2 409 lukukertaa ·
6 vastausta
2k lukukertaa
6 vastausta
Kipsiä betonisisäkattoon
Hei
Yritys poistaa kattomaali ja tapetoida uudelleen ei ollut menestys. Noin 7-8 kuukaudessa alkoi näkyä kuhmuja tapetissa ja onttoa ääntä. Epäilen, että kattomaali aiheuttaa tapetin irtoamisen.
Ajattelin siksi korjata sen turvallisesti ja ajattelin, että voisin asentaa kipsilevyjä.
Ensimmäinen ajatus oli liimata ne. Mutta silloin on ongelmana irtonainen tapetti ja kattomaali, joten se ei käy.
Toinen ajatus oli kiinnittää kipsi propuilla ja ruuveilla, mutta se tuntuu hieman epävarmalta ja monimutkaiselta saada tarpeeksi reikiä.
Kolmas ajatus oli laittaa kiskot ruuveilla ja propuilla ja sitten kipsi kiskoihin. Sitten luin jotain höyrynsulusta ja menin sekaisin, tarvitaanko se yläpuolella olevaan asuntoon vai vain ulkoseiniin?
Kerro mielellään ehdotuksesi ja ajatuksesi.
Yritys poistaa kattomaali ja tapetoida uudelleen ei ollut menestys. Noin 7-8 kuukaudessa alkoi näkyä kuhmuja tapetissa ja onttoa ääntä. Epäilen, että kattomaali aiheuttaa tapetin irtoamisen.
Ajattelin siksi korjata sen turvallisesti ja ajattelin, että voisin asentaa kipsilevyjä.
Ensimmäinen ajatus oli liimata ne. Mutta silloin on ongelmana irtonainen tapetti ja kattomaali, joten se ei käy.
Toinen ajatus oli kiinnittää kipsi propuilla ja ruuveilla, mutta se tuntuu hieman epävarmalta ja monimutkaiselta saada tarpeeksi reikiä.
Kolmas ajatus oli laittaa kiskot ruuveilla ja propuilla ja sitten kipsi kiskoihin. Sitten luin jotain höyrynsulusta ja menin sekaisin, tarvitaanko se yläpuolella olevaan asuntoon vai vain ulkoseiniin?
Kerro mielellään ehdotuksesi ja ajatuksesi.
Joo, olen kokeillut sitä, mutta tuntuu siltä, että minun pitäisi poistaa puoli senttimetriä tai enemmän, jotta se toimisi.
Ja katon hiominen vaatii voimia, huomasin sen viime kerralla. Tai sitten seinä/kattohiomakone, jonka vuokrasin bauhausista, oli poikkeuksellisen raskas. Ajatuksia siitä?
Ja katon hiominen vaatii voimia, huomasin sen viime kerralla. Tai sitten seinä/kattohiomakone, jonka vuokrasin bauhausista, oli poikkeuksellisen raskas. Ajatuksia siitä?
Tämän vuokrasin kerran https://www.mgrental.se/produkt/betongslip-vagg-tak-giraff/
Mielestäni se sujui hyvin. Tietenkin se on raskasta hetken jälkeen, mutta laitoin liukuhihnan hiomakoneen ympäri ja kiinni vyöhön "vastapainoksi", joten jaksoin vähän pidempiä vuoroja.
Mielestäni se sujui hyvin. Tietenkin se on raskasta hetken jälkeen, mutta laitoin liukuhihnan hiomakoneen ympäri ja kiinni vyöhön "vastapainoksi", joten jaksoin vähän pidempiä vuoroja.
Klikkaa tästä vastataksesi