Senaste aktiviteten
-
RRoger Fundin gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Lite vad som helst kan nog poppa upp beroende på vad byggnadsnämnden tjänstemän hittar på som förslag till föreläggande och vad som...
-
RRoger Fundin gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.I praktiken innebär en sådan planbestämmelse att du inte får nyanlägga en utfart över gränsen mellan kvartersmark och allmän plats gata...
-
RNej, men skulle någon komma på dig med att köra ut där det är utfartsförbud så blir du väl bötfälld gissar jag på :) Precis som om att...
-
RRoger Fundin gillade Cheesens inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Tänk på att du inte får backa över körbanan. D.v.s. om du backar och svänger höger så är det okej, du följer hörnet. Om du backar och...
-
RÖversta röda pilen är vår rensbrunn till avloppet, den nedre gatubrunnen avloppet är anslutet till. Exakt hur rören går över tomten vet...
-
RHär är ett flygfoto som så tidigt som 1938. Man ser en öppning/väg på baksidan in på tomten och staket längs med hela framsidan. Gula...
-
RJag har absolut inga problem med att grannen har rätt till sin mark eller att ha en utfart på framsidan. Problemet är att vi behöver tid...
-
Ffsn svarade i tråden Trafo från 240 volt till 220 volt?.Lite fel men rätt i sak. Det finns standarder som kräver att en CE-märkt elektrisk 1fas maskin hanterar +/-10%.
-
RRoger Fundin gillade [old rusty]s inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Liknande tanke slog mig också, speciellt när någon såg en 0.5 meter höjdskillnad mot vägen som ett oöverstigligt problem som öppnade för...
-
RRoger Fundin gillade Magnus i E-tunas inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Om grannen ska plantera Thuja-häck se till att den planteras tillräckligt långt in på hans tomt så han kan vara på sin tomt när han...
-
RRoger Fundin gillade uselesss inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Läs tråden så ska du se att det finns kartor. Lantmäteriet kommer aldrig att tvinga fram ett officialservitut över grannens fastighet...
-
RRoger Fundin gillade Bästerortarns inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Gissar att BH skickade ut ett nyhetsbrev runt 20:00 och att denna tråd tas upp i nyhetsbrevet 🙄
-
RRoger Fundin gillade Spikbjörns inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Ja. Även om man på kartan gissar att det är straxt över 4 meter som får vara "utfart", så är det väl inget krav på att mura grindstolpar...
-
RRoger Fundin gillade Festlunds inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Kontakta advokat? Nej nej, TS behöver dom pengarna för sten & grus till sin nya uppfart. Om det inte finns servitut inskrivet så är...
-
RRoger Fundin gillade fribyggs inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Gör det!
-
RTS har högst rimliga möjligheter till att bygga utfart.
-
RRoger Fundin gillade Brendhains inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Har du ringt Lantmateris avdelning som för register över servitut? Den enda åtkomsten till vår gård är en 700 meter lång grusväg som ägs...
-
RRoger Fundin gillade Cheesens inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Men nog räcker 4,2 m3eter för infarten.. den behöver då bara vara tre meter, du anlägger ju parkeringen på gården så att du kan vända...
-
RRoger Fundin gillade Unikt namns inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Klart :D
-
RRoger Fundin gillade [old rusty]s inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Absolut, att bara ha två parkeringar skulle vara en no-gå för mig t.ex. Men jag tror du blandar ihop infart och parkering. Jag förstår...
-
RRoger Fundin gillade [old rusty]s inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Fast om nästa ägare behöver tre bilar? Är det minst 8 meter ni behöver då? Ordna du en infart och fixa parkering på er fastighet...
-
RRoger Fundin gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Eller så får ni ha en infart på 4,5 m och sen en körväg/parkeringsplats innanför fastighetsgränsen. En vanlig lösning för flera bilar...
-
RVi har plats med 6 bilar på vår uppfart även om utfarten bara är 4 m.
-
RRoger Fundin gillade TypRätts inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Fast infarten behöver ju inte vara 5m du kan ju köra igenom en liten öppning för att på din tomt ha en större yta.
-
RRoger Fundin gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Grannfastigheten ska bomma igen vår parkering/uppfart.Kristallklart! Det råder utfartsförbud. Troligen kan du anlägga en lite bredare utfart än 4,2 m, t ex 4,6 m inom ramen för...
-
RÄven om det är irriterande skulle jag i dina kläder ordna med en egen utfart, på egen fastighet så att man får full rådighet över sitt...
-
ROrangemarkerat område är våra två fastigheter. Blå pil är infart planerat enligt detaljplan. Grön pil är där vi kör idag. Den stora...
-
pacman42 svarade i tråden Solceller ger bara ström vid låga elpriser.Har du koll på hur dessa fungerar? Det har jag. De skannar av alla gator löpande (senast jag var i Bay Area såg jag flera bilar MED...