Hei! Olen peittänyt ikkunan tulevassa kylpyhuoneessa. Se on vanha puutalo, jossa ei tänä päivänä ole höyrynsulkumuovia, koska se on rakennettu ennen kuin tätä alettiin käyttää. Ulkoseinä on rakennettu seuraavasti (ulkopuolelta sisään) Puuverhous - lisäeristys - Tuulensuojapaperi - Eristys - 9 cm paksu lankkuseinä. Ajattelin nyt laittaa höyrynsulkumuovin siihen aukkoon, jossa ikkuna on ollut. Onko oikein laittaa muovi, joka kattaa aukot + noin 20 cm ylimääräistä ympäriinsä? Vai kuinka olisi parasta toimia?
Tämän jälkeen siihen kiinnitetään 45 rimoja ja eristetään, päälle vanerilevy, kipsilevy, vesieriste ja klinkkeri.
 
  • Puinen kehyssrakenne seinässä, joka osoittaa täytetyn ikkunan aukon korjausprosessissa.
Rickard.
Tässä tapauksessa se ei ole ok, mutta sitä ei myöskään tarvita, koska vedeneristys toimii höyrynsulkuna.

En usko, että se aiheuttaisi suoraan katastrofin, mutta se on täysin turha riski eikä anna mitään. Aina tulisi välttää useita kerroksia höyrynsulkua.
 
K
Kylpyhuoneessa ei yleensä pitäisi olla höyrysulku, koska siellä on vedeneristys sen sijaan.
 
  • Tykkään
sessan2020
  • Laddar…
Viimeisimpien tutkimusten mukaan kylpyhuoneessa tulisi olla höyryjarru vedeneristeen takana, koska uudet vedeneristeet ovat niin tiiviitä höyryä vastaan.
Nyt vaikuttaa järkevältä vain jos seinällä on todellakin jatkuva höyrynsulku/jarru koko matkalta. Jos kyseessä on vain pieni osa seinässä, jossa ei muuten ole mitään sulkua/jarrua, sillä ei todennäköisesti ole merkitystä mitä tekee.
 
Rickard. Rickard. sanoi:
Se ei ole ok tässä tapauksessa, mutta sitä ei myöskään tarvita, koska vedeneristys toimii höyrynsulkuna.

En usko, että se aiheuttaisi suoraan katastrofin, mutta täysin tarpeeton riski eikä anna mitään hyötyä. Aina pitäisi välttää useita höyrynsulkukerroksia.
Rickard. Rickard. sanoi:
Se ei ole ok tässä tapauksessa, mutta sitä ei myöskään tarvita, koska vedeneristys toimii höyrynsulkuna.

En usko, että se aiheuttaisi suoraan katastrofin, mutta täysin tarpeeton riski eikä anna mitään hyötyä. Aina pitäisi välttää useita höyrynsulkukerroksia.
Okei, miten on höyryjarrun kanssa? Onko se pakollinen höyrynsulun sijasta? Eli olisi Klinker - vedeneristys - kipsilevy - vaneri - eristys - HÖYRYJARRU - eristys - Tuulensuojapaperi - julkisivu.
 
  • Kaavio kylpyhuoneen ulkoseinärakenteesta, jossa korostettuna keramiikkapäällyste, tiivistemassa ja höyryjarru. Näytetään eristeet ja muut materiaalit.
U Ursidae sanoi:
Viimeisimpien tutkimusten mukaan kylpyhuoneiden vedeneristyskerrosten takana tulisi olla höyryjarru, koska uudet vedeneristysmateriaalit ovat niin höyrytiiviitä. Se vaikuttaa järkevältä vain, jos seinässä on yhtenäinen höyrysulku/jarru. Jos kyseessä on vain pieni alue seinässä, jossa muuten ei ole mitään sulkua/jarrua, sillä ei liene merkitystä, mitä tekee.
Lisääkö se riskiä, jos koko kylpyhuoneen ulkoseinistä puuttuu höyryjarru? Vai onko se vaaratonta, koska muissa talon osissa ei myöskään ole sitä? Haluan välttää tulevia ongelmia.
 
Rickard.
Ei, höyryjarru ei ole pakollinen.
Höyryjarrun tarkoitus on mahdollistaa viereisten huoneiden höyrysulun yhteen ompeleminen jonkin kanssa, koska on mahdotonta tiivistää höyrysulkua vedeneristyksen takapuolelle.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.