Fairlane Fairlane skrev:
Men är det samma sak som att de inte betalar ut ersättning? Det var ju det frågan rörde...
Känns som du citerade fel inlägg. Jag diskuterade hur illa bolagen behandlar 'trogna' kunder jämfört med förr.

Fairlane Fairlane skrev:
Ikeas "skräp" är alltså möbler som håller 30 år?
En möbel tycker jag bör hålla betydligt längre än 30 år. Håller de bara i 30 år så är de antagligen av rätt dålig kvalitet. Vi kan ha olika uppfattningar om ordet skräp, men att IKEAs framgång till stor del beror på att de började sälja billigare möbler av sämre kvalitet borde vi inte vara oense om. IKEA är endast ett bra företag ifall man uppskattar slit- och slängsamhället.

Fairlane Fairlane skrev:
Ikeas diskmaskiner etc tillverkar de inte själva, men man hanterar ändå problem på ett bra sätt.
Jag skrev att de till stor del säljer egentillverkat skräp. Givetvis säljer de även annat. Och det vore rätt märkligt ifall de inte skulle behandla alla returer på liknande sätt.

Fairlane
L lbgu skrev:
Känns som du citerade fel inlägg. Jag diskuterade hur illa bolagen behandlar 'trogna' kunder jämfört med förr.
Det hela började med att du skrev:
"Det jag förutsätter är att försäkringsbolag som de flesta andra bolag prioriterar att göra så stor vinst som möjligt. I det ingår givetvis att betala ut så lite ersättning som det bara går."

Jag påpekade att det inte riktigt stämmer eftersom ett bolag vill ha nöjda kunder också och då lämnade du ämnet utbetalningar och växlade in på Premier istället. Jag för bara tillbaks det.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Fairlane
L lbgu skrev:
En möbel tycker jag bör hålla betydligt längre än 30 år. Håller de bara i 30 år så är de antagligen av rätt dålig kvalitet.
Ja, 30 år var en siffra jag bara slängde ut mig, de kan såklart hålla 50 år eller 100 år. Sen varierar det från möbel till möbel såklart. En säng är sällan bra efter den tiden.
L lbgu skrev:
Vi kan ha olika uppfattningar om ordet skräp, men att IKEAs framgång till stor del beror på att de började sälja billigare möbler av sämre kvalitet borde vi inte vara oense om. IKEA är endast ett bra företag ifall man uppskattar slit- och slängsamhället.
Började kanske, men ändå tillräckligt bra kvalitet för att folk skulle vilja ha det.
Ikea kom endast upp för att ge ett exempel på ett företag som vill ha nöjda kunder för att det är lönsamt. Det finns många företag som arbetar så och många som skiter i sina kunder. Jag är inte helt övertygad om att de senare är mer lönsamma.
L lbgu skrev:
Jag skrev att de till stor del säljer egentillverkat skräp. Givetvis säljer de även annat. Och det vore rätt märkligt ifall de inte skulle behandla alla returer på liknande sätt.
Jag misstänker snarare att de inte tillverkar något själva.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.