Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
bjornlof: All right, en ole koskaan työskennellyt laastin kanssa, mutta tuntuu siltä, että se olisi vaikea saada siistiksi! Juuri kun ajattelee, että puuseinä työntyy vähän ulos.
40talshuset: Voimme päivittää ketjun sillä, että lopulta asensimme 90x270 liimapuupalkin 95x95-palkin alle ja vaihdoimme vanhat tolpat, jotka tukivat vanhaa palkkia, lyhyempiin, jotta saimme liimapuupalkin paikoilleen. Tietenkin katon tuenta oli varmistettu. Se sujui erinomaisesti, koska meillä on niin korkea katto ja yläkerran huone lakkasi notkumasta kokonaan. Yläpuolella käytimme myös
BirgitS: Kaksipuolinen teippi lattiaan on varmaan melko yleistä, kun laitetaan väliseinä parkettilattian päälle. Helpompi poistaa teippijäämät kuin liimajäämät sinä päivänä, kun seinä pitää poistaa?
kurlakarl: Rakennan lämmitettyä varastoa autokatoksesta, ja pulpettikaton kaltevuus on 15 astetta. Olen suunnitellut sen siten, että ulkovuorauksen alapuolinen ilmarako on yhteydessä sekä harjalla että räystäillä. En tiedä, miten muuten olisin ratkaissut katon ilmarakojen ilmanvaihdon; en halua mitään ilmanvaihtoventtiilejä harjalle, koska siellä ei ole katon uloketta ja sää on melko altis
Svanteman: Jos olet jo tehnyt paljon reikiä, jotka sinun täytyy korjata, voit yhtä hyvin leikata osan seinästä ja katsoa sisään nähdäksesi, mitä sinulla on tehtävänä. 10x10cm riittää varmasti, jotta voit tunnustella. Muuten tee isompi reikä ja laita vaneriliuskoja siihen, mihin haluat kiinnittää tv:n.
Josth: Platonmatto ja undertrycksventilation tekevät selväksi, että talo on korjattu viime vuosina. Jos siellä kuitenkin olisi jäljellä tryckimpregnerade syllar, niin undertrycksventilation poistaa tehokkaasti mahdollisen hajun, joka voi esiintyä alapuolella, ja kosteus, joka voi aiheuttaa ongelmia, tuuletetaan pois. Mutta on ajoittain tarkistettava, että undertrycksventilation toimii kuten
jamaica: Tuli tällainen Ihan tyytyväinen. Käytin vain kotona olevia materiaaleja & kyllästysaineita. Kiitos vinkeistä. Oli aika raskasta sahata se ohuempi puoli. Käytin kuviosahaa & fein.
Anonymiserad 405730: [citat] Kyllä, ei ole syytä käyttää levyjä välissä..
KanoldsG: [citat] Kyllä, niin kai tehdään. Ikkuna tuli muuten 2 metriä seinän sisään, joten ennen ikkunaa tulee vain kolme sääntöä. Ajattelin, onko siinä arvoa asettaa ne hieman tiheämmäksi, jotta sääntöjä ei olisi liian vähän?
btc999: Hei, Otan kiitollisena vastaan vinkkejä ja neuvoja siitä, kuinka meidän pitäisi ajatella näiden palkkien/puupalkkien suhteen kellarissa. Talo on rakennettu vuonna 1958. Kaikki orgaaninen on nyt poistettu kellarista, mutta entä nämä? Kellarinhaju on jäljellä ja salaojitus tehdään tänä vuonna. Kosteudenpoistaja on päällä ympäri vuorokauden ja on auttanut hieman ainakin. Anticimex?
mvs: Monien vaiheiden jälkeen on päädytty siihen, että meidän täytyy valaa uudet väliseinät olemassa olevien väliseinien sisäpuolelle (eli talo talon sisällä), jos päätämme tehdä uudet lattiarakenteet. Tämä on pakollinen laki, emmekä voi sitä kiertää. Uusien väliseinien myötä menettäisimme noin 15 % lattiapinta-alasta, mikä ei kiinnosta meitä, joten aiomme säilyttää
krambriw: Rakensin yli 30 vuotta sitten puolipyöreät portaat, joissa on kolme askelmaa pienistä betonikivistä (Rustik St Erikistä). Kivet oli oikeastaan suunniteltu maapintoihin, joissa haluttiin pyöreitä kuvioita. Minulla oli myös ongelmia saumojen ja alla olevan laastin kanssa, jotka halkeilivat/pakkastuivat muutaman talven jälkeen. Mutta noin 10 vuotta sitten laitoin uudelleen muutamia
neo11: Kyllä, siinä en näe ongelmia. Näen kuitenkin ongelmia huonekorkeuden kanssa.
AndersS: Näyttää enemmän kuivatun kyllästysaineen jäänteiltä. Se häviää sateen mukana.
Alkej0ne: Hei! Aion repiä lattian irti rinnerinnetalossani (rakennettu 1970) huonon hajun vuoksi. Puolessa alakerrassa on valettu laatta laattojen kanssa. Toisessa puolessa on puupalkit betonia vasten, mikä aiheuttaa huonoa hajua. Vesikiertoinen lattialämmitys asennetaan taloon, koska kaikki avataan joka tapauksessa. Mutta mitä ratkaisua suositellaan lattialle? Ilmastoitu lattiajärjestelmä? Valaa
Hubbe73: Sinun ei tarvitse huolehtia tuon rakenteen kantokyvystä. C4-pintakäsittely on riittävän hyvä asennukseesi. Ajan mittaan voi tapahtua, että saat hieman ruosteen värisiä ruuvinkantoja, jos asut hyvin lähellä rannikkoa, jolloin kosteaa suolailmaa jatkuvasti puhaltaa rakenteeseen. Mutta itse ruuvi on suurimmaksi osaksi ruuvattu puuhun, joten merivesi ei pääse siihen samalla tavalla. Jos
FreQa: [TARKENNUS="hackatall, viesti: 5677288, jäsen: 142607"] Ajattelisin toisin oven suhteen, askelma sisäpuolella tulee olemaan jotain, mitä tulet katumaan. Asenna kunnollinen moderni ovi ja niele se, että ulkopuoli tulee olemaan erilainen kuin nykyään. [/TARKENNUS] Hyvä ajatus, mutta aion asentaa modernin oven. Se, joka on kuvassa, asetetaan todennäköisesti sivuun. Oven aukon suurentaminen
Tage97: [citat] Hei! Olen samassa tilanteessa kuin sinä. Kuinka teit lopulta? 😊
Newbuild: Kun mietin tarkemmin nyt, käytimme hiekkapaperia, tarkemmin ajateltuna ymmärrän, että timanttihiomakivi olisi ollut järkevämpi. Kiitos vinkistä, ehkä teen niin sen sijaan.
Casaloco: Ajatteletko erge-bjälklag? Muuten yleinen termi on bjälklagskassett.
joeyTribbiani: [citat] Se toimii itse asiassa. Mutta se pätee kyllä puu- tai lastulevyseinää vasten.
Mialainen: Hei! Aion rakentaa eteiseen vaatekaappiratkaisun samanlaisen kuin tämä. Olen ostanut Ikea-metod-keittiörungot sekä ripustuskiskot mutta en kaappien jalkoja, koska ne olivat liian korkeat mahtuakseen. Joten ajattelin tehdä oman perustuksen tälle ja koska emme ole kovin käteviä, ajattelin pyytää vinkkejä, jotta saamme sen onnistumaan hyvin. Ajatukseni on rakentaa joku perustus puulla,
Lechuza: [citat] Olen tehnyt saman kotona. Otin lattiapaperia ja teippasin sen seinälle. Mittasin ensin sen niin, että se oli teipattuna suoraan seinälle. Sitten leikkasin pitkin portaita ja sain kulman, jonka jälkeen laitoin paperin kipsilevylle. Ehkä helpompaa aaltopahvilla, koska se on hieman jäykempi, mutta ehkä vaikeampi myös saada leikkauskulma kohdalleen. Paperilla voit vain antaa sen
Jenny B: [citat] Pultti alas betoniin? Ai ai, ei tule toimimaan minulla, se on valettu paljon kiven päälle..
Andy82: [citat] Ei valitettavasti löydy enempää tietoa kattoristikoista. Ainoa mitä olen löytänyt kattoristikoista on se luonnos jonka postasin yllä, eli että sen pitäisi olla vapaasti kantava ristikko.
Olof Olofsson1: Ajattelin poistaa masonitin myös, koska siinä on paljon liiman jäänteitä. Sitten laittaa uusi lattia, alla on raakalautalattia.
Villa1949: [citat] Edelleen ei mitään ongelmia muutaman vuoden jälkeen.
klaskarlsson: [citat] Ozon auttaa poistamaan pinnallisia epäpuhtauksia ja hajuja. Jos kyseessä on jotain perustavanlaatuisempaa, haju nousee esiin uudelleen jonkin ajan kuluttua.