Muutan pian omaan talooni, jonka olen ostanut. Haluan olohuoneeseen yläkertaan seinän, jossa on ovi. Olen katsonut jonkin verran YouTubea ja ehkä sen voisi tehdä itse. Mutta mitä sellainen yleensä maksaa, jos ottaa puusepän? Itse seinä on ehkä 5 metriä.

Onko se jotain, mitä voi tehdä itse vai onko se liian vaikeaa aloittelijalle?

M Förstagångsköparen sanoi:
Muutan pian ostamaani taloon. Haluan seinän ovelle olohuoneeseen yläkerrassa. Olen katsonut hieman youtubea ja ehkä sen voisi tehdä itse. Mutta mitä tällainen maksaa, jos palkkaa kirvesmiehen? Itse seinä on ehkä 5 metriä.

Voiko tämän tehdä itse vai onko se liian vaikeaa aloittelijalle?
Voit ehdottomasti tehdä sen itse! Tein samanlaista pari vuotta sitten, kun olin "aloittelija" 🤩

• Tykkään
Mjärn
  • Laddar…
Ei ole niin vaikeaa tehdä itse, mutta varaudu siihen, että se vie aikaa. Sellainen, mikä näyttää niin helpolta YouTube-videoilla, vie huomattavasti enemmän aikaa meille tavallisille, jos se halutaan tehdä hyvin. Ole tarkka mitatessasi ja sahatessasi. Jos kyseessä on vanha talo, joka on hieman vinossa muutaman senttimetrin sieltä täältä, vie mittaaminen ja uudelleenarviointi vielä enemmän aikaa. Mitä se maksaisi, siitä minulla ei ole aavistustakaan, teen kaiken paitsi sähkötyöt itse ja minulla on monta keskeneräistä projektia käynnissä ja kärsin stressioireista. :crysmile:

• Tykkään
Mjärn
  • Laddar…
T Trrttsch sanoi:
Ei ole niin vaikea tehdä itse, mutta varaudu siihen, että se vie aikaa. Sellaiset asiat, jotka näyttävät niin helpoilta YouTube-videoilla, vievät huomattavasti enemmän aikaa meiltä tavallisilta, jos halutaan saada hyvä lopputulos. Ole tarkka, kun mittaat ja sahaat. Jos kyseessä on vanha talo, joka on hieman vino täällä ja siellä muutaman sentin verran, se vie vielä enemmän aikaa mitata ja miettiä uudestaan. Mitä se maksaisi, en tiedä, teen kaiken muun paitsi sähkön itse ja minulla on käynnissä paljon keskeneräisiä projekteja ja kärsin stressioireista. :crysmile:
Haha miksi et tee yksi asia kerrallaan valmiiksi sitten?

Haha miksi et lopeta yhtä asiaa kerrallaan?
On hauskempaa aloittaa jotain uutta. Klassinen talonomistajan ongelma. :-)

• Tykkään
Screew
  • Laddar…
T Trrttsch sanoi:
On hauskempaa aloittaa jotain uutta. Klassinen omakotitalon omistajan ongelma. :)
Mutta sinähän stressaat siitä, ettet saa päätökseen. Silloin voi olla hyvä lopettaa ennen kuin aloitat jotain uutta.

Stressiä hoidetaan keskittymällä ajatuksia uuteen projektiin.

• Tykkään
  • Haha
Tjrex ja 2 muuta
  • Laddar…
Mutta sinua stressaa se, ettet saa asioita valmiiksi. Silloin voi olla hyvä saada valmiiksi ennen kuin aloitat jotain uutta
Kyllä, aivan niin. Se ei ole mikään iso ongelma minulle, mutta halusin vain tuoda esille ei täysin epätavallisen ongelman, joka voi ilmetä, kun on talo. Mutta älä ole liian peloissasi siitä. Jos tunnet, että sinulla on aikaa, on erittäin hauskaa rakentaa ja korjata talossa.

• Tykkään
Mjärn
  • Laddar…
useless useless sanoi:
Stressi hoidetaan keskittymällä ajatukset uuteen projektiin.
Osuit naulan kantaan, voisi sanoa. :-)

C claym sanoi:
Voit ehdottomasti tehdä sen itse! Olen tehnyt samanlaista pari vuotta sitten, kun olin ”aloittelija”
Mutta kun sauma laitetaan lopuksi.. miten saa sen suoraksi silloin? Jotta se ei olisi kamala ja epäsuora sitten kun pitää maalata?

Mutta kun sauma tulee lopussa .. Miten sen saa suoraksi sitten? Jotta se ei olisi kamalan epätasainen sitten kun maalataan?
va?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.