Senaste aktiviteten
-
FEn helbarkad rundstock av gran eller i nödfall tall. Litet grövre än orginalet så är du på säkra sidan. Välj ett träd som har stått...
-
Ffribygg svarade i tråden Hur sjutton betalar man kontant?.Jag drabbades av nått liknande när jag skulle köpa fika på midsommarafton, ingen skylt om att de inte tog kontanter, ingen möjlighet att...
-
IHål Hålband diagonalt funkar kanon!
-
GGustaf Andersson4 svarade i tråden Vatten under fog mellan kakel och klinker.Ja får kanske göra det.
-
PDen metoden har jag själv varit med och utfört någon gång på 80-talet. Alltså sopsäck, acetylen+syrgas. Toapapper med bensin som stubin...
-
Thursablot gillade pacman42s inlägg i tråden Köpa första robotklipparen. Funderar på Mammotion Luba..Från Mammotion support; -
GGustaf Andersson4 svarade i tråden Vatten under fog mellan kakel och klinker.Okej så det är normalt med fukt under plattorna och så här mycket?
-
PFick en leverans med solpaneler, katterna "skyddar" den.
-
Hheimlaga svarade i tråden Ruttet träd på tomten?.Det bruna ser ut att vara kärnved. Ekens kärnved är extremt stark och rötbeständig.
-
SSaelen svarade i tråden Parodier på typiska Byggahus-trådar.Jag var på väg att snaska till det där lite men jag tror jag avstår...
-
SSaelen svarade i tråden Parodier på typiska Byggahus-trådar.Du menar Fubbick? Nä, det är nog FredrikR eller Alfredo som är närmast att bo i Hudik...
-
Ffribygg svarade i tråden Ruttet träd på tomten?.Det bästa är nog att anlita nån trädkunnig för bedömning och åtgärd på plats, kanske en arborist?
-
Hheimlaga svarade i tråden Tips på ersättningsfjäder till bänkborr.Marknadsföring och skrytsamma ägare. Skall vi börja tala riktiga pelarborrmaskiner så är de vanligaste märkena Solberga, Arboga...
-
TNu är grävjobbet fakturerat och betalt och hamnade ganska precis på offerten, så drygt 40 tkr plus moms, eller drygt 50 inklusive. Två...
-
Hheimlaga svarade i tråden Hur gör man en sånhär bygel?.I orginalutförande är den laminerad av tunna ribbor eller fanerblad som har limmats i lager på lager och spänts fast mot en mall med...
-
TOch medan vi vilar bryter vi lite sten, som det småländska ordspråket lyder. Efter strul med ett hektiskt schema följt av trasiga...
-
Eller udda beteende.😂 Det normala är att acceptera eller avstå. -
JHej! Vi funderar på om trädet vi har på tomten är ruttet. Det är en stor gammal ek. Vi tog bort en av grenarna och den såg ut såhär och...
-
AAndersS svarade i tråden Hur sjutton betalar man kontant?.Eller udda beteende.😂 Det normala är att acceptera eller avstå.
-
GTätskiktet sitter under plattorna och fogen är inte tät så det är inget konstigt att det är fuktigt under plattorna, jag gissar att det...
-
G18V "pump" då. 😉 Utan tank.
-
Fingen som vet?