10 946 lukukertaa ·
3 vastausta
11k lukukertaa
3 vastausta
Liukuesteet puuportaisiin
Vinkkejä harrastesepille.
Minulla on puuportaat, jotka muuttuvat liukkaiksi syksyllä.
Etsittyäni hieman verkosta, päädyin tähän ratkaisuun, kuten kuvat osoittavat.
Jyrsintä 2 mm x 30 mm ura portaiden ensimmäiseen lankkuun.
Siivilöin hienojakoista soraa, jotta sain jyväkooksi noin 3-4 mm.
Laitoin hieman polyesteriä pohjalle, ripottelin soraa päälle ja sitten ohut kerros polyesteriä päälle sitomaan koko sora.
Tulokset olivat aika hyvät, maalasin portaat mustiksi jälkeenpäin.
Mutta kun puolisoni ei ollut täysin tyytyväinen, koska muissa lankkuissa ei ollut liukuestettä, ostin 5 metrin liukuesterullan Biltemasta (50 kr.) (XL-Bygg 250 kr.) ja teippasin pari suikaletta.
Katso liitetyt kuvat.
Minulla on puuportaat, jotka muuttuvat liukkaiksi syksyllä.
Etsittyäni hieman verkosta, päädyin tähän ratkaisuun, kuten kuvat osoittavat.
Jyrsintä 2 mm x 30 mm ura portaiden ensimmäiseen lankkuun.
Siivilöin hienojakoista soraa, jotta sain jyväkooksi noin 3-4 mm.
Laitoin hieman polyesteriä pohjalle, ripottelin soraa päälle ja sitten ohut kerros polyesteriä päälle sitomaan koko sora.
Tulokset olivat aika hyvät, maalasin portaat mustiksi jälkeenpäin.
Mutta kun puolisoni ei ollut täysin tyytyväinen, koska muissa lankkuissa ei ollut liukuestettä, ostin 5 metrin liukuesterullan Biltemasta (50 kr.) (XL-Bygg 250 kr.) ja teippasin pari suikaletta.
Katso liitetyt kuvat.
Tarttuuko se teippi kosteaan puuhun luuletko? Mietin sellaista teippiä ulkoportailleni sisäänkäynnillä, jotka ovat henkeä uhkaavia juuri nyt.
Hei Emelie
Yritin tätä teippiä kuivaan puuhun, ja se kesti pari talvea. Sitten se alkoi irrota, ja nyt olen repinyt sen pois.
Teipata ulkona, siihen en enää usko, mutta se hiekka, jonka laitoin siihen, tekee yhä tehtävänsä.
Sinun tapauksessa uskon enemmän, jos saat käsiisi jonkinlaisen teräsverkon, kuten kananverkon 6-kulmaisen tai vastaavan.
Naulaa se kiinni portaisiin.
Mahdollisesti keskustele jonkun ison rakennusyrityksen kanssa, mitä heillä voisi olla.
Yritin tätä teippiä kuivaan puuhun, ja se kesti pari talvea. Sitten se alkoi irrota, ja nyt olen repinyt sen pois.
Teipata ulkona, siihen en enää usko, mutta se hiekka, jonka laitoin siihen, tekee yhä tehtävänsä.
Sinun tapauksessa uskon enemmän, jos saat käsiisi jonkinlaisen teräsverkon, kuten kananverkon 6-kulmaisen tai vastaavan.
Naulaa se kiinni portaisiin.
Mahdollisesti keskustele jonkun ison rakennusyrityksen kanssa, mitä heillä voisi olla.
Okei kiitos paljon vastauksesta ja vinkeistä!
Klikkaa tästä vastataksesi