J jonte0 skrev:
Så det finns en skada - OK. Eftersom säljaren valt att diskutera den och beskriva den i ordalag att en reparation är i antågande så måste man ju anta att den skall utföras utan kostnad för köparen. Annars kunde man ju babbla på om i framtiden andra tänkta reparationer, förbättringar och utbyggnader - varför då - hur gagnar det köparen...?

- Det där hacket i dörrkarmen skulle vara snyggt å fixa.
- Tänkt dig en infinity pool på baksidan...
- Centraldammsugare - det vore nåt...
- Det är ett skadeärende pågående för köksbänken...

Va ska köparen tro?

//
Köparen (och du och jag och alla andra) ska bara läsa innantill exakt vad som står. Säljaren har inte skrivit att en reparation är i antågande, så det ska man inte läsa in. Säljaren uppmärksammar bara att det finns en skada som är anmäld. Säljaren styr inte utfallet. Väldigt många skador ersätts inte.

• Gilla
TobiasStockholm och 3 till
  • Laddar…
S Sir Duke skrev:
Säljaren uppmärksammar bara att det finns en skada som är anmäld. Säljaren styr inte utfallet. Väldigt många skador ersätts inte.
Det stora problemet är ju att säljaren sett till att försäkringsbolaget lagt ner ärendet genom att inte göra det FB bett om. Att först skriva att det är ett försäkringsärende och sen få ärendet nedlagt är rätt fult.

L lbgu skrev:
Det stora problemet är ju att säljaren sett till att försäkringsbolaget lagt ner ärendet genom att inte göra det FB bett om. Att först skriva att det är ett försäkringsärende och sen få ärendet nedlagt är rätt fult.
Håller med.

Försöker bara förklara för en forumkamrat att klottret i frågelistan var varken semantiskt eller juridiskt någon utfästelse om en ny bänkskiva eller pengar.

Om det ens varit ersättningsbart hade det troligtvis dels varit åldersavdrag och dessutom några tusen i självrisk.

... men jag blev inte övertygad... hela tråden är ju ett försök att få medhåll om det OP känner är i grunden fel... en seamvets-bedövare.... som det verkar som om OP har deklarerat "framgångsrik".

God Jul!

//

• Arg
TRJBerg
  • Laddar…
J jonte0 skrev:
... men jag blev inte övertygad... hela tråden är ju ett försök att få medhåll om det OP känner är i grunden fel... en seamvets-bedövare.... som det verkar som om OP har deklarerat "framgångsrik".

God Jul!

//
OP? Vem fan är OP?

O.P. Andersson 😁.?

E erikjakan skrev:
Det är bara att ignorera.

Dumma jävla klåpare till köpare.
Du har ju faktiskt helt rätt.

TS innehållslösa överinformation har inget med köparen att göra då det inte innehåller något löfte alls. vilket tydligen flera, förvånande nog totalt missförstått.

"Försäkringsärende pågår". -Jaha. En sen. Vad har jag ned det att göra? Borde den intresserade köparen tänkt.

• Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
Nu upprepar jag mig lite..

Men kan någon förklara för mig på hur försäkringsbolagets bedömning kan påverka något alls i förhållandet mellan säljare och köpare? Det är väl en anmälan till säljarens hemförsäkring det handlar om?

• Gilla
TRJBerg och 3 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Vem fan är OP?
Trådskaparen alltså @naikon.

• Gilla
jonte0
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Varför OP och inte TS?

Intet Intet skrev:
Varför OP och inte TS?
Tror du att jag kan svara på det? Nog för att jag är en besserwisser men även min djupa kunskap har tyvärr vissa luckor...

J
Alfredo Alfredo skrev:
Tror du att jag kan svara på det? Nog för att jag är en besserwisser men även min djupa kunskap har tyvärr vissa luckor...
Då förstår jag inte ditt svar till @Intet
Alfredo Alfredo skrev:

Alfredo Alfredo skrev:
Jag gissade att OP var en engelsk ersättning till TS, som jag missat.
Det förekommer här, frekvent helt omotiverat engelska termer och förkortningar.
Därför trodde jag att även jonteO ville briljera med sin världsvana.

Hur vet du då att OP betyder TS?😀
Så vad OP står för är fortfarande en gåta?

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Så vad OP står för är fortfarande en gåta?
Nej det är ingen gåta alls. OP betyder "original poster", alltså exakt samma sak som "trådskaparen".

• Gilla
jonte0
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Nej det är ingen gåta alls. OP betyder "original poster", alltså exakt samma sak som "trådskaparen".
Se där! Då visste du trots allt.
Och jag kan slå mig för bröstet met att min gissning var rätt. Jonte ville briljera med sin världsvana.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.