5 602 lukukertaa ·
6 vastausta
6k lukukertaa
6 vastausta
Ikkunan tukkiminen, höyrynsulku.
Hei! Olen peittänyt ikkunan tulevassa kylpyhuoneessa. Se on vanha puutalo, jossa ei tänä päivänä ole höyrynsulkumuovia, koska se on rakennettu ennen kuin tätä alettiin käyttää. Ulkoseinä on rakennettu seuraavasti (ulkopuolelta sisään) Puuverhous - lisäeristys - Tuulensuojapaperi - Eristys - 9 cm paksu lankkuseinä. Ajattelin nyt laittaa höyrynsulkumuovin siihen aukkoon, jossa ikkuna on ollut. Onko oikein laittaa muovi, joka kattaa aukot + noin 20 cm ylimääräistä ympäriinsä? Vai kuinka olisi parasta toimia?
Tämän jälkeen siihen kiinnitetään 45 rimoja ja eristetään, päälle vanerilevy, kipsilevy, vesieriste ja klinkkeri.
Tämän jälkeen siihen kiinnitetään 45 rimoja ja eristetään, päälle vanerilevy, kipsilevy, vesieriste ja klinkkeri.
Rickard.
Jäsen
· Riktiga Norrland
· 7 416 viestiä
Rickard.
Jäsen
- Riktiga Norrland
- 7 416 viestiä
Tässä tapauksessa se ei ole ok, mutta sitä ei myöskään tarvita, koska vedeneristys toimii höyrynsulkuna.
En usko, että se aiheuttaisi suoraan katastrofin, mutta se on täysin turha riski eikä anna mitään. Aina tulisi välttää useita kerroksia höyrynsulkua.
En usko, että se aiheuttaisi suoraan katastrofin, mutta se on täysin turha riski eikä anna mitään. Aina tulisi välttää useita kerroksia höyrynsulkua.
Viimeisimpien tutkimusten mukaan kylpyhuoneessa tulisi olla höyryjarru vedeneristeen takana, koska uudet vedeneristeet ovat niin tiiviitä höyryä vastaan.
Nyt vaikuttaa järkevältä vain jos seinällä on todellakin jatkuva höyrynsulku/jarru koko matkalta. Jos kyseessä on vain pieni osa seinässä, jossa ei muuten ole mitään sulkua/jarrua, sillä ei todennäköisesti ole merkitystä mitä tekee.
Nyt vaikuttaa järkevältä vain jos seinällä on todellakin jatkuva höyrynsulku/jarru koko matkalta. Jos kyseessä on vain pieni osa seinässä, jossa ei muuten ole mitään sulkua/jarrua, sillä ei todennäköisesti ole merkitystä mitä tekee.
Rickard. sanoi:
Okei, miten on höyryjarrun kanssa? Onko se pakollinen höyrynsulun sijasta? Eli olisi Klinker - vedeneristys - kipsilevy - vaneri - eristys - HÖYRYJARRU - eristys - Tuulensuojapaperi - julkisivu.Rickard. sanoi:
Lisääkö se riskiä, jos koko kylpyhuoneen ulkoseinistä puuttuu höyryjarru? Vai onko se vaaratonta, koska muissa talon osissa ei myöskään ole sitä? Haluan välttää tulevia ongelmia.U Ursidae sanoi:Viimeisimpien tutkimusten mukaan kylpyhuoneiden vedeneristyskerrosten takana tulisi olla höyryjarru, koska uudet vedeneristysmateriaalit ovat niin höyrytiiviitä. Se vaikuttaa järkevältä vain, jos seinässä on yhtenäinen höyrysulku/jarru. Jos kyseessä on vain pieni alue seinässä, jossa muuten ei ole mitään sulkua/jarrua, sillä ei liene merkitystä, mitä tekee.
Rickard.
Jäsen
· Riktiga Norrland
· 7 416 viestiä
Rickard.
Jäsen
- Riktiga Norrland
- 7 416 viestiä
Ei, höyryjarru ei ole pakollinen.
Höyryjarrun tarkoitus on mahdollistaa viereisten huoneiden höyrysulun yhteen ompeleminen jonkin kanssa, koska on mahdotonta tiivistää höyrysulkua vedeneristyksen takapuolelle.
Höyryjarrun tarkoitus on mahdollistaa viereisten huoneiden höyrysulun yhteen ompeleminen jonkin kanssa, koska on mahdotonta tiivistää höyrysulkua vedeneristyksen takapuolelle.
Klikkaa tästä vastataksesi

