S
Hei!

Olen asentamassa kattolistoja olohuoneeseen. Kaikki on sujunut loistavasti tähän asti. Nyt olen kohdannut kulman, jota en tiedä, miten käsitellä. Tulen hulluksi, kun olen yrittänyt sahata kokeilukappaleita, mutta en saa niitä sopimaan.

Omistan vain jiirilaatikon, jossa on 45 ja 90 asteen kulmat. Valitettavasti minulla ei ole pääsyä jiirisahaan.

Pitäisikö minun yrittää löytää kulma jollain työkalulla ja yrittää merkitä lista ja sahata ilman jiirilaatikkoa?

Olen iloinen amatööri, joka mieluiten haluaisi ratkaista tämän itse ilman, että kutsun puusepän, jos se vain on mahdollista...

Tuhannet kiitokset etukäteen vinkeistä, joita voin saada.

/C

• Kulmahuoneen katto, jossa valkoiset kattolistat, joiden asennus kesken. Vasemmalla ikkunasta näkyy osa ulkopuolisesta puusta.
On olemassa vimpain, joka pitäisi ratkaista tämä ongelma. En ole itse kokeillut sitä, mutta se vaikuttaa järkevältä.

https://shop.byggahus.se/collections/listjiggen

OK, näen että sinulla on muita kulmia nurkissasi, joten silloin Listjiggen ei varmaan toimi.

• Tykkään
sekel skiftet1912
  • Laddar…
Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
sekel skiftet1912
  • Laddar…
Huono kuva, jossa on varjo juuri nurkassa, joten en oikein tiedä, mikä ongelmasi on. Osittain näyttää siltä, että sinulla on jokin 45 asteen kulma nurkassa. Siinä tapauksessa kulmat tulee vain puolittaa 22,5 asteeseen. Helpoin tapa on sahata uusi ura jiirilaatikkoon. Tai rakentaa oma jiirilaatikko, jossa sahaat sellaisen mallin. Mutta näyttää myös siltä, että ikkunan yläpuolella katossa on toinen lista. Siinä vähän riippuu, miten haluat sen asettua.

• Tykkään
sekel skiftet1912
  • Laddar…
S
A AG A sanoi:
Huono kuva, jossa varjo juuri kulmassa, joten en oikein tiedä, mikä ongelmasi on. Lisäksi näyttää siltä, että sinulla on jokin 45 asteen kulma kulmassa. Siinä tapauksessa kulmasi tulee vain puolittaa 22,5 asteeseen. Yksinkertaisinta on sahata uusi ura kulmaputkeen. Tai kiinnittää oma kulmaputki, johon sahaat tällaisen mallin.
Mutta näyttää myös siltä, että katossa ikkunan yläpuolella on joku toinen lista. Se riippuu vähän siitä, miten haluat sen olevan siellä.
Pahoittelen huonoa kuvaa, otin sen nopeasti matkalla töihin aamulla. Yritän ottaa paremman päivän aikana.

Mutta luulen, että se on kuten sanot 22,5, aion kokeilla puolittaa 45:en ja vetää uuden uran laatikkoon. Kiitos vinkistä!

Mitä tulee siihen, mikä näyttää listalta, niin se on vain verhokisko.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.