Senaste aktiviteten
-
RRoger Fundin gillade Utsliten och utdömds inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Så du tilldelade ditt första inlägg för att göra ett regelbrott? Vill man ha hjälp från AI så kan trådskaparen fråga AI själv. Forumet...
-
RRoger Fundin skrattade åt Mats-Ss inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Orkar inte läsa hela tråden, finns det utfartsförbud? 😎
-
Intet svarade i tråden Sanera gammal infiltration.Grisar? -
ROm du läser hela tråden innan du svarar så framkommer det.....
-
RRoger Fundin skrattade åt gaidins inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Fråga grannen om du kan få jordhögen? Bara att flytta den till framsidan så har du en ny utfart?
-
RRoger Fundin gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Förklaringen finns säkert i praktikaliteter, som vem som ägde vilken fastighet först, vilka transportbehov de hade till vad (t ex ved...
-
RRoger Fundin gillade Nötegårdsgubbens inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Jag tror vi är rätt många som håller med dig. Och alltså tycker att man moraliskt kan och bör handla generösare än vad lagen kräver...
-
RJag skulle absolut vara intresserad, om ett avtal skrivs så att han inte kommer 3 månader efter vi rensat upp och smäller upp sin häck ändå.
-
RSjälvklart får parkeringsägaren göra som den vill här, men det rimligaste är väl ändå för parkeringsägaren att förklara exakt vad det är...
-
RHans hyresgäster påstår att det inte finns lediga parkeringar. Det finns lediga parkeringar, jämt. Bortsett från under en period nu...
-
RDet vore ju fantastiskt. Vår parkering hindrar inte detta arbete ö.ht. Våra bilar står inte på hans mark, de står på vår mark.
-
RJag fick precis mina efterfrågade handlingar. Använde AI för att tolka då min gammelsvenska skrivstil inte är jättebra. Verkar tyvärr...
-
RJag kommer nog aldrig riktigt förstå sånt här resonemang. "Jag äger därför kan jag". Dvs, kör på och skit i andra. Ingen diskussion...
-
R1. Nej, vi kör alltid lungt och försiktigt. Det är ofta barn som kör el-sparkcyklar, cyklar och annat där. 2. 3-kammarbrunn är inte...
-
RDet är en avloppsledning till en anslutningsbrunn i gatan som skall förbättras och läggas under den nya p-platsen ingen enskild...
-
RHan får inte bygga ett hus där. Det råder "Mark som ej får bebyggas" enligt detaljplan på hela den ytan (och litedärtill).
-
RDet är ingen utfart, det är en grind tänkt för gångpassage. Åter igen, det råder utfartsförbud längs HELA sträckan bortsett från BAKOM...
-
RRoger Fundin gillade Alfredos inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Att han låtit folk parkera gratis tidigare är inte så relevant. Det intressanta är väl planerna framöver och det kan ju exempelvis vara...
-
RRoger Fundin gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.För statlig väg så gäller väglagen och där krävs precis som du skriver tillstånd för att ansluta enskild körväg. Men i kommunala...
-
RRoger Fundin gillade Swedejohns inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.TS skrev i post 44, Vi har enbart 4,2 meter bredd till godo enligt detaljplan för utfart. Det räcker gott och väl för utfart.
-
RRoger Fundin gillade fribyggs inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.30 ton bärlager lär kosta under 10 000kr levererat och lantmäteriet >50 000kr, varför skulle TS välja det dyrare alternativet som har...
-
ROch eftersom grannen inte har någon "nytta" av LM beslut så får TS betala allt och det torde med god marginal överskrida kostnaden av...
-
RRoger Fundin gillade Alfredos inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Varför tror du att Lantmäteriet i detta fall ens skulle blanda in grannfastigheten? TS verkar ha goda möjligheter att ordna sin egen...
-
RDärför bör det ju undvikas när ens fastighet har en planerad in-/utfart. Varje fastighet löser sina problem.
-
ROm du måste göra ny parkering rekommenderar jag gräsarmering som du sedan sår gräs i. Då slipper du problem med ogräs (klippes med...
-
RRoger Fundin gillade uselesss inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Nej, vid ett officialservitut som bara gynnar ena fastigheten får den fastigheten betala hela förrättningskostnaden. Dessutom kommer...
-
RRoger Fundin förvånades av Michael Sellerings inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Jag hade vänt mig till Lantmäteriet och bett om en förrättning ,de kan dömma efter behov. Det kostar endel men samtidigt får grannen...
-
RRoger Fundin gillade Jonas_81s inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Nu vet jag ju inte hur stort område som finns till förfogande men kan de tänkas rymmas in parkering längs med gatan och in ut fart i...