Rickard.
Rickard.: Ei, höyryjarru ei ole pakollinen. Höyryjarrun tarkoitus on mahdollistaa viereisten huoneiden höyrysulun yhteen ompeleminen jonkin kanssa, koska on mahdotonta tiivistää höyrysulkua vedeneristyksen takapuolelle.
6 vastausta · 5,6k lukukertaa
·
C
cpalm: [citat] Ei, en tarkoittanut, että sinun pitäisi nyt tehdä kaikki uudelleen, mutta ehkä sinun pitäisi jo tänään alkaa miettiä, mitä menetelmää pitäisi käyttää esimerkiksi viemäriputkien vaihtamiseen, kun sen aika tulee, ja tehdä samalla tavalla putken kanssa ulosheittäjään kuin eräänlaisena "kenraaliharjoituksena". Olen itse vaihtanut putkia vain tavallisten
7 vastausta · 2,5k lukukertaa
H
hi-fi: Hei, tiedättekö mikä paneeli tämä on? Se sijaitsee 50 vuotta vanhassa talossa :)
0 vastausta · 560 lukukertaa
·
S
SLind: [citat] Joo se oli myös minun ajatus. Sekoitettu etäisyys ja syvyys. Mutta varmasti tulee hauska ratkaisu, jos noudattaa sitä tarkalleen… aitaosake joka puolen metrin välein.
3 vastausta · 1,1k lukukertaa
·
L
Lilllen: Tämä luulen, että on asennettu, kun talo oli uusi 40-luvulla, mutta joka tapauksessa se on vanhempi kuin 30 vuotta. [bild]
2 vastausta · 950 lukukertaa
·
E
Elknuffo: Kiitos wildeside :D Mitä tulee liukuovien ja liikkeen riskiin terassilla, niin olen lukenut jostain tältä foorumilta, että terassin voi purkaa ja lisätä ylimääräisen säännön juuri siihen kohtaan, missä liukuovi sijaitsee. Lisävakautta varten. Saapa nähdä teenkö niin. Se on kuitenkin vankka perusrakenne... Erinomaista vinkkiä mitä tulee seinien perustuksiin! Olen "henkseleiden-
5 vastausta · 3,5k lukukertaa
J
Jowes: [citat] Ei se varmaan auta. On levinnyt aidan alle jne myös. Round up? Peittää useaksi vuodeksi? Kaivaa 1-3 metriä syvältä, vähintään 1 metrin leveämmin kuin alue?
15 vastausta · 3,1k lukukertaa
O
ofrivilligvillaägare: Hei Kirjoitan ensimmäistä kertaa viestin tänne. Yksi klinkkerilaatta putosi äskettäin ulkoportaista ja naapurilla on sama tilanne. Mietin vain, mitä tarvitsen korjatakseni sen ja estääkseni enemmän laattojen irtoamista. Olen todella kiitollinen avusta. Kerro selkeästi, en tiedä mitään ennestään.
0 vastausta · 875 lukukertaa
·
H
HelixFixare: Kyllä, arvauksesi on varmaankin aivan oikea. Tason oma paino on merkityksetön tässä yhteydessä (noin 30 kg per metri kantavan linjan pitkin, jos mukaan lasketaan kaikki puutavara puoliväliin toiselle kantavalle linjalle). Suurin kuorma tällä alueella (1,0 x 0,65 m lähellä talon seinää) tuskin ylittää 200 kg. Jos kiinnitän 45 mm tukipuun 81 mm poraussyvyydellä (61 mm tehokas
2 vastausta · 3,7k lukukertaa
mexitegel
mexitegel: Sekundarit voi ruuvata kiinni ja säätää pystysuoraan niin, että siitä tulee suora ja hieno - kunhan ne on helppo irrottaa. Sitten voit valita, haluatko tasoittaa cementbruk A:lla vai tasoittaa A46:lla.
15 vastausta · 17,5k lukukertaa
·
MathiasS
MathiasS: Käyttäisin esim. Essves nylonpluggia ja sitten 8mm ruuvia. Sitten se pysyy.
1 vastaus · 1,7k lukukertaa
S
sturnus: [citat] Ei, mutta tarvitaan ilmanvaihtoa
1 vastaus · 2,4k lukukertaa
paros
paros: Jatkan vanhaa keskustelua. Suunnittelen pizzauunin rakentamista leca lock:sta, jossa pohja on tulenkestävää tiiltä. Aiemmin tässä keskustelussa oli ajatuksia tästä, mitä ajatuksia nyt on? Pizzauuni tulee ulos, onko tässä järjestelyssä mitään haittaa?
51 vastausta · 84,0k lukukertaa
·
Oldhawk
Oldhawk: Kiitos hyvistä vinkeistä!
2 vastausta · 1,8k lukukertaa
S
Snabelhund: [citat] Suuret kiitokset erittäin informatiivisesta vastauksesta, olet ehdottomasti oikeassa, en ajatellut loppuun asti muutettuja kuormituspisteitä. Sen perusteella mitä sanot, ajattelen yrittäväni löytää paremman perustuksen kuin puolimätä sokkeli, joka kantaa etutolppia tänään ja säilyttää alkuperäisen rakenteen, joka on selvästi toiminut. Alkuperäinen ajatus tuli oikeastaan
5 vastausta · 3,6k lukukertaa
·
K
karlmb: [citat] Ei. Mutta ihmisille, jotka työskentelevät järkevästi.
9 vastausta · 3,1k lukukertaa
T
Testarn: Onko asennusohjeessa selkeästi mainittuna, tuleeko se asentaa valmiin lattian tasolle vai ei? Ennen joulua asentamassani Swedoor-pocketkarmissa oli alakappale, joka ruuvattiin lattiaan, ja jouduin asentamaan säännön betonilaatalle päästäkseni samalle korkeudelle valmiin parketin kanssa seinän kummallakin puolella. Sen "sisäkulma" ei kiinnitetty ohjeen mukaan, mutta kiinnitin kaksi ruuvia
4 vastausta · 2,0k lukukertaa
T
Tompafix: [citat] Joo hyvä kysymys. Kipsilevy ei pitäisi olla betonilaatan päällä muutenkaan. Luulin, että sinä olit rakentanut näin, joten en ajatellut kysyä miksi olet tehnyt niin :rofl:
14 vastausta · 2,8k lukukertaa
·
B
BuildersBend: [citat] Minä asensin 45 mm paksun mäntylattian ja vahoitin sen pellavaöljyvahalla. Se on edelleen kaunis melkein 10 vuoden käytön jälkeen. Lattialla on 30 suurta kasvitonta, jotka sotkevat. Vain lakaisua tarvitaan. Voidaan myös mopata.
7 vastausta · 3,4k lukukertaa
raveper
raveper: Tasoitteet ja maali.
1 vastaus · 1,0k lukukertaa
·
raveper
1 vastaus · 1,0k lukukertaa
·
S
sinuslinus: Tasoita ja maalaa.
1 vastaus · 1,5k lukukertaa
·
T
Tjrex: On siinä eroa kyllä. On olemassa sokkelilevyjä, esimerkiksi Stenillä on.
1 vastaus · 2,1k lukukertaa
S
Snickarkirre: Nyt olet ehkä jo ehtinyt kiinnittää kaapin. Mutta jos olet huolissasi poraamisesta syvälle laattaan, voit käyttää sijaan iskukiiloja. Silloin sinun tarvitsee porata vain noin 50 mm valitusta koosta riippuen. Ohjeissa lukee, että oikeat työkalut ovat tarpeen holkin kiinnittämiseen, mutta se onnistuu myös esimerkiksi poralla tai raudoituksen osalla, joka sopii holkkiin ilman että rikkoo
11 vastausta · 2,9k lukukertaa
B
Brejj: [citat] mutta 5000mm pituudella näyttäisi vaativan 630mm liimapuuta, jossa on 10mm ”flex”. Joten liimapuuta ei varmaankaan käytetä. Saattaa olla teräspalkki 3 tuen kanssa.
3 vastausta · 2,2k lukukertaa
·
K
Ken: [citat] Oh, you mean instead of the "limträbalk" (don't know the english word for it). Ajattelin pylväitä, jotka pitävät sen ylhäällä. Olen jo ostanut yhden, 315 x 115, mutta kiitos kuitenkin.
10 vastausta · 3,7k lukukertaa
·
R
Räknenisse: Vanha torpparinperustus? Sanoisin, että tuota ei edes voida laskea reiäksi siinä yhteydessä...
3 vastausta · 1,9k lukukertaa
·
G
Greggen: [citat] Näyttää voi olla vaikeaa. Mutta makuuhuoneen lattian keskellä on huippu. Riittävän suuri tuntumaan, mutta tarpeeksi pieni jotta uskalsin kokeilla laminaattilattiaa, jossa liimasin saumat jotta se kestäisi. On kestänyt hyvin reilut vuoden nyt. Jos laitan 120mm passin päälle ja painan toista puolta, se eroaa noin 10-15mm tai jotain sinne päin. "Kukkulan" huippu kulkee pitkin
6 vastausta · 2,3k lukukertaa
·
S
sturnus: [citat] Valitettavasti... Sketchupissa geometrialla on väärin suunnatut pinnat (ne tummanharmaa-siniset). Valitse yksi oikeista pinnoista (valkoinen), napsauta sitten hiiren kakkospainikkeella ja valitse aseta pinnat. Jos olet ryhmitellyt objekteja, kuten sinun pitäisi, sinun on toistettava tämä jokaiselle ryhmälle/komponentille. Tämän jälkeen se on "toppen". Tämä on "toppen" ;) [bild]
5 vastausta · 2,5k lukukertaa
·
T
Trixern: [citat] Hei, luulen, että minulla on sama ongelma. Ratkaisitteko sen?
1 vastaus · 2,4k lukukertaa
A
AnnaHeart_74: [citat] Sinun on kysyttävä yhdistykseltä lupa seinän purkamiseen, sillä se voi vaikuttaa siihen, kuinka suuri mökki saa olla. Olen tällä hetkellä samassa tilanteessa, kun veljeni rakensi ilman lupaa, joten minun täytyy nyt rakentaa se takaisin.
2 vastausta · 2,0k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.