Hei.
Minulla on halkeama rappauksessa(?) Itse kehyksessä, johon takka on asennettu.
Onko kenelläkään hyviä vinkkejä sen korjaamiseen? Onko jotain erityistä huomioitavaa, kun se on lähellä tulta, ja kuumenee jne...

• Halka uunin kehyksessä, valkoinen rappaus murtunut yläosasta. Tumma uuniluukku alla, pieni tuli näkyvissä lasin takana.
Naputa varovasti kaikki irronneet kohdat pois. Levitä uusi rappaus ja maalaa. Hyviä ohjevideoita löytyy Youtube. Oikean rappauksen ja maalin korkeille lämpötiloille saat maalikaupasta. Jos olet epävarma kuinka kuumaksi se tulee, käytä lämpömittaria. Onnea matkaan!

Onko vain rappaus haljennut, vai näyttääkö siltä, että koko levy on murtunut?

• Tykkään
Stefan N
  • Laddar…
Ajattelen samoin, se roikkuu alas vasemmalle.

Stefan N Stefan N sanoi:
Samaa mieltä, se riippuu alaspäin vasemmalle.
Joo, luulen, että se on irronnut yhdestä saumasta. Ajatuksena on korjata se "kunnolla", kun sitä ei käytetä talvella. Se näyttää halkeamalta saumassa kamina kasetin ulkopuolella. Ajattelin, voisiko sen korjata tilapäisesti kevääseen asti.

mielestäni kasetin ympärillä oleva ritilä on hieman liian tiheä ja se voi aiheuttaa, että ilma kasetin ympärillä kiertää liian hitaasti ja kuumenee liikaa, mikä voi vaikuttaa yläpuoliseen palkkiin. Jos sinulla on toinen ilmanvaihtoritilä korkeammalla kuoressa, josta lämmin ilma pääsee huoneeseen, niin älä välitä mielipiteestäni ;)

Stefan N Stefan N sanoi:
Mielestäni sama, se roikkuu vasemmalle.
Ahaa, se on levy. Luulin spontaanisti, että se oli maali, joka oli lohkeillut, kuten meidän takan tiilistä.

G gaia sanoi:
minusta kasetin ympärillä oleva ritilä on hieman liian tiheä ja se voi aiheuttaa ilman kiertämisen liian hitaasti kasetin ympärillä, jolloin se kuumenee liikaa ja on saattanut vaikuttaa yläpuolella olevaan palkkiin. Jos sinulla on toinen ilmanvaihtoritilä korkeammalla, josta lämmin ilma pääsee huoneeseen, voit unohtaa mielipiteeni ;)
Analyysisi voi hyvin pitää paikkansa. Olemme juuri muuttaneet taloon, joten en oikein tiedä kuinka se on rakennettu. Mutta ei, se on ainoa ilmanraotus joka on, eikä se ole kovin suuri. Kiinnittävä kohta kuumenee melkoisesti, joten analyysisi voi hyvinkin pitää paikkansa. Onko mitään quickfix-ratkaisua, joka voisi toimia kevääseen asti, kun voi kutsua jonkun tekemään uudelleen ja tekemään oikein, uskoisin te? En haluaisi lopettaa lämmittämistä juuri nyt...

Z Zeezoo81 sanoi:
Hei.
Minulla on halkeama rappauksessa(?) Itse kehyksessä, johon takka on asennettu.
Olisiko jollakin hyviä vinkkejä sen korjaamiseen? Onko jotain huomioitavaa, kun kyseessä on tulen lähellä, lämpenee jne...
Onko se vanha liesi? joo näyttää siltä kuin kantava levy olisi poikki

mickeparkinson mickeparkinson sanoi:
Onko se vanha uuni? Kyllä, se näyttää siltä, että kantava levy on poikki
En tiedä oikeastaan, milloin se on. Ostimme talon äskettäin ja se oli tarkastettu ja hyväksytty poltettavaksi. En valitettavasti tiedä enempää.

Z Zeezoo81 sanoi:
Analyysisi voi hyvinkin olla oikea. Olemme juuri muuttaneet taloon, joten emme tarkalleen tiedä, miten se on rakennettu. Mutta ei, se on ainoa ilmarako, ja se ei ole kovin suuri. Halkeillut kohta lämpenee melko paljon, joten analyysisi voi olla oikea. Onko mitään pikakorjausta, joka voisi toimia kevääseen asti, kun voidaan kutsua joku tekemään työn oikein? En mielelläni halua lopettaa lämmittämistä juuri nyt...
ehkä purkaisin kaikki ritilät ja lämmittäisin normaalisti. Saat paremman kierron kammion ympärillä ja siten alemmat lämpötilat. Ehkä ei niin kaunis ilman ritilöitä, mutta kannattaa kokeilla ennen kuin korjaat myöhemmin. ja ehkä hanki harvemmat ritilät/verkko kammion ympärille.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.