Bono_R Bono_R skrev:
Tyvärr går kyl/frys på en egen säkring så jag får be elektrikern kolla vilka andra säkringar som går på samma fas.
Då undrar jag återigen vad du egentligen är ute efter. Du säger att kyl/frys är det som har någon betydelse, övrigt spelar inte så stor roll.. Då är det väl det uttaget du skall övervaka, inte ett på en annan säkring?

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
A alfista skrev:
Då undrar jag återigen vad du egentligen är ute efter. Du säger att kyl/frys är det som har någon betydelse, övrigt spelar inte så stor roll.. Då är det väl det uttaget du skall övervaka, inte ett på en annan säkring?
Jag börjar tro att du bara är ute efter att bråka. Du kan väl läsa min fråga om det går att sättet kyl/frys direkt i uttaget. Det är detta jag fått ett lite avvikande svar på "att jag skulle sätta ontechen i ett annat uttag. Är det nu tillräckligt klart för dig. Om inte, så vänd dig till någon annan som kan förklara för dig.
ha det så bra.

A alfista skrev:
Då är det väl det uttaget du skall övervaka, inte ett på en annan säkring?
Jag tycker det är temperaturen i kyl och frys man bör övervaka. En kyl eller frys kan sluta fungera även om det finns ström. Räcker med att man slarvar med att stänga dörren.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag tycker det är temperaturen i kyl och frys man bör övervaka. En kyl eller frys kan sluta fungera även om det finns ström. Räcker med att man slarvar med att stänga dörren.
Helt rätt men om jag förstod rätt så kan man koppla in en tempgivare i ontech 9060 så den kan larma om temperaturen stiger i ex.vis frysen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.