59 722 lukukertaa ·
24 vastausta
60k lukukertaa
24 vastausta
Muurata puuhellan perusta & Liesituuletinhormi
Mietin, tietääkö kukaan, miten helpoiten muuraa perustuksen puuhellalle. Haluaisin itse hellan alle "holvin" puuvarastointia varten.
Haluan myös kysyä, saako käyttää puutukia ja päällystää ne kipsillä, jotta voisi sitten rapata liesituulettimen puuhellalle.
Onko nuohoojalla sääntöjä siitä, että pitääkö esimerkiksi olla kevytbetoni, leca jne. eli paloturvallista materiaalia? Ei kai siellä ylhäällä liesituulettimen luona tule niin kuuma, vai olenko väärässä?
Kiitollinen vakavista vastauksista.
Sellaiselta, joka on tehnyt melkein kaiken muun.
Haluan myös kysyä, saako käyttää puutukia ja päällystää ne kipsillä, jotta voisi sitten rapata liesituulettimen puuhellalle.
Onko nuohoojalla sääntöjä siitä, että pitääkö esimerkiksi olla kevytbetoni, leca jne. eli paloturvallista materiaalia? Ei kai siellä ylhäällä liesituulettimen luona tule niin kuuma, vai olenko väärässä?
Kiitollinen vakavista vastauksista.
Sellaiselta, joka on tehnyt melkein kaiken muun.
katso tänne:
http://www.palsgatan1.se/2005/byggbok_jul05.htm
Olen itse vilkuillut tuota sivua enemmän kuin vähän ja olen periaatteessa melkein valmis meidän rakennusprojektin kanssa, vain maalaus on enää jäljellä. Yritän laittaa ylös jonkun kuvan, kun se on valmis.
Mitä tulee siihen, mitä nuohooja vaatii tai ei, niin soita nuohoojallesi ja kysy, sen täytyy olla helpointa.
/T
http://www.palsgatan1.se/2005/byggbok_jul05.htm
Olen itse vilkuillut tuota sivua enemmän kuin vähän ja olen periaatteessa melkein valmis meidän rakennusprojektin kanssa, vain maalaus on enää jäljellä. Yritän laittaa ylös jonkun kuvan, kun se on valmis.
Mitä tulee siihen, mitä nuohooja vaatii tai ei, niin soita nuohoojallesi ja kysy, sen täytyy olla helpointa.
/T
Harmi, että tämä sivu on kuollut - etsin inspiraatiota...
Katso tämä linkki
www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1105054884
ja myös Mookåpan
Fläktkåpa spiskåpor vedspisar spiskåpa fläktkåpor
/Funkis
www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1105054884
ja myös Mookåpan
Fläktkåpa spiskåpor vedspisar spiskåpa fläktkåpor
/Funkis
Kiitos! Se oli juuri se ketju, jota etsin mutta en löytänyt!
Minulla oli pari muuraria auttamassa puuhellan asentamisessa keittiöön pari vuotta sitten. He tekivät loistavaa työtä, muuraten hellan kulmaan, "holvin" puuvarastolla alla ja koristeellisen hatun päälle. He muurasivat hellan kevytsoralla (=multiblock=siporex). Hatun he rakensivat Mineritilla ja kevytsoralla + hieman takomalla. Sitten he laittoivat tiiliä hellan ympärille ja puuvarastoon ja rappasivat kaiken. Hattua rakennettiin kaarevaan muotoon laastilla (laasti hatussa vahvistettiin lasikuituverkolla). Jos kiinnostusta löytyy, voin ottaa kuvia ja laittaa muutaman esille.
Ehdottomasti erittäin mielenkiintoista! Kuulostaa suunnilleen siltä, mitä aiomme toteuttaa.
Kiitos! Todella inspiroivaa!!
Kiva liesi. Meillä on tavallinen valurautaliesi, mutta silloin tuli ei näy...
Kaupalle varmasti kului paljon muuria. Ajattelin tehdä suhteellisen kevyen rakenteen, mutta kaarevuus aiheuttaa ongelmia.
Kiva liesi. Meillä on tavallinen valurautaliesi, mutta silloin tuli ei näy...
Kaupalle varmasti kului paljon muuria. Ajattelin tehdä suhteellisen kevyen rakenteen, mutta kaarevuus aiheuttaa ongelmia.
Aidosti vastaava kopio tästä on tavoite
http://www.mookapan.se/exclude/bilder/produkter/kapor/Bas_rakorundad.jpg
http://www.mookapan.se/exclude/bilder/produkter/kapor/Bas_rakorundad.jpg
Mitä tällainen maksaa Mookåpanissa? Puhuin heidän kanssaan pari vuotta sitten ja jos en väärin muista, hän sekoitti mukaan lekakulor kevyen rakenteen aikaansaamiseksi. Jos ne eivät ole liian kalliita, ostaisin mieluummin valmiin omien mittojeni mukaan.
/Jonas
/Jonas
Noin 15 000:- on mainittu täällä foorumilla. En ole soittanut ja tarkistanut.






