N
Nikorasu: [citat] [MEDIA=youtube]-SUtoKKNKHQ[/MEDIA]
5 svar · 8,8k læst
·
C
C.Lundin: [citat] Sikker på dette? Har ikke så meget erfaring med 40-fortere, men på en 20-foter kan man jo fjerne en hel langside uden at det gør nogen skade. Er ikke rammen på en 40-foter lavet til at være bærende i sig?
5 svar · 5,9k læst
·
T
TechChad: [citat] Så sandt. Regel nr1 er vel som sagt mange gange, læs hele j*vla TS første indlæg inden du åbner munden...:seenoevil:
3 svar · 2,2k læst
D
doubleH: Lille notering - for fast ejendom gælder 10 års reklamationsret. Reklamationsretten gælder "første ejer", Byggfelsförsäkring derimod følger med huset, men har en selvrisiko som gør at visse fejl ikke kan betale sig at reklamere. Dvs helt forkert af husleverandøren at henvise til Garbo da du jo er den der har bestilt huset? (måske derfor de ændrede sig).
46 svar · 14,1k læst
·
M
martin1973: https://www.dimensionera.se/energi/u-varde.php
1 svar · 1,7k læst
J
justusandersson: Du er inde på noget vigtigt, at bærlinjen/stålbjælken ikke skal bøje ned mere (målt i mm) end hvad der er acceptabelt for gulvbjælkerne. HEA 180 bør klare det krav.
3 svar · 2,0k læst
komakino
komakino: Lidt for mørkt derinde lige nu, men sådan ser det ud. Gulvet ligger jo hipp som happ i forskellige højder, så tror heller ikke, det er en del af konstruktionen. [bild]
2 svar · 2,1k læst
·
LinusKristoffersson
LinusKristoffersson: Hallå! Linus her. Køb ikke huset!! Jeg lavede samme fejl og nu har jeg ingen kone eller børn! Mistede alle penge på hestevæddeløb!
14 svar · 40,4k læst
·
F
Faith: Tak for svar! Jeg har kontaktet en snedker, som skal se på arbejdet, men det føles som om man vil have lidt kød på benene først, så man er med på noderne. Har forsøgt at kigge rundt på nettet og fundet vejledninger for limtræ, og det ser ud til at det bygger mere i højden end forventet.
2 svar · 5,1k læst
·
Bravvlan
Bravvlan: [citat] Jeg indså, at en del information mangler, jeg fotograferer flere tegninger og tagspær, når jeg kommer hjem fra arbejde
3 svar · 2,5k læst
·
M
mangeroffe: [citat] Tak for informationen og tipsene Justus! Huset er i 'god' original stand, og vi trives meget godt. Skal sørge for at se over situationen med hanebjælkerne, når tid gives. Hvor højt op på tagspærene kan man sætte dem uden at de mister deres effekt? Hav en god aften
12 svar · 3,9k læst
·
J
justusandersson: Væggen er garanteret bærende, overetage, koldloft og tag. Eftersom det er et plankehus, er der en del pusleri med at veksle af væggen. Regn med 3-tommer planker samt 15 mm puds og sivmåtte på hver side. Jeg ville først overveje, om man ikke i stedet kan lade visse rumsfunktioner bytte plads? Nytten af en sådan rokade afhænger selvfølgelig af husets orientering i verdenshjørner.
2 svar · 1,3k læst
·
J
justusandersson: Man kan mistænke, at der ikke skal være noget problem med at rive den røde vägg, men for at være sikker, behøver man at vide mere. Er det et etplanshus? Hvordan er ydervæggene bygget? Vis gerne en sektionstegning. Huse med plankstommar kan være lidt lumske.
3 svar · 1,2k læst
·
Isakare
Isakare: Er hver cc 600 bjælke en spær ?? I så fald kan du nok fjerne op til taget uden problem. Skruv et gulv på loftet inden, så bliver problemet måske endda mindre.
3 svar · 1,9k læst
·
S
Sophie123: Hej, Vi har planlagt at gøre en hvælvsformet åbning kantet, dvs. fjerne hjørnerne i hvælvet. Væggen er højst sandsynligt bærende, men vil undersøge, om dette kan gøres uden at forstærkes med stålbjælke el lignende. Forstår at vi bør vende os til en bygningskonstruktør, men ville alligevel gerne høre om nogen her har input. Jeg vedhæfter fotos samt tegning fra 1948, da huset blev
0 svar · 2,9k læst
·
J
justusandersson: Det lyder fornuftigt. Man skal jo altid undgå såkaldte generalsamlinger.
7 svar · 4,9k læst
·
H
Husnovis30plus: Hej, Fjernede alle lagene af tapet i et rum i stueetagen i huset og opdagede denne revne i vægskjødet i husgavlen. Jeg kan uden besvær trykke hele bladet af en spartel ind i revnen. Skal jeg være bekymret? Hvordan kan dette tætnes? Skal det udbedres på anden måde for husets stabilitet? Den højre væg er husets kortside, og fra den del hører vi ofte knæklyde, især om sommeren. Kan der
0 svar · 1,6k læst
·
P
Anonymiserad 382559: [citat] Det blev PUR isolerer bedre. Huset næsten færdigt nu
5 svar · 2,7k læst
Verga
Verga: Kan bekræfte, at det blev så stabilt som muligt, i hvert fald for en vind :D Tak for hjælpen!
4 svar · 2,4k læst
J
Jesperlann: [citat] Nu blev jeg lidt narret, mente med tværgående. Har man længdegående så undgår man støttebenene.
7 svar · 5,6k læst
·
J
justusandersson: Det er ikke noget du behøver at bekymre dig for, men et problem for naboen.
6 svar · 2,0k læst
·
Danmen
Danmen: Tak for svar!
10 svar · 3,6k læst
·
S
Sarasaras: Hej! Jeg vil gerne lave en mindre åbning, ligesom en serveringsluke i en bærende væg mellem køkken og stue. Det er i en lejlighed på etage 2/3. Huset er bygget i 1943, så jeg mistænker beton eller murstensvæg? Hvor bred tror I, at en åbning kunne være uden at man behøver understøtte åbningen? Eller er der nogen, der ved, hvor man kan læse om dette? Obs, jeg har tænkt mig at
0 svar · 1,2k læst
B
byron v2: Kigget igen, og det er skåret træ, stående i 12x12 eller 12x14. Ingen spontant overhovedet.
13 svar · 4,0k læst
Oldboy
Oldboy: [citat] Ja, hvis det stemmer, ser jeg ingen anden løsning. Da denne løsning er omfattende, er det selvfølgelig godt at forsøge dels at finde eventuelle andre årsager (og enklere løsninger), og dels at virkelig forsøge at verificere min hypotese for årsagsforklaring. Det har stået i mange år, så yderligere noget tid inden tiltag iværksættes, har ingen betydning. Du kan altså godt
15 svar · 5,6k læst
·
Muthai
Muthai: Hvilken type kontrakt har man, når man hyrer en konsulent som privatperson? Et firma, der hyrer en konsulent, gør det med en kontrakt, der henviser til ABK 09, men er det smart som privatperson? For byggeentreprisen køber man jo med ABS 09, i stedet for ABT 06, eftersom man som privatperson har en stærkere forbrugerbeskyttelse.
11 svar · 2,6k læst
J
justusandersson: Kanalisationen til lampen fra afbryderen (VP-rør) er sandsynligvis indstøbt i bjælkelaget. Du skal have en plan (og en autoriseret elektriker) for, hvordan du skal håndtere det. Det bliver ikke altid så pænt med et udenpåliggende kabel i loftet. Man ved aldrig med sikkerhed, hvad der findes i en væg. Stor forsigtighed er på sin plads.
39 svar · 9,4k læst
·
S
steppen7: Tak, det er jo ikke meget nedbøjning (og i praksis vil vi nok fjerne sneen). Hvor mange % af lastkapaciteten er det? Ikke engang i nærheden af brudgrænsen gætter jeg?
2 svar · 1,7k læst
·
J
justusandersson: Tre bjælker er naturligvis bedre end to. Det bliver hyggeligere at gå på loftet.
8 svar · 1,5k læst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.