Hej Jeg er i gang med at bygge en indervæg i en tre år gammel ejerlejlighed fra ikano. I en af væggene, som grænser op mod badeværelset med en masse vandrør bagved netop denne væg, kan jeg kun bore gennem gipspladen, før jeg støder på metal. Ingen mellemrum mellem gipsen og metallet og dermed ingen plads til gipsanker. Kan desværre ikke ændre placering for skillevæggen. Det kan være en plade for at beskytte vandrørene eller noget andet. Har I nogle ideer om, hvordan man kan forankre en metallist i gipsvæggen?
 
Kan være stålregler i stedet for træregler.

protte
 
Ja det kan det være. Eller en metalplade. Jeg så en masse vandrør (i badeværelset), der sidder på denne væg, og en metalplade bag disse. Jeg undrer mig over, hvad jeg kan gøre med mit byggeri. Vil min skillevæg holde, hvis den ene side bliver så svagt forankret? Gips vejer jo masser, og jeg tænkte på at sætte metalregler op med cc600
 
Senest redigeret:
Lime fast Regeln mod væggen med montagelim.
 
  • Synes
Anna.p
  • Laddar…
Tak! Virker det at lime en metalskinne på gips? Er montagelim den stærkeste løsning i så fald?
 
A Anna.p sagde:
Tak! Fungerer det at lime en metalskinne på gips? Er montagelim det stærkeste alternativ i så fald?
Det duger godt. Er jo reglen i loftet og gulvet som tager op lasterne.
Mod eksisterende væg så er det mest for at undgå eventuel svigt, så ingen store kræfter der, hvis ikke der planlægges søslag i det nye rum.
 
GoC GoC sagde:
Det duger godt. Er jo reglen i loftet og gulvet, som tager op lasterne.
Mod eksisterende væg så er det mest for at undgå eventuel svigt så ingen store kræfter der, hvis det ikke planer for søslag i det nye værelse.
Tak Jeg må vel lime så men kommer ikke til at turde læne mig mod væggen
 
A Anna.p sagde:
Tak Jeg får vel lima da men kommer ikke til at turde læne mig mod væggen
Prøv bare reglen får du se. Skulle tro at du mindst skal være på størrelse med en Sumo-bryder for at kunne påvirke den væg.
 
  • Haha
Anna.p
  • Laddar…
Er det et BoKlok hus så kan det være, at toilettet er kommet helt færdigt fra fabrikanten, så er det i princippet en metalkasse de løfter ind med kran og stiller på plads, hvor toilettet (rummet) skal være.

Bor med stålbor og monter med passende pladeskrue, har du åbnet væggen på toiletsiden, så kan du jo sætte skruerne fra den side.
 
  • Synes
Nils82 og 1 anden
  • Laddar…
B blue.b sagde:
Er det et BoKlok hus så kan det være, at toilettet er kommet helt færdigt fra producenten, da er det i princippet en pladekasse de løfter ind med kran og stiller på plads, hvor toilettet (rummet) skal være.

Bore med stålbor og montere med passende pladeskrue, har du åbnet væggen på toiletsiden, kan du jo sætte skruerne fra den side.
Helt unødvendigt, det er fint nok at duppe lidt lim der. Du sætter jo ingen skråstænger ud i et rum fra en indervæg for at afstive den et par meter ud fra den nærmeste væg. Hvilket er at sammenligne med TS' spørgsmål. Det er nok med nogle limstrenge, så tapetet ikke revner i hjørnet, selvom man har et gevaldigt søslag i rummet.
 
  • Synes
Anna.p
  • Laddar…
B blue.b sagde:
Er det et BoKlok hus så kan det være, at toilettet er kommet helt færdigt fra fabrikanten, i så fald er det principielt en metalbeholder, de løfter ind med kran og placerer, hvor toilettet (værelset) skal være.

Bor med stålbor og monter med passende pladeskrue, har du åbnet væggen på toiletsiden, kan du jo sætte skruerne fra den retning.
Jeg tør nok ikke bore gennem metalpladen, da der er mange rør. Det kan også være skjult. Badeværelset ser ud som en metalkasse, skjult rørlægning. Huset er bygget af ikano som sagt, ved ikke hvordan de plejer at bygge badeværelserne op. Jeg har også prøvet at bore over metalkassen fra værelsens side, men der var også metal der.
 
A Anna.p sagde:
Jeg tør nok ikke bore gennem metalpladen, da der er mange rør. Der kan også være skjulte. I badeværelset ser det ud som en metalkasse, skjult rørføring. Huset er bygget af Ikano som sagt, ved ikke hvordan de plejer at bygge badeværelserne. Jeg har også prøvet at bore oven over metalkassen fra rummets side, men der var også metal der
Bor ikke overhovedet.
Du har jo en regel i loftet og en på gulvet som stålreglerne står i.
Føler du dig urolig, sæt en ekstra stående vægregel nærmest badeværelsesvæggen.
 
  • Synes
Anna.p
  • Laddar…
GoC GoC sagde:
Bore slet ikke.
Du har jo en regel i loftet og en på gulvet, som pladereglene står i.
Hvis du føler dig usikker, så sæt en ekstra stående væggregel nærmest badeværelsesvæggen.
Ja, det var sådan, jeg også tænkte, at sætte en regel 15 cm fra væggen. Stykket, som var tænkt at ende ved døråbningen
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.