Agge8080
Agge8080: For svært spørgsmål at svare på på afstand?
1 svar · 1,1k læst
kristofer12345
kristofer12345: Får teste
3 svar · 1,3k læst
C
C.Lundin: [citat] Det er nok begreberne, der forvirrer. Hvilplanet er det, du mellemlander på mellem trappeløbene, det som er midt mellem etagerne. Ingenting vil blive påvirket mere end det æstetiske, hvis du saver efter din røde linje.
24 svar · 4,1k læst
·
7ender
7ender: [citat] Yes, 90x270 selvfølgelig. Jeg har en anerkendt dygtig blikkenslager, der kommer i dagene og siger, hvordan han vil have det. Jeg har skåret panelet ud og (efter billedet) fastgjort en fed regel med franske ind i bræddevæggen. Så fastgør jeg åsene ordentligt i reglen samt, hvis det går, en skrue direkte ind i brædderne. Måske sikrer med et vinkeljern. [bild]
6 svar · 4,9k læst
·
prototypen
prototypen: Den kommer ikke til at rådne, men tag den ind lidt før den skal spikres op. Protte
3 svar · 1,8k læst
S
Siberia: Ok tak for dit svar
11 svar · 2,2k læst
·
S
11 svar · 2,2k læst
·
TheGymRam
TheGymRam: Det var det jeg tænkte fra begyndelsen og havde brug for stemmer fra nogen, der har oplevet det. Det har vel med at gøre, at kældervæggene skal kunne ånde, både indad og udad
7 svar · 2,2k læst
·
X
xdakob: Tak for svar venner :D Så det er nok at veksle af som I beskriver. Man behøver ikke at stemple op og skifte hele den overliggende regel? Den så så spinkel ud... Dejligt i så fald, så en masse roderi for mig... Ok, så er planen at sætte ind nye reglar og så veksle af åbningerne med 45x195! Og både lime og skrue!
6 svar · 4,9k læst
·
A
arasmus: Fint!
2 svar · 1,3k læst
·
A
2 svar · 1,3k læst
·
J
justusandersson: At indfælde bjælker i bjælkelaget er en rigtig god løsning, når man bygger nyt, men uegnet (dyrt og besværligt) når man bygger om. Med de aktuelle mål på huset tror jeg, der er forudsætninger for at komme ned i bjælkehøjde ved i stedet at gå op i bjælkevidde. I øvrigt konstaterer jeg, at det er klassiske Göteborgkontorer, der har tegnet og konstrueret: Celander, Forser, Lindgren
12 svar · 3,8k læst
J
justusandersson: Væggen, der går gennem huset i længderetningen, er garanteret bærende.
1 svar · 1,2k læst
J
justusandersson: Den aktuelle væg er ikke bærende. Tagbelastningerne ledes ned gennem højben og eventuelle støtteben.
2 svar · 1,4k læst
·
J
jenjaev: Hej Jeg har brug for lidt råd, har et rækkehus fra -78 med betondæk (elementerne ligger på tværs). Der er en kælder. Huset er 5 meter bredt og har fra venstre: 3-rude vindue, terrassedør samt et vindue til højre for døren. [bild] [bild] Vi vil gerne sætte en glas dobbeldør ind for at få mere lys, men også gøre vinduerne 2 dm større (højere). Næste skridt er at bygge træterrasse
0 svar · 3,2k læst
·
B
björn/annika: [citat] Hej tak for hurtigt svar. Den vil stå på vkr 160x160x10 med svejset plade 300x300 X20. Angående nedbøjning så er det kun taget med pladetag
9 svar · 11,1k læst
·
Bjerke88
Bjerke88: I burde have fået en mappe med huset, hvor dette står. Bor i en smålandsvilla, og der siger de, at man ikke må have et badekar, der vejer mere end 250 kg, uden at forstærke bjælkelaget.
1 svar · 2,7k læst
Fröken Hjälplös
Fröken Hjälplös: [bild] Det næste projekt er at mure noget op mellem brændeovnen og underskabet. Enten Finja letbetonblokke 20 cm høje, 60 cm dybe og 7 cm brede eller mursten ifølge billede. Mursten bliver måske flottest men er mest besværligt, især hvis man aldrig har gjort det før. Googlede lidt og der var saltsyre og vanding og alt muligt som ikke føltes godt at gøre indendørs. Letbetonblokkene kan
0 svar · 2,1k læst
·
A
Avle: Hej! Jeg har nogle møbler, primært borde som har fået lidt skader i lakken fra varme, våde genstande. Kan jeg afhjælpe disse skader på en god måde? Taknemmelig for feedback.
0 svar · 2,0k læst
·
Kareda
Kareda: Tak!
15 svar · 5,2k læst
·
Kareda
15 svar · 5,2k læst
·
L
Lindev92: [citat] Haha ja nej jeg ved faktisk ikke. Dette var, hvad jeg fik fat på via det digitale tegnearkiv. Forstår at det er meget svært at give et svar via et forum. Men jeg takker så hjerteligt for jeres svar!
22 svar · 6,8k læst
·
Calle Nyman
Calle Nyman: Fandt dette på loftet! Hvordan får man det nemmest væk? [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
0 svar · 1,0k læst
·
B
Blåbär69: Ok, Nej, der er heller ikke noget under, så det er lidt mærkeligt. Men tak for hjælpen!
6 svar · 2,5k læst
·
K
KjellTimell: I mit letbetonhus fra 1955 er der et par ældre sætningsskader, som ikke har ændret sig i løbet af mine 4½ år i huset. I dag begyndte jeg at banke den gamle puds ned rundt om garageporten for at gøre klar til at pudse væggen om. Jeg konstaterede da, at husets yderhjørne, som er muret i forband, nu kan betragtes som en generalsamling. Over garageporten er der en stedstøbt betonbjælke, og
0 svar · 2,0k læst
·
J
justusandersson: Med "worst case" mener jeg største tænkelige belastning. Den kan kun du definere. Egenvægt og solsejl betyder ingenting. At hænge en gynge for en voksen midt på kan spille en vis rolle. Vender man pergolaer mod sydensolen kan den mere lavtstående aftensol trænge igennem, men det er jo ikke altid det går.
3 svar · 2,5k læst
·
O
olahall: [citat] Var lidt hurtig...det er 70x70 stolpar...
70 svar · 26,9k læst
·
J
justusandersson: Vil man komme så billigt udenom som muligt med limträ skal man vælge så smalle og høje bjælker som muligt, da disse er mere materialeeffektive. Ofte fungerer det dog kun til en vis grænse.
8 svar · 2,0k læst
L
lakman: Hej, Jeg tænkte på at bygge garderobeopbevaring langs en 3100 mm lang letbetonvæg. (højde 2500mm) Væggen er kun ca. 90mm tyk. Jeg havde tænkt at bygge væghængte kommoder i massivt træ langs hele væggen, som skal rumme tøj. Vil helst have gulvet helt frit og dermed ingen støtteben. Kommoderne er i så fald tænkt at være ca. 580mm dybe i en lignende konstruktion som køkkenskabe. Det
0 svar · 1,8k læst
O
olahall: [bild] [bild] Jeg blander mig i denne diskussionen da jeg har et lignende spørgsmål. Jeg vil lægge en regel på tværs over en træterrasse, ca. 6-7 meter lang. Denne vil jeg bruge som højeste punkt i et lille plasttag som regnbeskyttelse (ca. 3 x 4 meter) over en sofa. Jeg vil helst undgå limtræbjælke...og stolpe midt i træterrassen. Kunne man få en specialløsning??? Har du fået et
22 svar · 67,4k læst
·
B
bopakoster: [citat] Tak! (y)
8 svar · 4,8k læst
·
S
Sinologen: Ved ikke om man kan sidestille udhænget med at der er en "hæl" under gulvet. Man ville vel gerne have et kikhul ind under måske (eller skabe et opbevaringsrum) og/eller konsultere en konstruktør eller en, der kan beregne belastningen.
1 svar · 2,3k læst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.