Senaste aktiviteten
-
RMan kan lägga några rader på andra hållet i slutet, det ser inte konstigt ut. Gör den 30 cm längre än planket när du ändå håller på...
-
RMed tanke på att normalt samtal försöktes och TSb fick skrik tillbaks så känns det som att det kvittar? Men jag skulle anmäla till...
-
RÅk till byggoden på den lokala återvinningsstationen och leta upp lite beggad trall i liknande utseende som eran, åså gör ni en fris...
-
RJa det krävs bygglov för att bygga ett plank närmare gränsen än 4,5 m om det är över 1,2 m högt. Kommunen kan också om den är huvudman...
-
O svarade i tråden Hur kan denna bult ha hamnat här?.Precis. Speciellt varma sommardagar kan asfalt bli väldigt mjuk. Det är helt normalt att saker pressas ner om de blir liggande. Men... -
YSkaffa lite ryggrad och fråga? Så läskigt kan det inte vara att ställa en fråga. EDIT: insåg att det var lite väl kategoriskt och kort...
-
RPå allmänna vägar får man bara parkera i ett dygn. Kanske inte en rimlig lösning?
-
RMen advokaträkningen blir väl lätt dyrare än markarbetena?
-
RRoger Fundin gillade fribyggs inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Välkommen till forumet! Be inte om ursäkt för att du försökt hjälpa till, be istället om ursäkt för att du inte respekterade forumreglerna.
-
RFörklara istället för den stora tysta läsande majoriteten varför det är viktigare för nån obskyr skribent ATT få skriva ÄN att samma...
-
O svarade i tråden Bör man byta 43 år gamla avloppsrör av plast?.Då säger jag emot. Det är helt fel att tänka att man skall byta något bara för att det är "öppet" Enkelt. Det avgörande för om något... -
RRoger Fundin gillade fribyggs inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Ditt förslag är dyrt och dåligt, dessutom lär TS få hela kostnaden för Lantmäteriet då grannen inte får nån fördel av Lantmäteriets...
-
RRoger Fundin gillade Utsliten och utdömds inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Så du tilldelade ditt första inlägg för att göra ett regelbrott? Vill man ha hjälp från AI så kan trådskaparen fråga AI själv. Forumet...
-
RRoger Fundin skrattade åt Mats-Ss inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Orkar inte läsa hela tråden, finns det utfartsförbud? 😎
-
Intet svarade i tråden Sanera gammal infiltration.Grisar? -
ROm du läser hela tråden innan du svarar så framkommer det.....
-
RRoger Fundin skrattade åt gaidins inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Fråga grannen om du kan få jordhögen? Bara att flytta den till framsidan så har du en ny utfart?
-
RRoger Fundin gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Förklaringen finns säkert i praktikaliteter, som vem som ägde vilken fastighet först, vilka transportbehov de hade till vad (t ex ved...
-
RRoger Fundin gillade Nötegårdsgubbens inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Jag tror vi är rätt många som håller med dig. Och alltså tycker att man moraliskt kan och bör handla generösare än vad lagen kräver...
-
RJag skulle absolut vara intresserad, om ett avtal skrivs så att han inte kommer 3 månader efter vi rensat upp och smäller upp sin häck ändå.
-
RSjälvklart får parkeringsägaren göra som den vill här, men det rimligaste är väl ändå för parkeringsägaren att förklara exakt vad det är...
-
RHans hyresgäster påstår att det inte finns lediga parkeringar. Det finns lediga parkeringar, jämt. Bortsett från under en period nu...
-
RDet vore ju fantastiskt. Vår parkering hindrar inte detta arbete ö.ht. Våra bilar står inte på hans mark, de står på vår mark.
-
RJag fick precis mina efterfrågade handlingar. Använde AI för att tolka då min gammelsvenska skrivstil inte är jättebra. Verkar tyvärr...
-
RJag kommer nog aldrig riktigt förstå sånt här resonemang. "Jag äger därför kan jag". Dvs, kör på och skit i andra. Ingen diskussion...
-
R1. Nej, vi kör alltid lungt och försiktigt. Det är ofta barn som kör el-sparkcyklar, cyklar och annat där. 2. 3-kammarbrunn är inte...
-
RDet är en avloppsledning till en anslutningsbrunn i gatan som skall förbättras och läggas under den nya p-platsen ingen enskild...
-
RHan får inte bygga ett hus där. Det råder "Mark som ej får bebyggas" enligt detaljplan på hela den ytan (och litedärtill).
-
RDet är ingen utfart, det är en grind tänkt för gångpassage. Åter igen, det råder utfartsförbud längs HELA sträckan bortsett från BAKOM...