Farstatjej90
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Varför tror du det?

Varför generaliserar du om kvinnor, att de är biologiskt predisponerade att städa? Inte din bästa stund.
Det gjorde jag inte, vilket du vet.

Claes Sörmland
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Det gjorde jag inte, vilket du vet.
Svårt att veta med dig.

Jag har läst om ett fall för ett antal år sedan då någon herre / dam med lite för många långburkar i magen somnade sittande i duschen, på golvbrunnen med vattnet på.

Gick visst inte bäst för de som bodde under ”fyllot” i det lägenhetshuset.

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Ett annat sätt att fantisera är att säga att det är att städa att rensa golvbrunn och det är kvinnor "biologiskt predisponerade" att göra. Du är jätteduktig på mycket Claes men detta är inte din bästa stund när du generaliserar om kvinnor..
👏🙌

Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
För att det inte finns samma tryck på kvinnor att vara "praktiska" som det finns för män. Könsroller och kanske en släng av biologisk predisposition på populationsnivå. Den sociala kostnaden för en man som inte kan rengöra en golvbrunn är så mycket högre än för en kvinna.
Stopp i golvbrunnen låter väldigt tveksamt..Har stoppet uppstått innan golvbrunnen så är det bostadsrättsföreningen som är ansvarig för skadan. Det är nog inte så vanligt så att det blir stopp i brunnen eftersom den är bredast och rören under golvet smalare. Dubbel checka med rörisarns vad som låg och stoppade i brunnen

S S Åberg skrev:
Stopp i golvbrunnen låter väldigt tveksamt..Har stoppet uppstått innan golvbrunnen så är det bostadsrättsföreningen som är ansvarig för skadan. Det är nog inte så vanligt så att det blir stopp i brunnen eftersom den är bredast och rören under golvet smalare. Dubbel checka med rörisarns vad som låg och stoppade i brunnen
Här tror jag vi har en man som aldrig behövt rensa sin golvbrunn och som inte vet att att det samlas hår, tvål och hudrester samt annat skräp i vattenlåset. Troligen har han någon annan i familjen rengjort golvbrunnen med så god rutin att problem aldrig uppstått.
😇

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.