K
kniv: Todennäköisesti sääntöä on käytetty joko tilapäisenä työpenkkinä ja siksi hieman sahattu tai sitten aiemmin on purettu levymateriaalia sahaamalla. Jos aiotaan tehdä muutoksia pystysuoriin regeliin (joustavat putket, VA jne.), sen tulisi olla säännön keskellä, koska ulkopinnan kuidut kantavat ehdottomasti eniten olen oppinut.
1 vastaus · 1,3k lukukertaa
·
Hep
Hep: Olet saanut sekä vinkkejä että kysymyksiä toisessa ketjussa. Ehkä sinun pitäisi käsitellä ne asiat ennen kuin jatkat eteenpäin, koska et näytä olevan valmis siellä kuviesi perusteella täällä.
6 vastausta · 2,3k lukukertaa
·
I
Ironside: [citat] En voi kuvitella, että sillä olisi merkitystä yläpuoliselle rakenteelle, se, mikä mahdollisesti voi olla ongelmana, on jos ylityspalkki oven yli kaatuu alas, mutta se tuntuu kaukaa haetulta, kuten monet muutkin täällä ovat sanoneet. Siellä on kuitenkin noin 10 cm jäljellä olevaa raudoitustankoa oikealla puolella ylityspalkkia(katsottuna sisältä päin). Sisäänkäyntitasolla
9 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
M
Mindboggle: Saattoi hyvinkin olla vääränlainen naula naapurin katolla. Naapurin autotallin katon kaltevuus oli suunniteltu melkein kuten sinun kuvauksesi, mutta ilman raakaponttia. Terva-paperi, kaltevat koolaukset, peltikatto. Oikaisu: Koolaukset oli naulattu ja naulat liikkuivat ulos koolauksista peltikaton läpi, ei paperin. Luultavasti peltikaton ja tervapaperin välillä tuli melko lämmin.
4 vastausta · 2,6k lukukertaa
·
M
-MH-: On kaksikerroksinen talo (vuodelta 1937) ja tämä on alakerrassa. Ei ikkuna ajatellun aukon yläpuolella. Välikatto toiseen kerrokseen on noin 450mm c/c, jos arvioidaan kellarin välikatosta.
3 vastausta · 2,1k lukukertaa
P
Peter_Ker: Käytimme renoveringstapettia Rustasta.
1 vastaus · 1,5k lukukertaa
·
S
Surly: Jos sinulla ei ole kattoa, niin se takuulla kestää. Träguidenilla on ilmainen mitoitusohjelma, luulen että se löytyy myös sovelluksena, mutta en ole koskaan kokeillut sitä. Alla on linkki pergolan mitoitukseen, mutta siellä on paljon muitakin rakenteita valittavana. https://www.byggbeskrivningar.se/dimensionering/pergola/
1 vastaus · 2,3k lukukertaa
Ulltand
Ulltand: Yksi naula lisää maasta [bild]
4 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
_Funderaren_
_Funderaren_: [citat] Aha vangstycke alltså...
5 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
AXS
AXS: [citat] Liima voi olla vahvempaa kuin ruuvi. Kannattaisi kysyä lähimmästä rakennusliikkeestä ja ostaa, mitä on saatavilla. Mutta jotain, joka ei ole liian tahmeaa ja ehdottomasti patruunaruiskeessa. Tyyppi tämä: https://www.byggmax.se/lim-byggfog-tec7-svart
6 vastausta · 2,6k lukukertaa
Z
z_bumbi: Päivänvalopaneelit eli LED-paneelit, joilla on samaa taajuutta kuin päivänvalo katossa ja/tai kolmilasiset ikkunat seinässä.
1 vastaus · 1,1k lukukertaa
·
Mats-S
Mats-S: 10 cm halkaisija, ei ongelmia näin pienellä pyöreällä reiällä :coffee:
2 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
MrJay
MrJay: TREWOOL! EI VAARALLINEN.
4 vastausta · 5,0k lukukertaa
·
M
mojjen: [citat] Olen tilannut sellaisen, tulee viikolla:)
2 vastausta · 2,5k lukukertaa
·
Centano
Centano: [citat] Se riippuu hieman siitä, miltä portaat näyttävät muuten ja miten ne on tuettu. Jos vain pollarit tukevat, portaat on kiinnitettävä ennen kuin pollarit poistetaan. Jos portaat pitää purkaa, tee se ensin ja siirry pollareihin, kun niiden siirtäminen on turvallista. Pollarin pohjassa voi myös olla valettu suurempi pohja, joten pollarin käsittely voi olla hieman hankalaa. Jos
5 vastausta · 4,5k lukukertaa
·
N
nevinator: Kiitos konkreettisista vastauksista!
3 vastausta · 2,0k lukukertaa
·
Z
z_bumbi: Jos se on vain 10-12 neliötä ja sinun silti täytyy vaihtaa 1 neliö, on parasta vaihtaa kaikki papp yhdellä kertaa. Vesivuoto seuraavina vuosina tuntuu hyvin turhalta.
4 vastausta · 1,2k lukukertaa
R
Rolferts123: Olen ottanut haltuuni vuonna 1902 rakennetun vanhempieni puutalon, johon on myöhemmin lisätty rappaus ja eterniittilevyt 300x600 (päällekkäiset). Nyt useita levyjä on pudonnut alas, samoin rappausta. Joten minun täytyy tehdä jotain. Olen saanut rakennusluvan poistaa eterniitin, lisäeristää ja asentaa lautaverhouksen. Mutta nyt jälkikäteen mietin, löytyisikö jotain huoltovapaampaa.
0 vastausta · 895 lukukertaa
T
Ted Hörman: Hei! Olen juuri tasoittamassa uuden Ytong-taloni sisäseiniä. Olen kuitenkin vähän epävarma kipsitasoitteen vahvistamisesta, onko tämä tarpeellista? Tuntuu olevan erimielisyyksiä tästä asiasta. Toki verkon sisäänleipominen on hieman hankalampaa kuin vain heittää päälle 8 mm ja tasoittaa, joten miltä työvaiheet näyttäisivät tässä tapauksessa?
0 vastausta · 848 lukukertaa
B
bossespecial: Jos on saatavilla hyviä alustoja, on vähintään yhtä helppoa palkata joku etänä(y)
4 vastausta · 1,3k lukukertaa
pdov
pdov: [citat] Toivottavasti kaikki sujuu hyvin. Laita mielellään kuva tai kaksi tuloksesta, se voi auttaa muita, jotka löytävät ketjun tulevaisuudessa.
34 vastausta · 25,2k lukukertaa
·
C
cpalm: [citat] Kuvassa oleva tuote on "aito" träullit kyllä, kuten se on aina näyttänyt ja näyttää edelleen tänään. Ja, tietääkseni, ei ole koskaan sisältänyt asbestia. https://traullit.se/
9 vastausta · 7,8k lukukertaa
·
MrJay
MrJay: [citat] Aina yhtä hauskaa, kun uudet käyttäjät vastaavat noin 10 vuotta vanhoihin ketjuihin, joissa aloittaja (TS) on ollut viimeksi aktiivinen useita vuosia sitten. Tervetuloa.
4 vastausta · 5,4k lukukertaa
·
K
kniv: https://www.byggahus.se/forum/forums/isolering.14/
2 vastausta · 1,6k lukukertaa
A
Andre.k: [citat] Hei. Laitoin laudanpaloja etäisyyksiksi pellin taakse.
5 vastausta · 1,7k lukukertaa
yonna
yonna: Annoin pergolan/(minun tapauksessani) runkorakenteen olla kiinnittämättä julkisivuun, vaan jätin muutaman senttimetrin väliä. Olin eniten huolissani rapatun julkisivun halkeilusta. Tämä on toiminut erinomaisesti näiden vuosien ajan. Lisäkustannus oli vain muutama ylimääräinen tolppa valetulla perustuksella. Koska minun rakenteeni vaati suurta kuormitusta purjekangaskatolle lähellä
1 vastaus · 1,6k lukukertaa
A
andreasö: Juuri niin, tämä ei näytä ollenkaan tavalliselta rakenteelta. Mutta mitä olen kuullut vanhemmilta ihmisiltä täällä, niin sen ajan piti olla erittäin hyvä rakenteeltaan. Rakennettu 50-luvulla, mutta k-arvo kuin 80-luvun talossa he ovat sanoneet. Ei mitään tietoa itse. Tällä hetkellä näyttää siltä, että asennan sen samalla tavalla kuin ennen, mutta en oikein uskalla tehdä
2 vastausta · 2,3k lukukertaa
·
C
cpalm: Jos se tapahtuu uudelleen, toinen (typerän ilmeinen) vinkki on laittaa takaisin koneeseen, jos sellainen on. Mutta jos pääset epäonnisesti juuri raudoitusraudan reunalle, se voi olla menoa ja päättyä siihen, että pora lopulta katkeaa.
8 vastausta · 2,7k lukukertaa
·
T
Anonymiserad 170696: Puhdista metalli hiekkapuhaltamalla ja laita kunnon ruostesuoja ennen korjausta.
5 vastausta · 2,9k lukukertaa
·
A
amoreex: Monien mutkien jälkeen olin tänään hakemassa golvspån, kun minulla oli peräkärry kotona.. Kun viimeinen kortling on asetettu. jäljellä on vähän eristystä ja muutamia asioita ympärillä ennen kuin lattia voidaan asentaa.
33 vastausta · 6,9k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.