8 850 läst ·
93 svar
9k läst
93 svar
Vattenskada i BRF från badrum, försäkringsbolag nekar ersättning
En möbel tycker jag bör hålla betydligt längre än 30 år. Håller de bara i 30 år så är de antagligen av rätt dålig kvalitet. Vi kan ha olika uppfattningar om ordet skräp, men att IKEAs framgång till stor del beror på att de började sälja billigare möbler av sämre kvalitet borde vi inte vara oense om. IKEA är endast ett bra företag ifall man uppskattar slit- och slängsamhället.Fairlane skrev:
Jag skrev att de till stor del säljer egentillverkat skräp. Givetvis säljer de även annat. Och det vore rätt märkligt ifall de inte skulle behandla alla returer på liknande sätt.Fairlane skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 195 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 195 inlägg
Det hela började med att du skrev:L lbgu skrev:
"Det jag förutsätter är att försäkringsbolag som de flesta andra bolag prioriterar att göra så stor vinst som möjligt. I det ingår givetvis att betala ut så lite ersättning som det bara går."
Jag påpekade att det inte riktigt stämmer eftersom ett bolag vill ha nöjda kunder också och då lämnade du ämnet utbetalningar och växlade in på Premier istället. Jag för bara tillbaks det.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 195 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 195 inlägg
Ja, 30 år var en siffra jag bara slängde ut mig, de kan såklart hålla 50 år eller 100 år. Sen varierar det från möbel till möbel såklart. En säng är sällan bra efter den tiden.L lbgu skrev:
Började kanske, men ändå tillräckligt bra kvalitet för att folk skulle vilja ha det.L lbgu skrev:
Ikea kom endast upp för att ge ett exempel på ett företag som vill ha nöjda kunder för att det är lönsamt. Det finns många företag som arbetar så och många som skiter i sina kunder. Jag är inte helt övertygad om att de senare är mer lönsamma.
Jag misstänker snarare att de inte tillverkar något själva.L lbgu skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden