Hei,
Haluamme asentaa takan olohuoneeseen ja olemme siksi kutsuneet nuohoojan kotiin tarkastamaan vanhan savupiipun. Silloin oli kaksi mahdollista ratkaisua, joista toinen miellytti minua enemmän kuin toinen. Molemmat ratkaisut sisältävät savukanavia, jotka jatkuvat kellariin.

Vaihtoehto 1
Tämä vaihtoehto miellyttää minua eniten, koska se on osittain keskellä savupiippua, mikä mielestäni näyttää parhaalta. Mutta ennen kaikkea siksi, että savukanava on aiemmin kunnostettu ja siinä on jo jonkinlainen teräsputki. Ongelmaksi tulee kuitenkin se, että teräsputki jatkuu kellariin ja se on siksi katkaistava ja reikä alaspäin on muurattava umpeen. Kysyn siksi, onko kenelläkään vinkkejä siitä, kuinka ajatella katkaisua ja uuden takan liittämistä?

Vaihtoehto 2
Oikeanpuoleinen savukanava on vapaa ja sitä voidaan käyttää. Se jatkuu myös koko matkan kellariin ja se on myös muurattava umpeen alapuolelta, jos sitä käytetään. Kuitenkin se on huonommassa kunnossa, minkä vuoksi nuohooja suosittelee asentamaan letkun ja eristämään sen ympäriltä. Haittapuolena, kuten näen sen, on se, että se ei ehkä näytä hyvältä, koska se ei ole keskellä savupiippua ja että savukanavan kunnostaminen näyttää olevan kallista.

Mitä mieltä olette tästä, edut ja haitat? Asioita, joita on otettava huomioon?

Kiitos etukäteen!
 
Hei, miten kävi tämän kanssa. On suunnilleen kuin sinulla.
 
G Glenn12 sanoi:
Hei, miten kävi tämän kanssa. Minulla on suunnilleen sama tilanne
Hei, valitsin vaihtoehdon 1. Mutta kun tein reiän savupiippuun, se ei ollut teräsputki vaan komposiitti, joten se oli helppo sahata poikki. Tiivistin Rockwoll kivivillalla putken ympäriltä sekä ylös että alas ja muurattiin umpeen. Hyväksyttiin ilman huomautuksia.
 
  • Tykkään
Glenn12
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.