V
vectrex: [citat] Trodde nok ikke, at det skulle limes. Så bliver det lidt bedre, men kun lidt. Skruelimmet pladegulv giver stadig meget mere styrke.
11 svar · 2,4k læst
·
K
Kongons: [citat] Fortæl gerne, hvordan det går. Selv har jeg konstateret, at der ikke er bevægelse i revnen og har talt med en bygningsingeniør, der mente, at beton revner og at armeringen holder. Min plan nu er at fylde i med cement express på tube for at få det op så dybt i revnen som muligt.
13 svar · 3,3k læst
·
D
Du och 19till: En affugter reducerer luftfugtigheden. Har du lukket dør mellem rummene, har du brug for flere, har du åben dør eller ingen dør overhovedet, kan det være nok med en affugter.
4 svar · 3,2k læst
J
justusandersson: [citat] Den virkelig bærende funktion udføres af plankevæggen i gavlen, men planken som er sømmet i denne hjælper til. Det bliver lidt spekulativt, når der ikke er en færdig tegning at tage stilling til. Man kan gøre det på mange forskellige måder. Alt som har med kvisten at gøre kan man forlænge og evt. give nye dimensioner. Søjler plejer ikke at få så store dimensioner, men de
12 svar · 6,2k læst
·
S
Snickerick: Bygningsfysik? Hvordan havnede tråden her? :surprised: Jeg lagde den jo i Byggemateriale :)
4 svar · 1,7k læst
Anna_H
Anna_H: Hvad blev I enige om?
15 svar · 2,5k læst
·
Anna_H
15 svar · 2,5k læst
·
M
mlkjhr: [citat] Sæt for en sikkerheds skyld den bærende væg tilbage, så er du helt sikker! ;-)
28 svar · 5,2k læst
·
A
Anna.p: [citat] Ja, det var sådan, jeg også tænkte, at sætte en regel 15 cm fra væggen. Stykket, som var tænkt at ende ved døråbningen
12 svar · 8,6k læst
W
witten: I en spærstolpe skulle en tommelfingerregel krasst være total hulfrihed, medmindre der er godkendelse fra konstruktøren.
8 svar · 6,4k læst
·
S
skägg: [citat] Meget interessant tråd! Jeg er overrasket over, at A og B adskiller så lidt. Nu var det jo længe siden, du lavede disse simuleringer, så du har måske ikke modellerne eller interessen længere, men jeg undrer mig over, hvor stor forskel der bliver ved at have sådanne forskudte og/eller krydsede reglar sammenlignet med at have en enkelt regel/kuldebro fra gips til gips?
38 svar · 21,0k læst
A
Adamrenoverar: Hej igen, Foreningen har nu sagt, at jeg skal få en person til at kigge på væggen og bekræfte, at den ikke er bærende. Er der nogen her, der ved, hvor man kan finde en person med den viden i Malmö området? Mvh Adam
14 svar · 2,9k læst
·
K
Kahn-d: [bild] Knustorr spiklägte direkte mod betonindersidevæg. Overvejer faktisk at stoppe med at rive ned, det har jo åbenbart fungeret i næsten 50 år.
4 svar · 3,7k læst
·
M
Martin_355: Hej. Har lavet en hurtig skitse. Det er foran garagen. Betongtrappe som går nedad som ikke ses på grund af busken. Drænrør foran den nye mur. [bild]
2 svar · 2,1k læst
·
J
justusandersson: Væggen er bærende. Det kan man læse ud af tegningerne, selvom det er mæglertegninger. For en diskussion om mulige løsninger er der brug for rigtige tegninger. Bjælken på billedet er en aflastning kun for døråbningen. Sav ikke i flere reglar, det er ingen god metode.
4 svar · 3,3k læst
·
S
Swed22: Fandt dette regneark, og det siger 18cm...
1 svar · 1,6k læst
T
tobbbias: Tror I (de som har svaret) ikke, at der er brug for søjler ned mod jorden i forkanten af altanen? Så bor der sikkert nogen i lejligheden ved siden af, der skal godkende det hele, antar jeg. Så vil kommunen sikkert have en lille sum for byggetilladelse... Men det ser jo absolut ikke umuligt ud at kunne bygge noget der (y)
8 svar · 6,2k læst
·
J
justusandersson: Hvis huset er bygget i 40'erne, er det stående planker. Det kan man i øvrigt se også på andre måder. Når tømmeret ligger ned, plejer man ikke at tale om planker, da det bliver tale om grovere dimensioner. At lade en del af væggen være tilbage er vigtigt i begge tilfælde. Planker plejer at være 6-8 tommer brede, så i det mindste to planker i bredden.
4 svar · 3,7k læst
·
Paul1040
Paul1040: [citat] Kommer at have ventilatorer i kælderen, fugten som presses op på væggene skal komme i luften, som skal ventileres ud.
15 svar · 12,9k læst
J
Jabadabadoo: Lidt uklart måske, men er det her remmen? Samme niveau som stuegulvet, og jeg står i kælderen, når billedet blev taget. Vores første plan er cirka 1 meter over jorden. Og nedenunder er kælderplanen, som går under jordniveau, hvis I forstår, hvad jeg mener. Den er ikke blød eller sådan, mørk i farven og lidt ujævn nederst, hvorfor tror I?
0 svar · 1,5k læst
·
S
sponken: Super tak for svarene! Jeg mistænker også, at valget af VKR er af æstetiske grunde, men for mig bliver det nemmere at fastgøre en limtræssøjle i den eksisterende konstruktion. Tak
7 svar · 3,1k læst
·
wrang
wrang: Bygger videre i tråden. Modsatte side bliver 45x195 og en liggende 45x95 Bør jeg have en 6meters længde eller kan jeg sammensætte ovenpå de stående reglar Tror det hedder forstærket hammarband [bild]
17 svar · 5,4k læst
·
J
justusandersson: Vægge i de små rum, der findes i garagens "volumen", er sandsynligvis ikke bærende, men det kan ikke siges med sikkerhed ved hjælp af din tegning. Den har alt for dårlig opløsning, så det er ikke muligt at zoome ind. Der er brug for en sektionsplan eller en teknisk beskrivelse for at forstå, hvordan garagen er bygget.
12 svar · 4,1k læst
·
S
Sillen611: Okay, sjovt med input fra flere! Det der med træk er interessant og nok en god foranstaltning for at få ned opvarmningsomkostningerne. Må se, om vi får det samme problem. Tak!
13 svar · 3,4k læst
·
BirgitS
BirgitS: Andreas, jeg har sendt dig en PM.
7 svar · 2,3k læst
·
J
justusandersson: Hej og velkommen til Byggahus forum! Hjertemuren er med sikkerhed bærende. Huset er ca. 9 meter bredt og overetagen er indrettet, så der er ingen tvivl. Ønsker I at fjerne en del af hjertemuren, skal den erstattes med en bjælke. Jeg er tvivlsom om, det kan blive godt med en så lang strækning. Bjælkens dimensioner bliver meget store. I må nok forestille jer en søjle midt et sted. Jeg
1 svar · 1,5k læst
·
B
Blixtmaskin: Hej Skal lime sammen planker med reglar som skal fungere som enkle tagbjælker i et drivhus/udestue, ca. 4 meter lange. Hvilket lim bør jeg vælge? Hvis jeg har forstået det rigtigt, er PU at foretrække, men 1 eller 2-komponent? Jeg forstår, at 1-komponent er enklere og lettere at finde, men fungerer det med hensyn til styrke? Disse færdige reglar skal også brændes på overfladen (shou
0 svar · 1,5k læst
M
mangeroffe: Kan ikke finde ud af, hvordan man redigerer, men det fremgår ret tydeligt af det nederste billede, at der ikke er meget til margener på siderne. Tror I, der er nogen mulighed for at skifte bjælke uden at mure om?
1 svar · 1,8k læst
·
A
A-Man_08: Dæk midlertidigt skorstenen for at se, om det ophører.
3 svar · 2,9k læst
J
justusandersson: Noget lignende vedhæftede billede synes jeg kunne blive bedre. Over indgangsdøren til det mindre (til højre) af børneværelserne placerer I et vindue, som giver dagslys til det lille rum mellem børneværelserne. Det er sikkert højt til loftet, 3,5 m? Åbningen til stuen lukker I til (behøver ikke være permanent). [bild]
7 svar · 2,0k læst
·
K
Klas-Kenny: At ikke kunne bruge loftet er ingen som helst problemer, det regner jeg ikke med. Desuden vil vægsøjlerne inden for en meget nær fremtid få hjælp, hele væggene skal efterhånden opstilles cc60 med 45x195. Så blot det holder sammen indtil da, og det vil forhåbentlig ske inden næste store storm..
16 svar · 6,6k læst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.