2 006 lukukertaa ·
3 vastausta
2k lukukertaa
3 vastausta
Höyrynsulku 70-luvun talossa?
Remontoin keittiön sisäseinää ja jouduin poistamaan olemassa olevan tervapaperin. Taloon on lisätty eristystä, enkä näe merkkejä kosteusvaurioista tai kosteudesta kehikossa purkamisen jälkeen. Poistettua paperia ei voi korvata uudella, ja haju parani kun se katosi. Nyt, kun rakennan uuden sisäseinän, minulla on kaksi kysymystä:
- Pitäisikö minun asentaa höyrynsulku korvaamaan poistamani tervapaperin? Aion laittaa OSB-levyä ja kipsilevyä, mikä vähentää höyryn läpäisevyyttä (aiemmin siinä oli lastulevyä), ja olemassa on jo höyrynsulkana tervapaperi sisäseinää vasten.
- Jos minun pitäisi laittaa höyrynsulku sisäseinään, mikä kannattaisi valita? Tämä on viidakko. Olen ostanut Mataki Halotex D20:n (Halotex D50 Höyrynsulku - 25x2,7m - Mataki), mutta D50 on tiiviimpi. Ja mitä hyötyä höyrynsulusta olisi, kun nykyisin on jo olemassa tervapaperinen höyrynsulku ulkoseinää vasten.
Liitän mukaan kuvan talon seinän leikkauksesta (ennen/jälkeen)
- Pitäisikö minun asentaa höyrynsulku korvaamaan poistamani tervapaperin? Aion laittaa OSB-levyä ja kipsilevyä, mikä vähentää höyryn läpäisevyyttä (aiemmin siinä oli lastulevyä), ja olemassa on jo höyrynsulkana tervapaperi sisäseinää vasten.
- Jos minun pitäisi laittaa höyrynsulku sisäseinään, mikä kannattaisi valita? Tämä on viidakko. Olen ostanut Mataki Halotex D20:n (Halotex D50 Höyrynsulku - 25x2,7m - Mataki), mutta D50 on tiiviimpi. Ja mitä hyötyä höyrynsulusta olisi, kun nykyisin on jo olemassa tervapaperinen höyrynsulku ulkoseinää vasten.
Liitän mukaan kuvan talon seinän leikkauksesta (ennen/jälkeen)
Mats-S
Rakennusveteraani
· Sollentuna
· 3 609 viestiä
Mats-S
Rakennusveteraani
- Sollentuna
- 3 609 viestiä
"Don't fix what ain't broken" !
Nykyinen ratkaisusi tervapaperilla on toiminut 50 vuotta, jatka sillä
Joten tuo ratkaisu toimii erinomaisesti, miksi riskeerata sitä tiiviimmän höyrysulun kanssa, joka todennäköisesti ei tuo mitään lisäarvoa tapauksessasi. OSB-levy ja kipsilevy riittävät, muovi on aina riskitekijä vanhempien talojen remontissa.Lille farbrorn sanoi:
Nykyinen ratkaisusi tervapaperilla on toiminut 50 vuotta, jatka sillä
Olen täysin samaa mieltä. En halua lisätä höyrynsulkua, jos sitä ei tarvita - kysymys on enimmäkseen siitä, tuleeko vanha tervapaperi, jonka olen poistanut, korvata höyrynsululla, vai voinko asentaa osb + kipsi suojaamatta sisäseinästä, vai tarvitaanko höyrynsulku... En ajatellut _laittaa_ höyrynsulkua.Mats-S sanoi:
"Don't fix what ain't broken"!
Joten, tuo ratkaisu toimii erinomaisesti, miksi vaarantaa se sekoittamalla tiiviimpi höyrysulku, joka luultavasti ei tuo mitään uutta sinun tapauksessasi. OSB-levy ja kipsi riittävät, muovi on aina riskitekijä vanhempien talojen remonteissa.
Nykyinen ratkaisusi tervapaperilla on toiminut 50 vuotta, jatka sillä![]()
Mats-S
Rakennusveteraani
· Sollentuna
· 3 609 viestiä
Mats-S
Rakennusveteraani
- Sollentuna
- 3 609 viestiä
Minä käyttäisin tätä ratkaisua, osb + kipsi toimivat täydellisesti korvaamaan aiemman tervapaperinLille farbrorn sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi