Hei!
Olen tekemässä pyykkihuoneen remonttia 1990 rakennettuun taloomme.
Silloin rakennettiin muovimatolla ja jakoputket menivät ylös lattian läpi.
Kuten kuvassa.

Meillä on ollut täällä LVI-yritys, joka hoitaa myös uuden lämpöpumpun asennuksen jne.
Mutta pitäisi laittaa klinkkeriä jne.
Joten olen alkamassa vahvistaa lattiarakenteita.

enkä halua kaikkia putkia lattiaan näin...

Vesiputkille meillä on hyvä suunnitelma. Voimme vetää ne ylös sisäseinään ja asentaa päälle.

Sen sijaan lämmitysputket...
Tila on ahdas.

LVI-asentaja ehdotti, että vetäisimme ne ryömintätilaan ja liittäisimme siellä.
Niitä voi jatkaa lattialla jne.
Mutta hän sanoi, että on parempi, että useimmat jatkoskohdat ovat talon alla.
Ja sitten rakentaa niiden ympärille laatikko eristyksellä.

Jostain syystä epäröin sitä... en tiedä miksi kuitenkaan. Jos siellä olisi kellari, en epäröisi.

talo on Blekingessä.
Ja kun joulukuussa oli kylmintä, meillä oli 8 astetta plussaa tilassa.

minulla on kolme anturia, jotka mittaavat lämpötilaa ja kosteutta siellä, joten pystyn seuraamaan.

olisitteko epäröineet tällaista ratkaisua?
Ja olisitteko epäröineet, jos muutaman vuoden kuluttua ehkä haluaisitte myydä talon?

auta minua vakuuttamaan itseni, että se on hyvä idea:rofl:

yritys on suurempi yritys ja liitetty Turvallinen vesi jne.
Eli ei mikään pieni yritys.
 
  • Kupariputket menevät lattian läpi kodinhoitohuoneessa, useita liitoksia ja venttiilejä näkyvissä, taustalla kukallista kaakeliseinää.
A amoreex sanoi:
Hei!
Olen tekemässä kodinhoitohuoneen remonttia talossamme, joka on rakennettu vuonna 1990.
Silloin rakennettiin muovimatolla ja jakoputket pattereille menivät lattian läpi.
Kuten kuvassa.

olen kutsunut LVI-yrityksen, joka huolehtii myös uuden lämpöpumpun asennuksesta jne.
Mutta olisi tarkoitus laittaa laattoja jne.
Joten olen alkamassa vahvistaa lattiarakennetta.

ja en halua kaikkia putkia näin lattiaan..

käyttövedelle meillä on hyvä suunnitelma. Voimme asentaa ne uudelleen väliseinään ja kuljettaa pinnan päällä.

Sen sijaan lämmitysputket..
Tilassa on ahdasta.

LVI-henkilö ehdotti, että veisimme ne ryömintätilaan ja yhdistäisimme ne siellä.
Niitä voi jatkaa lattian alla jne.
Mutta hän sanoi, että on parempi, että useimmat jatkokset ovat talon alla..
Ja sitten rakentaa laatikko ympärille eristyksellä..

jostain syystä epäröin sitä.. en tiedä miksi. Jos se olisi kellari, en epäröisi.

talomme on Blekingen alueella.
Ja kun oli kylmimmillään joulukuussa, meillä oli 8 astetta plussaa tilassa alapohjan alla.

meillä on kolme sensoria, jotka mittaavat lämpötilaa ja kosteutta siellä, joten olen ajan tasalla.

epäilisitkö tällaista ratkaisua?
Ja olisitko epäillyt sitä, jos joskus vuosien päästä ehkä haluaisit myydä talon?

auta vakuuttamaan itseni, että se on hyvä idea:rofl:

firma on isompi yritys ja liittynyt Turvallinen vesi -järjestelmään jne.
Joten ei mikään pieni firma.
Jos et halua niitä ylös lattiasta, etkö voi rakentaa laatikkoa niiden ympärille?
Laatikko voidaan tiivistää kunnolla sisältä ja siinä on varoitteluputki ulos.
 
klaskarlsson klaskarlsson sanoi:
Jos et halua saada niitä lattiasta, etkö voi rakentaa niille laatikkoa?
Sitten se laatikko tulee tiivistää kunnolla sisäpuolelta ja olla vuotoviemäri ulos
Yksi dilemma on tilanpuute..
jos ne jäävät siihen missä ovat, minun täytyy siirtää kaapit ja koneet pois seinästä ja pitää suurempi välimatka...
 
  • Tykkään
klaskarlsson
  • Laddar…
A amoreex sanoi:
Hei!
Olen parhaillaan remontoimassa kodinhoitohuonetta talossamme, joka on rakennettu vuonna 1990.
Silloin rakennettiin muovimatolla ja jakoputket radiaattoreihin menivät lattian läpi.
Kuten kuvassa.

Meillä oli täällä LVI-yritys, joka hoitaa myös uuden lämpöpumpun asennuksen jne.
Mutta laatoitus ja niin edelleen.
Joten aion vahvistaa lattiaa.

ja en halua, että kaikki putket ovat lattialla näin..

veden kanssa meillä on hyvä suunnitelma. Voimme nostaa ne sisäseinään ja käyttää pinnalla olevia.

Sen sijaan lämmitysputket..
Tila on ahdas.

LVI-ammattilainen ehdotti, että vedettäisiin ne ryömintätilaan ja kytkettäisiin yhteen siellä.
Niitä saa liittää lattiaan jne.
Mutta hän sanoi, että on parempi, että useimmat liitokset ovat talon alla..
Ja sitten rakentaa laatikko eristyksellä ympärille..

jostain syystä olen epäröinyt.. en tiedä miksi kuitenkaan. Jos se olisi ollut kellarissa, en olisi epäröinyt.

talo on Blekingessä.
Ja kun oli kylmintä joulukuussa, meillä oli 8 plus astetta tilan alla.

meillä on kolme anturia, jotka mittaavat lämpötilaa ja kosteutta siellä alhaalla, joten tilanne on hallinnassa.

olisitteko te vältelleet tällaisen ratkaisun?
Ja olisitteko vältelleet sitä, jos ehkä muutaman vuoden päästä haluaisitte myydä talon?

auta minua vakuuttamaan itseni, että se on hyvä idea:rofl:

yritys on suurempi firma ja liittynyt Turvallinen vesi jne.
Joten ei ole pienikään firma.
Etkö voisi laittaa jakokaappia seinään?

https://www.rinkabyror.se/artikel/lk-fordelarskap-gv-1050/
 
M mattoys sanoi:
Voisitko laittaa jakokaapin seinään?

[linkki]
joo olen miettinyt sitä.
Mutta se jää pinnalle..
Seinät koostuvat vain 45mm koolauksista:rofl:
Ja silloin on vaikeaa löytää hyvä paikka sille..
 
Mutta miten pohtisitte ratkaisua, jossa se olisi ryömintätilassa? Olisitteko epäröineet sitä talon ostajana? Ajattelen, jos haluaa myydä talon tulevaisuudessa:rofl:
 
A amoreex sanoi:
jo jag har funderat på det.
Men det blir ju utanpåliggande..
Väggarna består endast av 45mm reglar:rofl:
Och då är de att hitta en bra plats för det med..
eikö sinulla ole tilaa tehdä seinästä vähän paksumpi, jotta saat kaapin mahtumaan?
 
M mattoys sanoi:
onko sinulla tilaa tehdä seinästä hieman paksumpi, jotta kaappi mahtuu?
ei ilman että se vaikuttaa johonkin muuhun...
 
Ei enää lisää kommentteja?
Alkaa olla aika tehdä päätös minusta tuntuu..
 
Rickard.
A amoreex sanoi:
Lisää inputia keneltäkään?
Tuntuu siltä, että on aika tehdä päätös..
Lämmitysputket ryömintätilassa eivät ole "säkert vatten", kun asennukset tulee suojata jäätymiseltä. On mahdotonta sanoa, onko tämä silti vähiten huono ratkaisu.
 
A
Rickard. Rickard. sanoi:
Lämmitysputket ryömintätilassa eivät ole "varma vesi", koska asennukset on suojattava jäätymiseltä. On mahdotonta sanoa, onko se silti vähiten huono ratkaisu vai ei.
miksi lämmitysputket ryömintätilassa eivät toimisi? täyttää turvallinen vesistandardin ja on yleisesti käytetty ratkaisu koko ajan.
 
  • Tykkään
guggen
  • Laddar…
Minulla on sekä lämmitysputket että käyttövesi vedettynä ryömintätilassa. On ollut näin vuodesta 1962 lähtien eikä ole ollut mitään ongelmia. Minulla on kuitenkin huomattavasti huonommin eristetty lattia kuin sinulla.
 
  • Tykkään
Aunty
  • Laddar…
Rickard.
A Aunty sanoi:
miksi varförrör ei toimisi ryömintätiloissa? se täyttää turvallisuusvaatimukset ja on vakiintunut ratkaisu, jota käytetään koko ajan.
En koskaan kirjoittanut, ettei se toimisi ja ei.

Kuva esittää lämmitysputkien asennusta rakennuksen lämpimällä puolella, seinärakenteen sisällä, muovikalvon ja lämmöneristeen välissä.
 
Ei, tiedän että se ei täytä säker vatten -vaatimuksia.
Mutta kuten putkimies sanoi...
Jos vuotoja ilmenee, ne vaikuttavat taloon vähemmän kuin jos liitokset ovat lattiassa.

Tänä talvena lämpötila on ollut 8-10 plusasteen välillä siellä alhaalla, joten mielestäni se on pakkasvapaa.
Sitten rakennetaan laatikko ympärille eristyksellä...
Joten lämmitysputket lämmittävät tilaa :thinking:

Ajattelen lähinnä sitä, miten tulevat asunnon ostajat näkevät sen...
 
Sitten ei myöskään Säker vatten ole laki. Vaan suositus, johon vakuutusyhtiöt nojautuvat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.