä ole löytänyt muuta tietoa.
Eikö riittäisi vaihtoehto 3 ja vain laittaa gles koko päädyn pituiseksi? Missä puolet 70 mm leveydestä roikkuu yli, ja se riittää tukemaan, jos naulaa hieman vinosti? Naulaan 90 mm naulapyssyllä.
Ei tarvitse olla niin hirveän karkea, niin ei tarvitse leikata eristettä yläpuolelta myöhemmin. Vai pitäisikö leikata eristys yläpuolelta myös 28x70:n kanssa…?

Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Harvakatto rakentamisvinkkejä
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Kuinka minun pitäisi asentaa harvakatto autotallini sisäkattoon?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Sätta upp innertak i garage bör man ha någon form av duk mellan takstol och glespanel
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Glespanel i taket. Fuktfläckiga innan montage i garage.
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Glespanel i garagetaket.
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus