Hei! Toivon saavani viisaita neuvoja asiantuntijoilta.
Aikomuksenamme on rakentaa seinä keittiöremontin yhteydessä peittämään kuumavesiputket ja vetämään sähköjä seinän sisään. Ajatuksena on käyttää 45x45 mm koolauksia, 12 mm vaneria, kipsiä. Pinta-ala, joka pitäisi koolata, on noin 4 metriä, mutta 2,5 metrin jälkeen on ikkuna. Mitä suosittelisitte koolausväliksi? Seinää ei ole tarkoitus eristää. Ymmärrän, että koolausväli riippuu vanerilevyn leveydestä, mutta onko mitään hyötyä sijoittaa koolaukset tiheämmin, kun kyseessä on melko lyhyt matka, joka pitää koolata? Työtaso ja joku yksittäinen hyllylauta on tarkoitus kiinnittää myöhemmin, mutta seinälle ei ole suunniteltu yläkaappeja.
 
Kehykset tehdään kai cc 60:llä, ikkunalla ei ole merkitystä siellä, laitat ylimääräisen säännön jokaiseen sivuun, yhden yläpuolelle ja yhden alapuolelle.
 
Bo arnold Bo arnold sanoi:
Nojataan varmaan cc 60 ikkunaan, sillä ei ole merkitystä, siinä asetat ylimääräisen säännön molemmille puolille ja yhden ylä- ja alapuolelle.
Kyllä, niin kai tehdään.
Ikkuna tuli muuten 2 metriä seinän sisään, joten ennen ikkunaa tulee vain kolme sääntöä. Ajattelin, onko siinä arvoa asettaa ne hieman tiheämmäksi, jotta sääntöjä ei olisi liian vähän?
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.