Er der nogen der kan svare på om dette er en bærende væg? :rofl:
 
  • Plantegning med markeret rød væg mellem køkken og rum.
harry73
Risikoen er der, men hvordan ser førstesalen og taget ud?
 
Højst sandsynligt, at den er bærende baseret på spændvidden. findes der mere info om evt. overetage og tag?
 
harry73 harry73 sagde:
Risikoen er der, men hvordan ser overetagen og taget ud?
Dette er gamle tegninger, men væggene stemmer.
 
  • Gamle husplaner viser facade og plantegning af stueetage og første sal med markerede rum, herunder køkken og soveværelser.
  • Gammel byggetegning af hussektion med angivne højdemål for væggene.
Den skal ikke være bærende ifølge tegningen, men den kan alligevel have en vis bærende effekt for gulvet på overetagen.
 
Anna_H Anna_H sagde:
Den skal ikke være bærende ifølge tegningen, men den kan alligevel have en vis bærende effekt for gulvet på overetagen.
Aha. Tak for svar. Svært at forsøge at få verdens mindste hus til at føles større :)
 
En limtræsbjælke som støtter måske kan sættes op?
 
  • Synes
Anna_H
  • Laddar…
harry73
Kan man se, hvordan etageadskillelser ser ud? I hvilken retning ligger gulvbjælker mellem bund og loftsetage?
 
BirgitS
Den væg kan vel være stabiliserende for murstocken.
 
  • Synes
Rayray
  • Laddar…
ifølge tegning skal der være en bærende væg parallelt med langsiden, se sektionen. Bærende væg går fra kælder og op gennem etagerne.
I planen findes denne væg ikke. Findes væggen i kælderen også? Hvis ja, så er den bærende.
Dog skal der være en bærende væg, da spændvidden er ca. 8 m langsiden og 7 m kortsiden, hvilket normalt kræver hjertevæg.
 
harry73
Villa vista Villa vista sagde:
ifølge tegningen skal der være en bærende væg parallelt med langsiden, se sektionen. Bærende væg går fra kælder og op gennem etagerne
Jeg tror det er skorstensmuren du ser i tegningen
 
Lidt tynd til at være skorsten og den passer ikke med skorstenens centrumlinje. men tegningerne ser ikke ud til at stemme i forholdet mellem sektion og plan.
 
BirgitS
Jeg tror, at indersiden af væggen man ser på sektionsgengivelsen, er den som er "ovenover" hall og trappe. Det ser ud til at stemme med proportionerne. Det er vel meget muligt, at køkkenet oprindeligt ikke var lige så stort, men at der var et lille rum til venstre for hallen.
 
  • Synes
Anna_H
  • Laddar…
Det ser ud til at være et hus med plankeramme, 20 - 40-tal. Gulvbjælkerne kan have forskellige retninger på samme plan. Den nemmeste måde at finde ud af, hvordan det forholder sig, er at kontrollere gulvbræddernes retning i samtlige rum på overetagen.
 
J justusandersson sagde:
Det ser ud til at være et hus med plankeramme, 20 - 40-tallet. Gulvbjælkerne kan have forskellige retninger på samme plan. Den nemmeste måde at finde ud af, hvordan det hænger sammen, er at kontrollere gulvbræddernes retning i samtlige rum på overetagen.
Så må vi tage og gøre det, når vi får nøglerne om en uge. Forsøger at forberede alt, hvad vi kan. Tak for svar:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.