Hej!
jeg har købt en brugt 40 fods container, der er en "high cube" model, hvilket betyder, at dens mål er 12,20 meter lang, 2,40 bred og 2,90 høj.
Jeg har tænkt mig at bruge den som et midlertidigt værksted, mens jeg og min kæreste bygger hus. Den skal indvendigt reglérs, isoleres med cellplast og beklædes med plader.
Nu til spørgsmålet? Kan jeg save vinduer i containeren og en dør uden at svække konstruktionen? Jeg har containeren på mit arbejde og skal altså flytte den til grunden senere, når den er færdigbygget og klar. Jeg er bange for, at den kan kollapse på midten, når den skal løftes med kranbil.
Så tænker I sikkert, hvor jeg skal have vinduer og dør. Jeg har lavet en lille model på computeren, hvordan det kunne se ud.
Tror selv, at jeg måske ikke skal have så langsmalle vinduer som på modellen.
Du har en stålram, der går rundt om hele containeren, men pladen er også bærende. Du kan save huller op, men det er bedre, hvis de er høje og smalle end omvendt. Det går fint at save med rundsav til metal.
Okay, mistænkte det, men skal nok prøve at have et vindue i hvert fald og se om jeg kan svejse noget vinkeljern rundt om de huller for at afstive den korrigerede plade.
Okay, mistænkte det, men skal nok prøve at have et vindue alligevel og se om jeg kan svejse noget vinkeljern rundt om hullerne for at afstive den korrigerede plade.
Pladen i sig er ikke problemet, men du skal nok indsætte en eller anden søjle for at holde taget oppe.
Pladen i sig er ikke problemet men du skal nok indsætte en eller anden søjle for at holde taget oppe
Sikker på dette? Har ikke så meget erfaring med 40-fortere, men på en 20-foter kan man jo fjerne en hel langside uden at det gør nogen skade.
Er ikke rammen på en 40-foter lavet til at være bærende i sig?
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.