D
Keväällä, kun vedenpinta on alimmillaan, ajattelin valaa tukevat pilarit vesirajan kohdalle (Itämeri). Voisin kuvitella tekeväni muotit kohti vettä kapeneviksi, mutta kuinka monta raudoitusrautaa minun tulisi käyttää, onko parempi mitä enemmän ja vahvemmat ne ovat.

Pilarit saavat alaosassa pohjakseen 40 cm ja yläosassa noin 25 cm. Korkeus on noin 40 cm.

Tälle alalle saan helposti 5-6 raudoitusrautaa sopivin välein, vai pitäisikö yrittää laittaa 10 kpl, kuinka minun tulisi ajatella

Ystävällisin terveisin

Älä mieti liikaa, jos onnea on, jää kantaa ja jos huonoa tuuria on, kadottavat pilarit ensimmäisen talven aikana riippumatta siitä, kuinka paljon raudoitusta laitat sisään.

D
Mitä minun pitäisi tehdä koko talven, jos en ylianalysoi kaikkia tulevia projekteja? :)

Pitäisi kai olla mahdollista vähentää jään riskiä.

D Derbyboy sanoi:
Mitä teen koko talven, jos en mieti liikaa kaikkia tulevia projekteja? :)

Jäähän liittyviä riskejä pitäisi pystyä vähentämään.
Hei, etkö voi sahata bryggvirkeä?

Luulisin, että jään riskin vähentäminen on liian kallista.

D
Tilaa puutavara, kun rakennesuunnitelma on täydellisyydessään :)

Jos jää on tekijänä 1 tai 0, niin se voi olla niin, mutta porata 3 ylimääräistä reikää tai nostaa raudoitus 10 mm:stä 16 mm:iin jne. ei tunnu niin kalliilta.

Ajattelen, että pitäisi olla jokin tapa toimenpiteille, jotka eivät tule liian kalliiksi ja jotka auttavat minua paremmin kestämään jäätä. Ymmärrän, että laituri ei voi kestää vaikeaa jäiden lähtöä, mutta kuten sanottu, pitäisi olla jokin välimuoto.

4 X 12 tai 3 X 16 rauta, ei väliä. niin monta kuin mielestäsi on hyvä. Poraa kallioon 30 - 45 asteen kulmassa ulospäin keskiöpilarista, vähintään 15 cm alas, sitten taivuta pystysuoraan. Naulaa rautapalalla niin, että ne pysyvät pystyasennossa valun aikana. Silloin niitä ei voi vetää pois kallion sisästä ja ne kestävät hyvin jääpainetta. Paitsi jos kallio antaa periksi, todennäköisesti ei.

D
Kiitos!

Ajattelin käyttää 12mm tai ehkä 14mm, niin pärjään pienellä koneellani.

Pitäisikö minun käyttää slurria tai ankarmassaa?

Niitä tulee kuitenkin olemaan kiinni niin luulen ettei ne pääse liikkumaan valun aikana. Tarvitseeko silloin najata?

Poikittaisyhteys voisi olla hyvä jäätä vastaan?

Ei tarvitse ankkurointia rautojen, kunhan ne ovat lovettuja, yritä vetää suoraan ylös rauta, joka on kiinnitetty kallioon loveuksella. Et pysty siihen. Kun betoni saapuu sinne, raudat kiinnitetään niin, että kaikki rasitus suuntautuu ylöspäin. jotkut raudat poikittain eivät ole väärin, jotka pitävät keskinäisen etäisyyden. sillä korkeudella raudat kiinnittyvät tiukasti betoniin eivätkä luista ulos.

• Tykkään
Derbyboy
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.