N N-B Magnus skrev:
Vad är det för fel människor som lever nära vindkraftverk uttalar sig, dom lever ju med och upplever problemet med ljus, oljud, värdeminskning av fastighet.
Du vill att en journalist som är miljöpartist och bor på Södermalm i Stockholm uttalar sig?
Det är ju inte ens personen som ska bo nära som uttalar sig... Det är någon annan som skrivit en insändare i en tidning...

N N-B Magnus skrev:
Bevisa istället att fastighetsägare vill ha vindkraft nära sina hus
Varför ska nån bevisa det?

Bevisa att nån vill ha ett stenbrott i närheten, eller industriområde, kärnkraftverk eller vilken "störande" verksamhet som helst.

F.n, folk gnäller ju tom om ungarna leker i parken!

• Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
N N-B Magnus skrev:
Vad är det för fel människor som lever nära vindkraftverk uttalar sig, dom lever ju med och upplever problemet med ljus, oljud, värdeminskning av fastighet.
Jag har uttalat mig i tråden, och jag upplever varken störningar av ljus eller ljud. Vad fastighetsvärdet anbelangar så visar det sig den dag jag ska sälja. Tyvärr lär landsvägen dra ner fastighetsvärdet betydligt mer.
Gills inte mina uttalanden, eftersom jag inte hatar vindkraft?

• Gilla
klaskarlsson och 6 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Det är ju inte ens personen som ska bo nära som uttalar sig... Det är någon annan som skrivit en insändare i en tidning...
Det är människor som drabbas!
Det krävs inte mycket för att fatta att ingen vill bo granne med ett vindkraftverk samt att fastighetsvärden rasar och kan näst intill osäljbara.
Jag har länkat till människor som drabbas!

Såg ditt inlägg angående elpriser i Europa i Euros. Så dumt när man inte ser till helheten, cirka 0,30 euros i Sverige som ett snittpris, vet du inte att vi har 4 st elområden där priset i 1:an kan vara 5 öre samtidigt som priset i 4:an kan vara 100 öre, och det innan tillägg och moms du tar inte med nätavgift med energiskatt och moms.

Sluta spamma mig!

• Wow
Fairlane
  • Laddar…
N N-B Magnus skrev:
Det är människor som drabbas!
Det krävs inte mycket för att fatta att ingen vill bo granne med ett vindkraftverk samt att fastighetsvärden rasar och kan näst intill osäljbara.
Jag har länkat till människor som drabbas!

Såg ditt inlägg angående elpriser i Europa i Euros. Så dumt när man inte ser till helheten, cirka 0,30 euros i Sverige som ett snittpris, vet du inte att vi har 4 st elområden där priset i 1:an kan vara 5 öre samtidigt som priset i 4:an kan vara 100 öre, och det innan tillägg och moms du tar inte med nätavgift med energiskatt och moms.

Sluta spamma mig!
Har jag skrivit om Europas elpris?
När och var?

13th Marine 13th Marine skrev:
Har jag skrivit om Europas elpris?
När och var?
Vi lägger ner nu!

• Haha
  • Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Ja i den grafen kan jag läsa ut att genomsnittspriset i EU resp Euro-området var ca 0,2€/kWh + skatter och andra påslag.
Så det motsvarar ca 220 öre/kWh i Svenska kronor, och då känner jag mig väldigt väldigt nöjd att jag bara själv betalade under 50 öre/kWh.
Kan detta otroligt mycket lägre elpris kanske bero på all vindkraft?

Tänk att de andra inom EU betalar 170 öre/kWh MER än vad vi gör, för elen! vad bra det kändes nu att bo i Sverige.
Jag ställde några frågor till dig, som du valt att inte svara på.

Varför det?

Kanske kan du svara nu?

• Haha
Intet
  • Laddar…
S skogaliten skrev:
Jag ställde några frågor till dig, som du valt att inte svara på.

Varför det?

Kanske kan du svara nu?
Nästan all vindkraft går på export!
Jag vet inte vilka frågor du ställt.
Jag betalar själv cirka 2.20 kr/Kwh i snitt över 1 år.

• Gilla
Emanuel01
  • Laddar…
S
Mikael_L Mikael_L skrev:
Ojoj.
Du vill alltså tro på desinformationen ...
Och försöker förtvivlat försvara den på något sätt.
Broder jag är ledsen, det är inget bra val.

Be istället den som claimar felaktigheter att förklara sig, än att lägga egen möda på att försöka förklara det som inte går att förklara.
Nej.
Men det är skillnad med att medvetet sprida desinformation, och att inte förstå vad man presenterar.

Det hederliga då är ju att upplysa om detta snarare än att gå på offensiven och fördumma.

Inräknat nätkostnader och skatter så förefaller den grafen inom rimlighetens gränser.
Du gillar ju att räkna snitt annars, så varför havererar du nu?

Sen har du såklart rätt i att det är inte är relevant när vi talar om produktion och spotpris.

Din nivå på hur du uttrycker dig har ingen positiv trend.

• Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
S Snikholt skrev:
Nej.
Men det är skillnad med att medvetet sprida desinformation, och att inte förstå vad man presenterar.

Det hederliga då är ju att upplysa om detta snarare än att gå på offensiven och fördumma.

Inräknat nätkostnader och skatter så förefaller den grafen inom rimlighetens gränser.
Du gillar ju att räkna snitt annars, så varför havererar du nu?

Sen har du såklart rätt i att det är inte är relevant när vi talar om produktion och spotpris.

Din nivå på hur du uttrycker dig har ingen positiv trend.
Jag gjorde ett hastigt tankefel, ja grafen stämmer, ber om ursäkt.
Det är bara att det visar inte skillnaden emellan elområdena som är stora.
För övrigt som jag skrivit tidigare så har elpriset över tid stigit i förhållande till inkomst i Sverige.

om nu vindkraft är så bra och dom inte stör inte folk varför byggs inte några i städerna

• Gilla
  • Älska
Emanuel01 och 3 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
om nu vindkraft är så bra och dom inte stör inte folk varför byggs inte några i städerna
Kan det vara för att det är en massa hus i vägen där?
Får i så fall vara i ytterområden i Sthlm eller på typ Gärdet, Järvafältet o liknande ställen.

L LaT skrev:
Kan det vara för att det är en massa hus i vägen där?
Får i så fall vara i ytterområden i Sthlm eller på typ Gärdet, Järvafältet o liknande ställen.
kan du svara på min föra fråga först

De satte nyss upp två 120m höga i hamnen här.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.