1 993 lukukertaa ·
4 vastausta
2k lukukertaa
4 vastausta
Kysymyksiä taskukarmista
Aion asentaa taskukarmin laajennukseeni, mutta haluan laittaa sisäseinät pystyyn ennen lattian asentamista. Pitäisikö taskukarmi kiinnittää lattian päälle vai suoraan betonilaattaan? Ajattelin, pitäisikö minun lisätä pari senttimetriä pystysuorassa kun teen kehikon aukolle, jotta karmi mahtuu korkeussuunnassa. Eikö oven korkeudesta tule väärä, jos karmi ei ole lattian päällä, vai onko oven kiinnityksessä säädön varaa?
Lisäksi mietin, onko kukaan muuttanut taskukarmin syvyyttä. Minulla on 150, mutta haluaisin sen olevan 122, jotta seinästä ei tule tarpeettoman paksu. Olen jo ostanut karmin enkä voi palauttaa sitä, joten jos syvyyttä ei voi muuttaa, seinästä tulee yksinkertaisesti 150.
Lisäksi mietin, onko kukaan muuttanut taskukarmin syvyyttä. Minulla on 150, mutta haluaisin sen olevan 122, jotta seinästä ei tule tarpeettoman paksu. Olen jo ostanut karmin enkä voi palauttaa sitä, joten jos syvyyttä ei voi muuttaa, seinästä tulee yksinkertaisesti 150.
Kyllä, sama lattia molemmille puolille, näin kuvan taskukarmista ja se näyttäisi olevan ruuvattu suoraan kiinni yläreunaan ilman karmiruuveja, olisin mielelläni tehnyt seinän ennen lattiaa, voinko lisätä muutaman sentin avaukseen, saahan ovea säädettyä vähän korkeussuunnassa oven kiinnityksessä yläreunaan? Vai kuinka tarkkaa sen kanssa on?Rickard. sanoi:
Rickard.
Jäsen
· Riktiga Norrland
· 7 407 viestiä
Rickard.
Jäsen
- Riktiga Norrland
- 7 407 viestiä
Olen siis asentanut vain yhden taskukarmin, eikä se ollut standardiasennus, joten en ole tämän asian ammattilainen, mutta olet aivan oikeassa, että karmin ruuvia ei käytetä. Tein reiästä korkeamman ja pidemmän "taaksepäin" ja käytin välikappaleita, kun lopulta ruuvasin sen paikoilleen. Karmin kiinteän puolen halusin olevan täysin säätimeä vasten, joten se määräsi, mihin oveen tuli.E Eryl sanoi:Kyllä, sama lattia tulee molemmille puolille, olen nähnyt taskukarmista kuvan ja se näyttää olevan ruuvattu suoraan yläosan säätimeen, joten ei ole karmin ruuvia, olisi ollut parasta asentaa seinä ennen lattiaa, voinko lisätä pari cm aukkoon, voihan ovea säätää hieman korkeussuunnassa oven yläosan kiinnityksellä? Vai kuinka tarkkaa se on?
Muistaakseni nikkaroin välikappaleeni jämäpuusta, mutta varmasti käyvät myös ostetut tai kiilat, jos niitä mieluummin käyttää.
Onko asennusohjeessa selkeästi mainittuna, tuleeko se asentaa valmiin lattian tasolle vai ei?
Ennen joulua asentamassani Swedoor-pocketkarmissa oli alakappale, joka ruuvattiin lattiaan, ja jouduin asentamaan säännön betonilaatalle päästäkseni samalle korkeudelle valmiin parketin kanssa seinän kummallakin puolella.
Sen "sisäkulma" ei kiinnitetty ohjeen mukaan, mutta kiinnitin kaksi ruuvia seinään (hyvin tiukka asennus) sivuosan kautta.
Leveyden pienentäminen 150 millimetristä 122 millimetriin riippuu siitä, miltä karmin rakenne näyttää. Omassa tapauksessani kyseessä on teräsprofiili/kisko, joka on ruuvattu yläosaan, ja siinä on tilaa kummallakin puolella kipsilevyn paksuudelle, joten se voisi pienentyä 26 mm, mutta silloin myös ovisyvennyksen ympäristö ja vastakkainen "karmi", johon ovi sulkeutuu, täytyisi mukauttaa, ja se molemmilla puolilla, koska se on uritettu ovilehteä varten keskeltä.
Se karmiosa on lakattua MDF:ää, joten se vaatisi huolellisuutta sahattaessa ja kaikkien osien uudelleenmaalaamista.
Ennen joulua asentamassani Swedoor-pocketkarmissa oli alakappale, joka ruuvattiin lattiaan, ja jouduin asentamaan säännön betonilaatalle päästäkseni samalle korkeudelle valmiin parketin kanssa seinän kummallakin puolella.
Sen "sisäkulma" ei kiinnitetty ohjeen mukaan, mutta kiinnitin kaksi ruuvia seinään (hyvin tiukka asennus) sivuosan kautta.
Leveyden pienentäminen 150 millimetristä 122 millimetriin riippuu siitä, miltä karmin rakenne näyttää. Omassa tapauksessani kyseessä on teräsprofiili/kisko, joka on ruuvattu yläosaan, ja siinä on tilaa kummallakin puolella kipsilevyn paksuudelle, joten se voisi pienentyä 26 mm, mutta silloin myös ovisyvennyksen ympäristö ja vastakkainen "karmi", johon ovi sulkeutuu, täytyisi mukauttaa, ja se molemmilla puolilla, koska se on uritettu ovilehteä varten keskeltä.
Se karmiosa on lakattua MDF:ää, joten se vaatisi huolellisuutta sahattaessa ja kaikkien osien uudelleenmaalaamista.
Klikkaa tästä vastataksesi