Hei
Yritys poistaa kattomaali ja tapetoida uudelleen ei ollut menestys. Noin 7-8 kuukaudessa alkoi näkyä kuhmuja tapetissa ja onttoa ääntä. Epäilen, että kattomaali aiheuttaa tapetin irtoamisen.

Ajattelin siksi korjata sen turvallisesti ja ajattelin, että voisin asentaa kipsilevyjä.

Ensimmäinen ajatus oli liimata ne. Mutta silloin on ongelmana irtonainen tapetti ja kattomaali, joten se ei käy.

Toinen ajatus oli kiinnittää kipsi propuilla ja ruuveilla, mutta se tuntuu hieman epävarmalta ja monimutkaiselta saada tarpeeksi reikiä.

Kolmas ajatus oli laittaa kiskot ruuveilla ja propuilla ja sitten kipsi kiskoihin. Sitten luin jotain höyrynsulusta ja menin sekaisin, tarvitaanko se yläpuolella olevaan asuntoon vai vain ulkoseiniin?

Kerro mielellään ehdotuksesi ja ajatuksesi.
 
D
Mikä oli vikana betonikatossa?

Asenna harvalaudoitus 28x7m kattoon 300mm CC:n, sitten ruuvaat kipsin kiinni lasiin.
Sen jälkeen sinun täytyy tasoittaa ja laittaa paperinauha saumoihin kaikkien taiteen sääntöjen mukaan.
 
  • Tykkään
  • Vau
Janericbe ja 2 muuta
  • Laddar…
Valitettavasti betoni oli maalattu liimamaalilla, mikä tekee siitä tapetoinnin kannalta sopimattoman.
 
Vuokraa betonihiomakone (giraff) ja kunnollinen pölynimuri ja hio pois maali, sitten vähän tasoitetta, jos tulee hiomajälkiä ja sitten maalaa.

Paljon helpompaa kuin laskea kattoa ja laittaa kipsiä!
 
Joo, olen kokeillut sitä, mutta tuntuu siltä, että minun pitäisi poistaa puoli senttimetriä tai enemmän, jotta se toimisi.

Ja katon hiominen vaatii voimia, huomasin sen viime kerralla. Tai sitten seinä/kattohiomakone, jonka vuokrasin bauhausista, oli poikkeuksellisen raskas. Ajatuksia siitä?
 
Kun mietin tarkemmin nyt, käytimme hiekkapaperia, tarkemmin ajateltuna ymmärrän, että timanttihiomakivi olisi ollut järkevämpi. Kiitos vinkistä, ehkä teen niin sen sijaan.
 
  • Tykkään
anders07
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.