Vet ej om det har uppmärksammats tidigare men såg häromdagen att Shelly numera även finns hos elgrossisterna, så även installationsbranschen verkar ha fått upp ögonen för dessa eminenta produkter.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
snaggletooth snaggletooth skrev:
Vet ej om det har uppmärksammats tidigare men såg häromdagen att Shelly numera även finns hos elgrossisterna, så även installationsbranschen verkar ha fått upp ögonen för dessa eminenta produkter.
Finns på Hornbach

• Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
Shelly är nog ett av det sämsta bolag jag har varit i kontakt med. Byggde min första dator1989 är fortfarande hyfsat duglig med datorer och kringutrustning. Köpte för någons år sedan deras fukt/temp sensor. Gick inte att få att fungera trotts ett antal timmar för att få till det.

Enligt min mening säljer de skräp undvik att köpa något från dem.

• Haha
breakman
  • Laddar…
Mats-S
snaggletooth snaggletooth skrev:
Bästa priserna brukar vara på Amazon.se

D Diamant skrev:
Shelly är nog ett av det sämsta bolag jag har varit i kontakt med. Byggde min första dator1989 är fortfarande hyfsat duglig med datorer och kringutrustning. Köpte för någons år sedan deras fukt/temp sensor. Gick inte att få att fungera trotts ett antal timmar för att få till det.

Enligt min mening säljer de skräp undvik att köpa något från dem.
Vet inte om ditt påstående säger mer om dig än om Shelly. Även jag hade lite problem i början att komma på hur Shelly byggt upp systemet och enligt vilka principer. När man väl kommit över den tröskeln inser man att möjligheterna är oändliga med den hårdvara och mjukvara de marknadsför.
Har nu 52 enheter installerat och har koll på det mesta. Uppgraderade från Telldus för några år sedan. Uppskattade tidigare Telldus enkelhet men uppskattar idag mer Shelly och alla möjligheter som finns.

Kan bara tala för Shelly Wave men de är hur enkla som helst iallafall

Hej, jag är glad nybörjare på Shelly & hemautomation, Har ett 40-tal puckar av olika sorter. Nästan varenda lampa är nu inklopplad via Shelly. Kör vanliga av/på, dimmers med 1-10V drivers och det senaste är ett par DALI-kopplade armaturer.

Nu till min fundering.
Jag har ovan i en fastighet men tänker göra något liknande i större skala på en annan fastighet.
Hur samkör man två shelly system i Shelly-appen?
Tänker det blir väldigt många enheter och svårt hålla isär.

Nere till vänster i appen finns ett hus, klickar man där kommer man till "alla rum" där har jag 3 olika för mina olika hus

ClasseClas
P Pelle- skrev:
Jag har ovan i en fastighet men tänker göra något liknande i större skala på en annan fastighet.
Hur samkör man två shelly system i Shelly-appen?
Tänker det blir väldigt många enheter och svårt hålla isär.
Det kom en uppgradering ganska nyligen där man kan lägga upp flera "Home".
Klicka på huset längst upp till höger, välj sedan "Manage Homes". Då samlar du dina enheter i olika homes i sina rum.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.