65,731 læst ·
22 svar
66k læst
22 svar
Belastning af konstruktionsregel inden den går i stykker?
Jeg tør ikke udtale mig om, hvad der er passende dimensionering.Arne999 sagde:
Ok men så er jeg nok på rette spor i hvert fald hvad angår beregningen. Er nok præcis som du siger, at bjælken betragtes som fastsat ... har i øvrigt forskellige solider for hver del men ved ikke helt, hvordan programmet tolker kontakten... jeg har defineret randbetingelsen at støtterne står på et "fixed support"
Min stærke anbefaling er at IKKE bruge FEM, medmindre man mestrer det til 100%. Der er så meget, der kan gå galt. Tag papir og blyant frem og brug det i stedet. I dette tilfælde skal materialets orientering laves, så fibrene i træet ligger korrekt. Træ er en type komposit, og det kræver specielle elementer i FE-programmet for at kunne regne det rigtigt.
Jeg er nok enig med ovenstående taler. Jeg bruger selv aldrig FEM til at finde en værdi på f.eks. deformation eller påvirkning. Derimod bruger jeg det ofte til at se hvilken/hvilke del(e) på en detalje, der er mest påvirkede, og til at prøve optimeringer af geometrier.

Jeg vil lægge en regel på tværs over en træterrasse, ca. 6-7 meter lang.
Denne vil jeg bruge som højeste punkt i et lille plasttag som regnbeskyttelse (ca. 3 x 4 meter) over en sofa.
Jeg vil helst undgå limtræbjælke...og stolpe midt i træterrassen.
Kunne man få en specialløsning???
Har du fået et godt svar??
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Byta ut gångjärn innan eller efter omlackering?
Kök -
Installation af radiatorer i kælder med opregulerede vægge. Rive inden
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Tänk efter innan du väljer produkter från Gustavsberg
Badrum -
Hur lång kan kabeln vara innan det blir överbelastning?
El -
Hur länge ska en leca-grundmur bränna innan belastning?
Grund & Markarbeten