Senaste aktiviteten
-
FreQa svarade i tråden Djur i trädgården, höns, kaniner, ödlor, grodor, igelkottar m.fl.Flyttade byggmaterial igår och under en hög hade gul tuvmyra byggt bo under. I ett hörn av plasten hade de byggt bo upptäckte jag efter... -
WWeimik svarade i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Det duger för att jag ska kunna ta upp lån på huset, sälja det, betala skatt för det, hyra ut det, söka bygglov, bygga ut det, teckna...
-
PPligg85 svarade i tråden Energidelning, ny lag!.Eh? Kärnkraftverk sa jag ju. Får tänka på det om jag skaffar eget att inte slå på och av det hela tiden
-
HHusMedHistoria gillade pmds inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Vilken lag eller lagar? Jordabalken? Var i den i så fall?
-
Intet svarade i tråden Bör man byta 43 år gamla avloppsrör av plast?.Gled de isär av en liten sättning i ett badrunsgolv, måste de varit på vippen att glida isär redan innan. För det kan inte ha rört sig... -
KMina favoritsnacks ju.. till maten hehe.. ostfyllda padrones nom nom.. MEEEEN.. tips (om du inte provat!?).. Man tar färskost.. river...
-
Lill72 svarade i tråden Alla som gillar katter - räck upp en hand!.Det blev en hel del innan hon tröttnade på borstandet. -
AndersMalmgren svarade i tråden Min hobby, Actionfigurer.Aliens? Andra filmen i Alien serien -
DJag tror att det behövs lite precisering här. Om det är en infiltrationsbädd som ligger djupt och där bara luftningsrören syns ovanför...
-
DVem anser att bädden lever på övertid? Jag personligen hade aldrig velat ha krånglet med ett minireningsverk om det inte är ett krav...
-
DHej Vad är det som planeras att odlas som riskerar att påverkas av infiltrationsbädden? Denna borde finnas djupare än 50 cm och dit ned...
-
Intet svarade i tråden Bör man byta 43 år gamla avloppsrör av plast?.Nej. PCB var en utmärkt produkt, sålänge den inte kom på villovägar. Asbest är ett mycket användbart och hållbart material som inte... -
DHur länge har den legat oanvänd ? om det är oanvänd sedan flertal år tillbaka så bör den inte vara någon hygienisk risk att hantera...
-
Huddingebo svarade i tråden Är det någon som har en Cylinda FT46 tvättmaskin?.Jo rent byggtekniskt är det garanterat så men en del vill ju ha WIFI och lampa i trumman osv. Sedan håller jag med om att... -
DFörr i tiden beror det på risk för smitta och parasiter - det är i stort sett bara i Indien som inte brydde sig om den regeln och därför...
-
Oldboy svarade i tråden Risker med detta hus?.Att syllen måste vara/ha varit dålig tycks ju ganska klart utifrån bilden med en avrutten bjälke. Den ser ut att ha laskats på med nya... -
FJa det blev en rätt galen matfest igår, jag orkade bara skicka upp en bild på när jag petat upp det mesta, men inte allt, på tallriken...
-
GGillar att bygga svarade i tråden Nygjuten altan. Ej nöjd.Denna gjutning är helt misslyckad och det beror på företagets/arbetarmas brist på kompetens. Att betongbilen kom sent ska inte behöva...
-
FTre ess - sallad, sill o spenatpaj.
-
FPizzakväll o match 🇸🇪👌🏻😋
-
Fairlane svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Var vill de stå då? Klassiska taxi-stolpen är ett minne blott (ok, den finns men det är inte där de flesta körningar fås). Folk bokar...