Altvidende
· Stockholm
· 1 831 indlæg
Højst sandsynligt, at den er bærende baseret på spændvidden. findes der mere info om evt. overetage og tag?
Altvidende
· Stockholm
· 1 831 indlæg
ifølge tegning skal der være en bærende væg parallelt med langsiden, se sektionen. Bærende væg går fra kælder og op gennem etagerne.
I planen findes denne væg ikke. Findes væggen i kælderen også? Hvis ja, så er den bærende.
Dog skal der være en bærende væg, da spændvidden er ca. 8 m langsiden og 7 m kortsiden, hvilket normalt kræver hjertevæg.
I planen findes denne væg ikke. Findes væggen i kælderen også? Hvis ja, så er den bærende.
Dog skal der være en bærende væg, da spændvidden er ca. 8 m langsiden og 7 m kortsiden, hvilket normalt kræver hjertevæg.
Altvidende
· Stockholm
· 1 831 indlæg
Lidt tynd til at være skorsten og den passer ikke med skorstenens centrumlinje. men tegningerne ser ikke ud til at stemme i forholdet mellem sektion og plan.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 127 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,127 indlæg
Jeg tror, at indersiden af væggen man ser på sektionsgengivelsen, er den som er "ovenover" hall og trappe. Det ser ud til at stemme med proportionerne. Det er vel meget muligt, at køkkenet oprindeligt ikke var lige så stort, men at der var et lille rum til venstre for hallen.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Det ser ud til at være et hus med plankeramme, 20 - 40-tal. Gulvbjælkerne kan have forskellige retninger på samme plan. Den nemmeste måde at finde ud af, hvordan det forholder sig, er at kontrollere gulvbræddernes retning i samtlige rum på overetagen.
Så må vi tage og gøre det, når vi får nøglerne om en uge. Forsøger at forberede alt, hvad vi kan. Tak for svarJ justusandersson sagde:



