Arne999 sagde:
Hvad er egentlig en Ok nedbøjning? Vi taler om en midlertidig støtte, så alt jeg beder om er jo, at den skal holde..

Læste et sted nedbøjning=L/300 => 10000/300=3.3mm I mit tilfælde. 1 tons punktlast burde altså være helt ok :)
Jeg tør ikke udtale mig om, hvad der er passende dimensionering.

Ok men så er jeg nok på rette spor i hvert fald hvad angår beregningen. Er nok præcis som du siger, at bjælken betragtes som fastsat ... har i øvrigt forskellige solider for hver del men ved ikke helt, hvordan programmet tolker kontakten... jeg har defineret randbetingelsen at støtterne står på et "fixed support"

peternicklas
Min stærke anbefaling er at IKKE bruge FEM, medmindre man mestrer det til 100%. Der er så meget, der kan gå galt. Tag papir og blyant frem og brug det i stedet. I dette tilfælde skal materialets orientering laves, så fibrene i træet ligger korrekt. Træ er en type komposit, og det kræver specielle elementer i FE-programmet for at kunne regne det rigtigt.

• Synes
Chaly og 2 andre
  • Laddar…
Jeg er nok enig med ovenstående taler. Jeg bruger selv aldrig FEM til at finde en værdi på f.eks. deformation eller påvirkning. Derimod bruger jeg det ofte til at se hvilken/hvilke del(e) på en detalje, der er mest påvirkede, og til at prøve optimeringer af geometrier.

• Synes
Ingenjören og 1 anden
  • Laddar…
peternicklas
Jeg bruger det dagligt, men det kræver meget viden inden for mange forskellige ting for at forstå resultatet. Det er et meget godt værktøj, hvis man kan håndtere og forstå det.

• Synes
HelmerssonF
  • Laddar…
Arbejder med femsimuleringsr dagligt, dog ikke inden for holdfasthed så100 er ja jo ikke.....

Arne999 sagde:
Hvad er i øvrigt en Ok nedbøjning? Vi taler om en midlertidig støtte, så alt jeg beder om er, at den skal holde..

Læste et sted, at nedbøjning=L/300 => 10000/300=3.3mm I mit tilfælde. 1 tons punktlast burde altså være helt ok :)
Større nedbøjning end L/300 opleves som ubehageligt.

Terrasse med trægulv og markise, der dækker sofa og stole i solen; hvide vægge og grønne buske i baggrunden. Plantegning af terrasse med sofaarrangement og mål, viser layout for et område på 9,80 x 7,50 meter. Jeg blander mig i denne diskussionen da jeg har et lignende spørgsmål.

Jeg vil lægge en regel på tværs over en træterrasse, ca. 6-7 meter lang.
Denne vil jeg bruge som højeste punkt i et lille plasttag som regnbeskyttelse (ca. 3 x 4 meter) over en sofa.

Jeg vil helst undgå limtræbjælke...og stolpe midt i træterrassen.

Kunne man få en specialløsning???

Har du fået et godt svar??

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.