14 435 lukukertaa ·
44 vastausta
14k lukukertaa
44 vastausta
Onko tämä painekyllästetty 70-luku?
Hyvä, tutki huolellisesti ennen kuin astut jonkun "ansaan" ja käytät turhaan rahaa.P Per Kronlid sanoi:Kiitos vastauksesta! Aion ottaa näytteen analyysia varten. Ryömintätilan maa oli kostea. Olen kaivanut pois sen puolivälistä. Vesi on päässyt sisään kallion kautta kahdesta suunnasta. Mutta sen olen korjannut. Todennäköisesti lattiarakenteessa ei ole paljon kosteusvaurioita, mutta tarpeeksi kosteutta aiheuttamaan hajua pentakloorifenolista. Kaksi muuta asiantuntijaa ovat myös olleet täällä ja huomanneet, että se haisee tyypilliseltä.
Meillä on myös ollut homekoira täällä, joka ei osoittanut hometta laajennuksessa, mutta aiemmin talon sisäänkäynnissä, missä oli vanha piilotettu betoniporras suoraan laippaan. Se on korjattu vaihtamalla laitetta ja murskattua rappusta.
Olen nyt enemmän kallellaan siihen, että revin lattian ja vaihdan lattiajärjestelmän. Otan ensin näytteen. Sitten voi olla, että ryömintätilan kunnollinen tiivistäminen ja kosteudenpoistajan asentaminen on tarpeen. Kiitos palautteesta!H hempularen sanoi:Pyydä lisää ammattitaitoisia mielipiteitä. Anticimex voi olla oikeassa. Mutta he ehdottavat "aina" kosteudenpoistajaa, joita he itse myyvät. Täällä on jäseniä, jotka ovat saaneet ehdotuksen kosteudenpoistajasta perustan alle, joka oli betonilaatta maassa...
Meillä oli naapureita, jotka myynnin yhteydessä huijattiin asentamaan kosteudenpoistaja ryömintäperustaan, jossa oli betonilaatta...
Besserwisser
· östergötland
· 2 776 viestiä
Olen samaa mieltä..H hempularen sanoi:Ota mukaan enemmän asiantuntijamielipiteitä. Anticimex voi olla oikeassa. Mutta he ehdottavat "aina" kuivaajaa, jota he itse myyvät. Täällä on jäseniä, joille on ehdotettu kuivaajaa perustuksen alle, joka oli maavarainen betonilaatta...
Meillä oli naapureita, jotka huijattiin ennen myyntiä asentamaan kuivaaja ryömintätilaan, jossa oli betonilaatta...
Ihmettelen hieman kaikkia, jotka asentavat kuivaajia sekä ullakolle että ryömintätilaan.
Silloinhan pitäisi sulkea kaikki ilmanvaihto, muutenhan siitä hyötyvät eniten sähköyhtiöt?
Niin kauan kuin ulkoilmaa johdetaan sisään, eikö se toimi koko ajan?
Ja miten se on toiminut kaikki vuodet ilman kuivaajaa?
Myös Anticimex sanoo juuri niin, että tila on tiivistettävä huolellisesti ensin. Muuten se on hukkaan heitettyä rahaa.plåtrickard sanoi:
Olen samaa mieltä..
Minua ihmetyttää kaikki, jotka asentavat kosteudenpoistajia sekä ullakolle että ryömintätilaan.
Täytyyhän silloin sulkea kaikki ilmanvaihto, muutenhan siitä hyötyvät eniten sähköyhtiöt?
Niin kauan kuin ulkoilmaa pääsee sisään, se toimii koko ajan?
Ja miten se on ollut toimimatta ilman kosteudenpoistajia kaikki nämä vuodet?
Besserwisser
· östergötland
· 2 776 viestiä
Mutta mitä talossa on muuttunut niin, että kosteudenpoistajan tarve on olemassa?
Aivan, ilmanvaihto on suljettava. Minun ryömintätilani lämpötila nousi noin 4 astetta pelkästään sulkemalla ja kuivaimen avulla se on nyt noin 16-19 astetta vuodenajasta riippuen. Tämä säästää talviaikaan lämmityskustannuksissa. Tietysti jokaisessa talossa on erilaiset edellytykset. Minun tapauksessani on seisomakorkeus puolessa, sillä se on rinteessä. Suosittelisin yrittämään löytää lähteestä mahdollisimman paljon ja vaihtamaan sen, mikä voidaan. Sitten sorptiokuivaimen avulla syntyisi pieni alipaine, mikä vaikeuttaisi hajun kulkeutumista ylöspäin. Voidaan myös lisätä poistoilmapuhallin. Tämä edellyttäen, että haju tulee ryömintätilasta. Ota muutamia näytteitä eri pakastepusseissa ja haista muutaman tunnin kuluttua. Pyysin kollegojani avuksi, koska asun talossa ja saatan olla tottunut hajuun. Lopulta lähetin kuitenkin näytteet laboratorioon. Saattaa myös olla, että rakentamisvaiheessa on käytetty sitä, mitä oli saatavilla, joten jotkut laudat voivat olla kyllästettyjä, kun taas toiset eivät ole.P Per Kronlid sanoi:
Hyvä kysymys. Nyt pitäisi olla vähemmän tarvetta kosteudenpoistajalle, koska olen onnistunut estämään veden tulon talon perustusten kallion kautta, joka osittain kallistuu taloon päin. Olen porannut ja haljennut kallion ja tehnyt kanavan perustusten viereen, joka johtaa veden pois. Huomasin tämän ongelman, kun kaivoin maata pois kallioon asti terassia/patioa varten.plåtrickard sanoi:
Joten lattian palkkien vaihtaminen on todennäköisesti se, mitä minun pitäisi tehdä. Mutta kuten sanottu, otan ensin näytteitä ollakseni varma siitä, että haju tulee sieltä.
Besserwisser
· östergötland
· 2 776 viestiä
Osittain kyse on huonojen rakenteiden korjaamisesta menneisyydestä, mutta sitten on monia syitä. Muutama voi olla sukupolvenvaihdos, joka ei hyväksy hajua, päivitetty lämmitysjärjestelmä (ehkä poltetaan öljyä jne., joka kuivatti ilmasto), vaihto tiheämpiin ikkunoihin/oviin, lisäeristys jne., jotka muuttivat perustuksen olosuhteitaplåtrickard sanoi:
Kuinka tiivistää parhaiten muutamia rakoja sokkelin ja muuratun perustuksen välillä? Haluaisin jotain, mikä ei saa sokkelia lahoamaan, ja jotain, mikä ei haise myöhemmin. Vinkkejä otetaan vastaan.
Hei. Olen kiinnostunut tietämään, auttoiko Ozon-hoito? Selitä mielellään niin hyvin kuin voit.
Asumme talossa vuodelta 72, jossa on ryömintätilaperustus ja painekyllästetty puutavara. Talo on kaikki nämä vuodet ollut ilman kosteudenpoistajaa. Kun ostimme talon, teimme laajan sisäremontin. Emme poistaneet puutavaraa, mutta siivosimme perustan, tiivistimme, muovitimme ja asensimme Corroventa CTR 300TT2:n alipaineella. Tämän lisäksi asensimme FTX:n. Nyt haju ei tartu vaatteisiin, mutta kysyn kuten mainittu, auttaisiko Ozon-hoito vielä enemmän.
Terveisin
MIRRE
Asumme talossa vuodelta 72, jossa on ryömintätilaperustus ja painekyllästetty puutavara. Talo on kaikki nämä vuodet ollut ilman kosteudenpoistajaa. Kun ostimme talon, teimme laajan sisäremontin. Emme poistaneet puutavaraa, mutta siivosimme perustan, tiivistimme, muovitimme ja asensimme Corroventa CTR 300TT2:n alipaineella. Tämän lisäksi asensimme FTX:n. Nyt haju ei tartu vaatteisiin, mutta kysyn kuten mainittu, auttaisiko Ozon-hoito vielä enemmän.
Terveisin
MIRRE
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 8 592 viestiä
Ozon auttaa poistamaan pinnallisia epäpuhtauksia ja hajuja.M MirsadRexhepi sanoi:Hei. Olen kiinnostunut tietämään, auttoiko Ozon-käsittely? Selitä mielellään niin hyvin kuin voit.
Asumme talossa vuodelta 72, jossa on ryömintätila ja painekyllästettyä syll-aluetta. Talossa ei ole ollut vuosien varrella kuivainta. Kun ostimme talon, teimme laajan sisäremontin. Emme poistaneet syll-aluetta, mutta puhdistimme perustan, tiivistimme, muovitimme ja asensimme Corroventa CTR 300TT2:n alipaineella. Lisäksi asensimme FTX-järjestelmän. Nyt haju ei tartu vaatteisiin, mutta olen miettinyt, kuten mainittu, auttaako Ozon-käsittely edelleen.
Terveisin
MIRRE
Jos kyseessä on jotain perustavanlaatuisempaa, haju nousee esiin uudelleen jonkin ajan kuluttua.
Klikkaa tästä vastataksesi